Un nou studiu a demonstrat ca vremea masculilor puternici si duri a trecut. Barbatii secolului XXI doresc sa se reinventeze, dincolo de orice stereotipuri.
Adio, Rambo! Masculul musculos, preocupat doar de romanele de razboi si filmele de actiune, este o specie pe cale de disparitie, asta daca e sa dam crezare unei teze repetate de mult timp de psihologi si stilisti. Mai nou insa, sfârsitul perioadei de glorie a mitului macho-man este confirmat si de statisticile centrelor de frumusete, din care rezulta clar o crestere progresiva a numarului de barbati care apeleaza la cremele antiriduri, manichiura, pedichiura si curatarea fetei. Toate acestea sunt doar un semnal ca domnii traiesc un fel de „mutatie genetica“. Si aceasta este doar prima etapa a unui proces care se muta de la nivel estetic la nivel emotional. Aceste noi tendinte sunt confirmate si de un studiu realizat de agentia pariziana de moda Nelly Rodi.
Timp de trei luni, o echipa de sociologi si alti specialisti a examinat 150 de reviste si carti si 146 de site-uri de internet si au intervievat 12 experti de pe Batrânul Continent, Statele Unite si China, pentru a realiza un fel de portret robot al barbatului zilelor noastre, de la 20 la 35 de ani. Rezultatele au fost cât se poate de clare. „Idealul masculin se schimba in mod radical. Toate valorile traditionale, precum autoritatea, infailibiliatea, virilitatea si forta, dintotdeauna legate de universul masculin au fost date peste cap“, observa Francois Le Louet, director al grupului Nelly Rodi. „Noii“ masculi nu mai regreta ca au pierdut rolul de cap al familiei si, „mai degraba, au grija sa fie sensibili, creativi si versatili“.
Arnold Schwarzenegger si Sylvester Stallone – inlocuiti de barbatii la cratita
Arnold Schwarzenegger si Sylvester Stallone au fost inlocuiti de barbatii secolului XXI, care aspira la a fi ei insisi, mereu dispusi sa isi afle limitele in orice domeniu, de la bucatarie si pâna la yoga.
„Daca in China, continua sa reziste tipul traditional al barbatului, in Europa si in Statele Unite, asistam la nasterea unei noi specii, barbatul hibrid, care incearca sa descopere si sa isi impuna propria personalitate, dincolo de orice stereotipuri“, spune Le Louet. Aceasta tendinta este transpusa perfect de noua campanie publicitara a firmei Reebok, care si-a ales drept moto dictonul „I am what I am“ („sunt ceea ce sunt“), a mai atras atentia specialistul.
Reclame si afise uriase prezinta vedete de calibru precum 50 Cent, rapperul aflat in centrul a numeroase conflicte si polemici, dar care domina topurile de dincolo de Ocean. In reclame, apare si baschetbalistul Allen Iverson, un pitic intr-o lume a gigantilor, un campion care nu si-a renegat niciodata originile dintr-un ghetou:
„Nu sunt gangster, nu sunt un dur. Sunt ceea ce sunt“, spune el in spot. Intr-un cuvânt, avem de-a face cu personaje dintre cele mai diverse, insa cu o singura trasatura in comun: fiecare dintre ei a reusit sa se impuna ramând fidel lui insusi, fiecare si-a atins obiectivele in mod propriu. Campania este un fel de omagiu adus individualitatii si autenticitatii.