-1.3 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateISJ Dolj: Candidaţii la funcţiile de director vor putea avea maximum trei opţiuni

ISJ Dolj: Candidaţii la funcţiile de director vor putea avea maximum trei opţiuni

Ministerul Educaţiei a modificat metodologia pentru desfăşurarea concursului în vederea ocupării funcţiilor de director care au rămas vacante după concursul de anul trecut. Una dintre modificări prevede că de această dată candidaţii vor putea opta pentru maximum trei funcţii vacante. În sesiunea anterioară în Dolj au fost candidaţi care au optat şi pentru câte 30 de funcţii. De asemenea, în cazul în care şcolile sau autorităţile locale nu vor desemna un reprezentant pentru proba de interviu membru al comisiei devine un director care are încheiat contract de management în urma concursului sau un profesor metodist.

Se scoate la concurs şi funcţia de director de la Centrul de Excelenţă

Înscrierile pentru concursul de ocupare a funcţiilor de director şi director adjunct de anul acesta debutează astăzi, 19 ianuarie, şi se vor încheia marţi, 25 ianuarie. În Dolj, mai sunt vacante 58 de funcţii de director şi director adjunct dintre care 17 sunt în Craiova. În această sesiune se scoate la concurs şi funcţia de director de la Centrul Judeţean de Excelenţă Dolj.

„Sunt scoase la concurs 40 de funcţii de director dintre care 39 sunt funcţii de director în licee, şcoli gimnaziale şi grădiniţe, la acre se adaugă şi funcţia de director la Centrul Judeţean de Excelenţă Dolj. Metodologia de concurs a fost modificată. Se disting cel puţin cinci noutăţi. Una dintre acestea prevede limitarea numărului de opţiuni. O altă noutate este că de această dată contestaţiile la probele de evaluare se vor formula în 24 de ore şi nu în 48 de ore ca în sesiunea anterioară. Candidaţilor li se solicită şi calificativul parţial pe anul în curs, iar la probele de interviu pot fi numiţi membri supleanţi pentru cei care nu se prezintă”, a precizat Oana Zaharie, inspector şcolar general adjunct în cadrul ISJ Dolj.


Pe 18 februarie se va desfăşura proba scrisă.
Interviurile se vor desfăşura în perioada 16-25 martie. Pe 4 aprilie se vor da deciziile de numire a directorilor care promovează concursul cu intrare din data de 19 aprilie. Pentru candidaţii care vor dovedi că nu se pot prezenta la proba scrisă pe 18 februarie din cauza infectării cu virusul SARS-COV 2 se organizează o altă probă scrisă pe 4 martie.

S-au schimbat condiţiile de participare

Concursul se va susţine însă după reguli noi. „Președintele comisiei de organizare a concursului și președintele comisiei de evaluare a probei de interviu invită în scris observatorii să participe fizic la proba scrisă, respectiv la proba de interviu a concursului. Invitația se transmite cu cel puțin 48 de ore înainte de data desfășurării probei scrise, respectiv a perioadei de interviu. Participarea observatorilor este confirmată printr-un document de desemnare/delegare eliberat de structura pe care aceștia o reprezintă. Neprezentarea observatorilor la oricare dintre probele concursului nu afectează legalitatea desfășurării concursului”, mai scrie în metodologie.

Se reduc drastic numărul de opţiuni

În această sesiune se reduc drastic numărul de opţiuni ale candidaţilor. „După promovarea probei scrise, un candidat poate opta pentru participarea la proba de interviu pentru cel mult 3 funcții de conducere vacante.”, scrie în noua metodologie de concurs. De asemenea, sunt modificări şi în privinţa constituirii comisiilor de concurs.
„În cazul în care, până la data constituirii comisiilor pentru proba de interviu, autoritățile locale sau unitățile de învățământ nu își desemnează reprezentantul, membru al comisiei de evaluare a interviului devine un inspector școlar/un director care are încheiat contract de management ca urmare a promovării concursului/un profesor metodist. Aceeași procedură se aplică și în cazul neprezentării la proba de interviu a oricărui membru/supleant” este noua prevedere metodologică.

Noi reguli pentru candidaţii carantinaţi

Se schimbă regulile şi pentru carantinaţi.

„În contextul stării de alertă, candidații ale căror dosare de înscriere au fost validate, aflați în carantină sau izolare la data organizării probei scrise, pot susține această probă scrisă la data prevăzută în calendar, cu condiția prezentării unui buletin de analize care atestă rezultatul pozitiv al analizei RT-PCR sau a unui raport medical sau a unei decizii de carantinare eliberate de DSP, care atestă plasarea în izolare/carantină pentru o perioadă care include data primei probe scrise. Candidații care se află în situaţia respectiivă transmit comisiei județene de organizare a concursului, în scris sau prin poștă electronică, o declarație pe propria răspundere, urmând ca documentele doveditoare să fie transmise cu cel puțin 2 zile înainte de data stabilită pentru desfășurarea probei scrise pentru acești candidați”, scrie în noua metodologie de concurs.

Necomunicarea până la data prevăzută a documentelor doveditoare atrage pierderea dreptului de a participa la proba scrisă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS