6.5 C
Craiova
vineri, 10 ianuarie, 2025
Știri de ultima orăEducatieMinistrul Educației: „Rezultatele la testele PISA nu sunt încurajatoare“

Ministrul Educației: „Rezultatele la testele PISA nu sunt încurajatoare“

În cadrul unei conferințe de presă, Daniel David, ministrul Educaţiei, a declarat vineri că rezultatele la testele PISA nu sunt încurajatoare şi cine nu recunoaşte lucrul ăsta nu are o abordare raţională. Acesta susține că la sfârşitul lunii ianuarie va pune în dezbatere planurile cadru pentru liceu.

„Rezultatele la testele PISA nu sunt încurajatoare şi cine nu recunoaşte lucrul ăsta, cred că nu are o abordare raţională. Întâi hai să recunoaştem că avem o problemă în acest transfer de competenţe. Este o problemă”, a declarat ministrul Educației, vineri, în cadrul unei conferințe de presă, potrivit antena3.ro.

E nevoie de profesori motivaţi şi pregătiţi în metode moderne de predare

Daniel David susține că e nevoie de profesori motivaţi şi pregătiţi în metode moderne de predare, însă, spune el, ca să ai un profesor motivat, trebuie să aibă un salariu decent, rezonabil, conform rolului pe care îl are în societate.

„Eu mă uit în ultimii ani şi văd că cei mai mulţi absolvenţi, mă uitam ca rector de la UBB, nu prea alegeau să meargă în preuniversitar, nu erau motivaţi. Deci avem nevoie să gândim foarte bine nivelul de salarizare”, a mai spus ministrul.

Daniel David: „Elementul fundamental trebuie să fie legat de competenţele pe care noi le transferăm elevilor”

El a adăugat că este important ca elevii să dobândească în școală cât mai multe competențe.

„În zona preuniversitară, după mine, care vin din zona psihologiei şi apropiat de ştiinţele educaţiei, elementul fundamental trebuie să fie legat de competenţele pe care noi le transferăm copiilor sau elevilor, în procesul de educaţie.

În final, contează enorm transferul de competenţe.

Competenţe înseamnă trei lucruri. Cunoştinţe declarative, ce ştii să spui, cunoştinţe procedurale, ce ştii să faci, şi valorii. De foarte multe ori, într-adevăr, în sistemul preuniversitar avem diverse probleme, că unii, de exemplu, accentuează foarte mult componenta ce ştii să spui, componenta teoretică, în dauna valorilor şi în dauna cunoştinţelor procedurale, şi spun teoria la ce foloseşte, pierdere de vreme”, a mai precizat ministrul.

Citeşte şi: (VIDEO) Mel Gibson spune că locuința sa din Malibu a ars din temelii

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS