Din cele mai vechi timpuri, italienii sunt cunoscuti drept un popor de navigatori, sfinti, mari cuceritori si ….superstitiosi. Aceasta ultima categorie ii cuprinde cam pe toti „macaronarii“, inclusiv pe cei care se jeneaza serios sa bage neelegant mâinile in buzunar, sa atinga amuleta norocoasa sau sa alerge in cautarea prozaicei potcoave de cal.
Pentru toti acestia, care nu se pot stapâni sa nu isi ia toate masurile necesare impotriva superstitiilor, chiar daca pentru asta recurg la gesturi nu tocmai elegante, napoletanii, „regii superstitiilor“, au creat „Tie’“, cravata „antideochi“. Cravata din matase ascunde printre micile pliuri un mic corn, simbol impotriva deochiului, realizat din coral mediteranean si aur de 18 carate. In acest fel, domnii superstitiosi pot salva aparentele si, in acelasi timp, pot alunga ghinionul. Ideea nu putea sa apara decât la Napoli, capitala mondiala a superstitiosilor. Frumos este insa ca originala cravata nu este populara doar printre napoletani, localnici din sudul Italiei, care, prin traditie, sunt considerati superstitiosi si cu o inclinatie spre astfel de gesturi. Printre cumparatori se afla si multi domni, care la prima vedere nu par tocmai acest gen. Ingenioasa solutie antideochi vine din partea lui Vincenzo Ulturale si Giancarlo Auriemma, care au pus la punct elegantul accesoriu. Devenita un adevarat obiect de cult pentru cei care isi permit sa plateasca 160 de euro pentru varianta standard si 320 de euro pentru cel mai nou model tocmai creat, cravata antideochi garanteaza succes in afaceri si in viata de zi cu zi.
Cravatele antideochi – populare printre vedete
Daca prima versiune a cravatei pentru superstitiosi ascunde un corn din coral mediteranean si aur de 18 karate, in cazul celui mai recent model, in valoare de 320 de euro, cornul este realizat din perle, coral si aur de 24 de karate. Si asta nu e tot. Pe cel mai recent model, desenele de pe cravata au fost realizate din fir laminat de aur. Bineinteles ca tot de lux sunt si cutiile care contin pretiosul obiect. Din modelul recent realizat au fost produse doar 11 exemplare, sapte dintre acestea fiind deja vândute. De mentionat ca „Tie’“ nu poate fi cumparata decât pentru a fi mai apoi daruita. Aflam de exemplu ca cineva a daruit o astfel de cravata premierului Silvio Berlusconi, in ajunul finalei de Champion’s Leage din Istanbul, când AC Milan a fost invinsa sau ca fiul premierului, Pier Silvio Berlusconi, a primit si el o astfel de cravata, atunci când audientele trustului de televiziune Mediaset erau in cadere libera. De asemenea, se pare ca directorul tehnic al echipei Ferrari i-a facut un astfel de cadou, protejatului sau, Michael Schumacher.