3.4 C
Craiova
vineri, 15 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalNavele abandonate in Portul Orsova vor fi scoase pe uscat si dezmembrate

Navele abandonate in Portul Orsova vor fi scoase pe uscat si dezmembrate

De 15 ani, la bordul fostului vas-scoala Decebal sint zece tone de pacura

Nava Serah este abandonata in Portul Orsova de peste sase luni. Vasul este inmatriculat in insulele Belize, iar armatorul este NEFELI SERVICE Ltd., din insulele Belize. Pentru ca armatorul nu si-a mai platit echipajul, in luna august a anului trecut, marinarii au parasit bordul navei, abandonind vasul in golful Orsova. Potrivit Capitaniei Portului Orsova, societatea care este proprietara vasului nu se mai regaseste in insulele Belize. La inceputul acestui an, nava a fost data in administrare societatii HIDROTEHNICA SA Orsova. In urma unei solicitari, autoritatile romane asteapta raspunsul Consulatului Statului Belize de la Bucuresti, pentru solutionarea acestui caz.

Reprezentantii Capitaniei Orsova, ai Inspectoratului de Protectie a Mediului si ai Politiei de Frontiera vor face un inventar pe nava Serah.

Aceasta nu este insa singura nava abandonata in Portul Orsova. Vasul Decebal, care pina in 1990 apartinea Liceului de Marina din localitate, fiind folosit pentru efectuarea practicii de catre elevi, a devenit dupa aceasta data proprietatea unui timisorean. Potrivit viceprimarului municipiului Orsova, Eugen Coifan, vasul reprezinta un real pericol in cazul unui accident, la bord existind combustibil de peste 15 ani. „Este vorba de o cantitate de aproximativ zece tone de pacura“, a spus Titi Amza, seful Capitaniei Orsova. Nava Decebal a fost adusa la mal, pentru a preveni pericolul unei poluari. Potrivit directorului Companiei Nationale Apele Romane-Mehedinti, ing. Ion Sandu, in prezent, in raza Portului Orsova sint abandonate patru nave: „Sint nave care au fost luate de anumite societati, fie pentru ca au dorit sa le taie si sa vinda fierul vechi, fie pentru ca au dorit sa le faca profitabile. Cind si-au dat seama ca nu e rentabil sa le taie si sa vinda fierul, pentru ca operatiunea ar fi extrem de costisitoare, societatile probabil le-au abandonat. Din pacate, cu timpul si mai ales o data cu incalzirea vremii, fauna din Dunare poate fi afectata de aceste nave. Este important sa aflam ce este la bordul acestor vase. In acest sens, impreuna cu reprezentanti ai Capitaniilor Drobeta Turnu Severin, ai Inspectoratului pentru Protectia Mediului si ai Politiei de Frontiera, vom incerca sa facem saptamina viitoare un inventar al navelor, sa vedem cui apartin si ce vom putea face cu ele“. Dupa actiunea de inventariere, daca administratorii nu-si vor prezenta o pozitie concreta asupra modului de rezolvare a situatiei acestor vase, capitania va solicita scoaterea navelor pe uscat, dezmembrarea si apoi valorificarea lor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS