Estée Lauder a fost cea care a transformat frumusetea intr-o industrie prin cultivarea unor metode stilate de a promova vinzarile si prin impartirea gratuita de esantioane.
Estée Lauder a conceput compania sa ca pe o afacere de familie, o afacere care insa s-a extins in peste 100 de tari si care controleaza peste 30 la suta din piata cosmeticelor. Printre numele de marca pe care le-a lansat sau pe care le controleaza se numara: Estée Lauder, Prescriptives, Clinique, Origins, Aramis, M.A.C., Bobbi Brown Essentials si parfumurile Tommy Hilfiger.
A fost odata, ca niciodata…
Josephine Esther Mentzer era fiica unor emigranti care, cind si-a inceput afacerea, locuia deasupra magazinului de fierarie al tatalui sau, in Queens, New York. Ea a pornit de la vinzarea de creme concepute de catre unchiul ei care era chimist in magazine de cosmetice, cluburi de pe plaja si statiuni. Cremele erau bune, dar in primul rind era speciala capacitatea de vinzator a tinerei fete. O data ce a avut un spatiu de expunere pe Fifth Avenue, modalitatea sa de a aborda cumparatorii a facut-o regina cremelor si a parfumurilor.
Nimic la voia intimplarii
Cei care o cunosc foarte bine spun ca ambitia si energia sint principalele sale calitati. Nu lasa nimic la intimplare, era prezenta la fiecare lansare, ii invata personal pe vinzatori cum trebuie sa trateze clientii, cum sa ofere produse gratuite. Nici in timpul liber nu lasa deoparte promovarea produselor: le dadea prietenelor mici esantioane din produsele sale pe care sa le poarte in poseta. In tot ceea ce facea se vedea ca gindeste global, dar actioneaza local, nelasind nimic la voia intimplarii. Acum, cind numele are o asemenea rezonanta, calitatea este mentinuta prin pregatirea personalului astfel incit acesta sa actioneze in spiritul deja impus pe piata.
Mai mult, Estée Lauder si-a condus compania ca pe o mare familie. Totul respira acest aer cald, de la modul in care magazinele sale respira eleganta si comfort pina la modul in care sint tratati angajatii. Estée Lauder a inteles importanta faptului ca produsele sale sa fie asociate cu buna dispozitie si frumusetea. Ea era inconjurata de oameni celebri si bogati la petrecerile pe care le tinea. Dar in primul rind ea a stiut sa-i asculte pe cei din jur, sa le dea femeilor exact ceea ce aveau nevoie: posibilitatea de a se simti frumoase.