8.4 C
Craiova
marți, 26 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalImplicatiile preluarii Daewoo Motor sint pentru moment greu de evaluat

Implicatiile preluarii Daewoo Motor sint pentru moment greu de evaluat

Implicatiile preluarii Daewoo Motor de catre General Motors asupra Daewoo Automobile Romania sint deocamdata greu de evaluat, pentru ca informatiile date publicitatii dupa semnarea acordului sint „contradictorii si destul de amestecate“, a declarat ieri Marius Carp, director in cadrul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor din Romania (APIA). General Motors a anuntat vineri incheierea unui memorandum de intelegere prin care va obtine controlul efectiv asupra Daewoo Motor, prin intermediul unei societati din care mai fac parte producatorul auto italian Fiat si Korea Development Bank (KDB), principalul creditor al constructorului sud-coreean. „In conformitate cu memorandumul de intelegere, noua companie va continua sa colaboreze cu fabricile Daewoo Motor, inclusiv Daewoo Automobile Romania, in ceea ce priveste furnizarea de piese de schimb, parti componente si asistenta tehnica“, se arata intr-un comunicat al Daewoo Automobile Romania. Compania din Romania continua sa produca automobile si va asigura volumul necesar de piese de schimb si componente pentru intretinerea si service-ul acestor automobile, precizeaza comunicatul. Acordul de preluare a Daewoo Motor vizeaza patru din cele saisprezece uzine ale Daewoo (uzinele sud-coreene de la Kunsan si Changwon, precum si doua uzine situate in Vietnam si Egipt), si include toate cele 22 de filiale de vinzari din strainatate ale constructorului sud-coreean. „Nu se spune nimic despre centrele de productie din Uzbekistan, India, Polonia si Romania. Se poate presupune ca in pachetul achizitionat de General Motors a fost cumparata doar Daewoo Trading Romania, nu si fabrica Daewoo din Romania, caz in care situatia Daewoo Automobile Romania nu va fi deloc buna“, a adaugat Carp. Capitalul Daewoo Automobile Craiova este detinut in proportie de 49% de catre partea romana, reprezentind participatii in terenuri si cladiri, a caror valoare este estimata la 150 de milioane de dolari. Pachetul majoritar, de 51% din totalul actiunilor, este detinut de Daewoo Motor, care a investit la Craiova peste 800 de milioane de dolari. Oficialul APIA a mai spus ca toate aceste cheltuieli s-au realizat, in principal, pe baza de credite, ceea ce inseamna ca tot ceea ce s-a investit se afla in proprietatea creditorilor, statul roman neputind revendica terenurile si cladirile. „Daca General Motors nu va prelua fabrica de la Craiova, creditorii ar putea incerca sa o vinda repede, ceea ce ar presupune concesii in privinta pretului. Deocamdata, acestea nu reprezinta decit supozitii, urmeaza ca lucrurile sa se clarifice in urmatoarele zile, cind este de asteptat ca detaliile acordului sa fie prezentate mai bine“, a incheiat Carp. Vinzarile Daewoo Automobile Romania au fost, in primele opt luni, de 11.814 unitati, insa datorita cererilor la export, conducerea companiei preconizeaza ca productia fabricii de la Craiova sa ajunga la 25.000 de unitati, pina la sfirsitul anului, din care exportul va insuma circa 12.000 de unitati. Principalele piete de export ale Daewoo Automobile Romania sint statele din Europa Centrala si de Est, America de Sud si Asia.

General Motors si Fiat au preluat Daewoo Motor la mai mult de un an de la inceperea negocierilor

Compania americana General Motors a anuntat vineri, incheierea unui acord de principiu prin care va obtine controlul efectiv asupra constructorului sud-coreean Daewoo Motor, prin intermediul unei societati din care mai fac parte producatorul auto italian Fiat si Korea Development Bank (KDB), principalul creditor al companiei. Documentul confirma preluarea controlului asupra a patru uzine ale Daewoo, din care doua situate in Coreea de Sud, una in Vietnam si cea de-a patra in Egipt, cu o productie totala de peste 500.000 vehicule. Acordul, care va fi finalizat in acest an, va da nastere unei societati cu o cifra de afaceri anuala de 5 miliarde de dolari, a carei activitate va fi axata pe Asia – piata auto cu cea mai rapida crestere din lume. Va prezentam in continuare cronologia evenimentelor care au dus la semnarea acestui acord: interventia, in luna august a anului 1999, a grupului de creditori ai producatorului auto sud-coreean pentru a salva compania de la faliment. In februarie 2000, conducerea Daewoo Motor primeste cinci scrisori de intentie, in vederea preluarii operatiunilor companiei, incluzind oferte din partea grupurilor americane Ford si General Motors. Ford este desemnat candidatul preferat, in luna iunie a anului trecut, valoarea ofertei sale fiind de 7.700 de miliarde de woni, pentru ca in luna septembrie sa se retraga de la masa negocierilor. O luna mai tirziu, Daewoo Motor primeste o scrisoare de intentie din partea unui consortiu format de General Motors si constructorul italian Fiat, iar in luna noiembrie a anului 2000, compania sud-coreeana este declarata falimentara. Instantele judecatoresti decid preluarea acesteia in administrarea statului si il numesc pe Lee Jong-dae presedinte al Daewoo Motor. In luna decembrie a anului 2000, compania beneficiaza de noi credite, acordate de Korea Development Bank, care nu pot insa preveni disponibilizarea, in luna februarie a anului in curs, a 1.750 de angajati ai uzinei de la Pupyong, amplasata la vest de Seul, cel mai vechi si mai important centru de productie al constructorului. Decizia da nastere unor proteste puternice din partea muncitorilor, care solicita sa isi reia lucrul. Ca urmare a programului de restructurare, Daewoo Motor reuseste insa sa redevina profitabila, anuntind, in aprilie 2001, primul profit operational trimestrial de la interventia grupului de creditori. La scurt timp dupa aceasta, in luna mai, General Motors si Fiat inainteaza o propunere care prevede cumpararea unor anumite active ale companiei sud-coreene. Negocierile se prelungesc pina in luna septembrie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS