În Dolj, 108 candidați s-au înscris pentru cea de a doua sesiune a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din școli și grădinițe, care au rămas neocupate după prima sesiune care a avut loc anul trecut. Printre cei care candidează sunt și cadre didactice care au promovat prima sesiune și ocupă deja un fotoliu de director, însă vizează una dintre funcțiile care au mai rămas libere.
Pentru cea de a doua sesiune a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct în Dolj au rămas neocupate 58 de funcții. Pentru proba scrisă concurența este de sub doi candidați pe loc, după cum arată datele de după perioada de înscrieri. Printre candidați se numără și cadre didactice care au promovat prima sesiune și au deja un contract de management pentru următorii patru ani, dar își doresc o altă funcție. De asemenea, sunt și candidați care nu au promovat prima sesiune dar care candidează acum pe funcțiile rămase vacante.
”S-au înscris pe platformă 108 candidați. Exstă ca și în seria precedentă o perioadă de remediere a eventualelor inadvertențe. Pentru validare, candidații trebuie să îndeplinească criteriile de eligibilitate, respectiv să fie titulari în învățământ, să aibă vechimea de minimum 5 ani. Calificativele obținute pentru activitatea desfășurată să fie foarte bine. Sunt 58 de funcții scoase la concurs dintre care 40 de posturi de director plin, incluzând și Centrul de Excelență și 18 posturi de director adjunct. Avem și candidați care au participat și în sesiunea anterioară, care au promovat concursul dar și candidați care nu au promovat concursul. Proba scrisă este pe 18 februarie”, a precizat Oana Zaharie, președintele comisiei de concurs din județul Dolj.
Ce funcții au rămas libere
În Dolj, în urma concursului nu s-au ocupat funcția de director și una dintre cele două funcții de director adjunct de la Colegiul Național ”Carol I”. De asemenea, au rămas vacante funcțiile de director de la Liceul ”Tudor Arghezi”, de la Școala gimnazială ”Gheorghe Bibescu” și de la Seminarul Teologic Ortodox ”Sfântul Grigorie Teologul”.
Funcții de director vacante mai sunt și la cinci grădinițe cu program prelungit din oraș, respectiv Grădinița ”Floare Albastră” , Grădinița ”Ion Creangă”, Grădinița ”Petrache Poenaru”, Grădinița ”Traian Demetrescu” și Grădinița ”Voiniceii”.
Pentru director adjunct, funcții vacante, în Craiova, au rămas Liceul ”Traian Vuia”, Liceul Tehnologic ”Ștefan Odobleja”, Liceul Tehnologic Special ”Beethoven”, Școala gimnazială ”Elena Farago”, Școala gimnazială ”Anton Pann” și la Școala gimnazială ”Nicolae Bălcescu”.
În județ nu s-au ocupat funcțiile de director la unități școlare precum Liceul ”Ștefan Milcu” Calafat, Liceul „Alexandru Macedonski” Melinești, Liceul „Constantin Ianculescu” Cârcea, Şcoala Profesională Valea Stanciului. De asemenea, funcții de director sunt și la şcolile gimnaziale de la Botoşeşti- Paia, Calopăr, Cârna, Catane, Cioroiaşi, Ciupercenii Noi, Coţofenii din Dos, Drănic, Gângiova, Izvoare, Leşile, Leu, Lipovu, Măceşu de Jos, Maglavit, Pleşoi, Predeşti, Radovan, Rojişte, Secu, Teslui, Unirea, Urzicuţa, Vela.
Candidații sunt limitați la 3 opțiuni
În această sesiune se reduc drastic numărul de opţiuni ale candidaţilor. „După promovarea probei scrise, un candidat poate opta pentru participarea la proba de interviu pentru cel mult trei funcții de conducere vacante.”, scrie în noua metodologie de concurs. De asemenea, sunt modificări şi în privinţa constituirii comisiilor de concurs.
„În cazul în care, până la data constituirii comisiilor pentru proba de interviu, autoritățile locale sau unitățile de învățământ nu își desemnează reprezentantul, membru al comisiei de evaluare a interviului devine un inspector școlar/un director care are încheiat contract de management ca urmare a promovării concursului/un profesor metodist. Aceeași procedură se aplică și în cazul neprezentării la proba de interviu a oricărui membru/supleant” este noua prevedere metodologică.
Cadrele didactice care vor trece de proba scrisă vor susține interviurile în perioada 16-25 martie. Pe 4 aprilie se vor da deciziile de numire a directorilor care promovează concursul cu intrare din data de 19 aprilie. Pentru candidaţii care vor dovedi că nu se pot prezenta la proba scrisă din cauza infectării cu virusul SARS-COV 2 se organizează o altă probă scrisă pe 4 martie.