1.2 C
Craiova
vineri, 13 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalCraiova, orasul strazilor plutitoare

Craiova, orasul strazilor plutitoare

In pântecele Baniei pândeste un dusman pe cât de necunoscut, pe atât de feroce: reteaua de canalizare. Veche pe alocuri de peste o jumatate de secol si pitita la peste sase metri adâncime, ea poate provoca din cauza scurgerilor cratere care, deocamdata, pun in pericol doar circulatia autoturismelor.


Craiovenii, pietoni ori soferi, nu prea mai conteaza, trebuie sa caste bine ochii pe unde circula, fiindca autoritatile nu le mai pot garanta ca nu fuge asfaltul de sub ei. Apele menajere isi fac de cap la peste sase metri adâncime, in preajma tuburilor din beton distruse de vreme si a bransamentelor de proasta calitate ale retelei de canalizare, muscând din pamânt pâna când carosabilul se scufunda. Reprezentantii Primariei Craiova si ai Regiei Autonome Apa au avut in ultimele zile declaratii socante, potrivit carora accidente din cauza surparilor sunt posibile cam peste tot in Banie, dar mai cu seama in zona orasului vechi, unde aproape 70 de kilometri de canalizare din anii ’50, aflata la mai bine de sase metri sub pamânt, constituie un pericol pentru populatie. „Nu stim nimic despre ce se intâmpla acolo, in subsol. Descoperim, pe zi ce trece, tot mai multe scurgeri de ape menajere din conducte de beton sparte ori racorduri defecte, despre care nu aflam insa decât atunci când sistemul se infunda definitiv ori când asfaltul e inghitit. Apele manânca solul de zeci de ani. Oricât de adânc ar fi ingropate tevile, slabiciunea ajunge pâna la urma aproape de suprafata“, a spus directorul general al Regiei Autonome Apa, Constantin Stamatoiu.


Ultima interventie care demonstreaza cruntul adevar a avut loc ieri, pe strada Sfintii Apostoli, unde o portiune de strada incepuse sa se miste pe verticala. Rezultatul sapaturilor a confirmat ca dedesubt, la aproape sapte metri, tubul de beton a cedat. „Acolo am avut noroc ca locuitorii din zona ne-au sesizat ca este posibil sa se intâmple ceva cu canalizarea, mai ales ca aveau probleme cu preluarea apelor menajere din locuinte. Am fi recunoscatori daca oamenii ne-ar anunta de fiecare data când cred ca este ceva in neregula cu gurile de canalizare sau cu asfaltul“, a spus directorul Stamatoiu.


Craiovenii, potentiale victime


Miercuri, un autoturism s-a intepenit in asfaltul de pe strada Brândusei, din cauza ca acesta nu mai avea, practic, punct de sprijin, dupa ce apa a inmuiat pamântul. Proprietarul masinii nu a patit nimic, insa autoritatile sustin ca, inaintea acestuia, prin acelasi loc a trecut un autobuz, moment in care asfaltul a si inceput sa cedeze. „Noi am incercat, dupa accident, sa intelegem cum a fost posibil evenimentul. Am aflat de la proprietarii locuintelor din zona ca primul semn a aparut la trecerea unui autobuz. Nici nu vreau sa-mi imaginez ce s-ar fi intâmplat daca acesta ar fi cazut“, a afirmat directorul general al Regiei Autonome Apa, Constantin Stamatoiu. Acesta recunoaste ca, in cazul in care specialistii sai reusesc totusi sa depisteze un pericol potential de scufundare a asfaltului, este imposibil sa-si dea seama unde anume s-a spart conducta. „Din cauza adâncimii, apa se infiltreaza pe suprafete mari in subsol, iar primele semne de umiditate nu conduc neaparat spre locul defectiunii“, a precizat Stamatoiu.


In urma cu doua saptamâni, RA Apa a schimbat o portiune de conducta sub sina de tramvai in zona fabricii de bere, pe b-dul Prelungirea Severinului. „Acolo este o situatie cum nu am mai auzit. Toata calea de rulare a tramvaiului pe b-dul Prelungirea Severinului a fost construita peste reteaua de canalizare. Este inadmisibil si, deocamdata, nici nu exista solutie pentru modificarea traseelor“, a afirmat Stamatoiu. Daca in strada angajatii regiei pot lucra, spargând cu utilajele atât cât e nevoie, in preajma blocurilor n-au nici o putere. „Canalizarile de la blocuri sunt de obicei desfundate, fiindca reparatii majore nici nu putem face. O sapatura de sapte – opt metri lânga fundatia unui bloc nu e o operatiune sigura fara panouri de sustinere. Noi nu detinem astfel de panouri, fiindca sunt foarte scumpe, dar intentionam sa achizitionam câteva, macar pentru urgente“, a mai aratat directorul de la Apa.


In 2006, pagube de 53 de milioane


Regia Autonoma Apa a platit 53 de milioane de lei in 2006 cu titlu de despagubire unor locuitori din Isalnita, pentru daune provocate culturilor de cereale. „La avariile din 2006, de la magistrala de alimentare cu apa potabila de la Isalnita, au fost inundate câteva hectare de teren cultivat. La nivelul regiei functioneaza o comisie de evaluare care a decis plata a 53 de milioane catre proprietarii terenurilor. In acest moment, comisia analizeaza sesizarea unui cetatean tot din Isalnita si tot pentru inundatii in urma unei defectiuni la magistrala, insa nu s-a luat o hotarâre“, a declarat directorul general al Regiei Autonome Apa.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII