Transferul OPSPI la AVAS nu va afecta calendarul de privatizare stabilit pentru Daewoo Craiova, a declarat ieri premierul Tariceanu, in cadrul unei intrevederi cu reprezentantii General Motors, una dintre companiile interesate in preluarea uzinei de la Craiova.
Guvernul a adoptat in sedinta de saptamâna trecuta o ordonanta de urgenta privind reorganizarea AVAS prin absorbtia Oficiului Participatiilor Statului si a Privatizarii in Industrie (OPSPI). Pe lista celor 41 de companii care vor trece din portofoliul Oficiului la AVAS se afla si Automobile Craiova.
„As fi foarte fericit ca procesul de privatizare sa se incheie chiar mai rapid decât ceea ce prevede planul de actiune. Va pot asigura insa ca procesul va fi corect si transparent pentru toti participantii“, a afirmat premierul Tariceanu in cadrul intrevederii cu reprezentantii General Motors. Acestia l-au asigurat pe premierul Tariceanu ca sunt interesati sa participe la procesul de privatizare a Daewoo Automobile Craiova, având in vedere planurile de dezvoltare ale companiei in viitor.
Anuntul preliminar privind relansarea privatizarii Daewoo Craiova a fost publicat in 5 decembrie. Potrivit planului de actiune stabilit, finalizarea intregului proces si incheierea contractului ar urma sa aiba loc pâna in luna iunie a anului viitor.
Statul român a finalizat preluarea Daewoo Craiova la mijlocul lunii trecute, prin semnarea de catre Daewoo Motor Co. Ltd Coreea si Daewoo Automobile România SA a Certificatului de Finalizare a Tranzactiei, prin care compania româna a rascumparat 51% din actiunile detinute de compania coreeana. Valoarea tranzactiei a fost de 60 de milioane de dolari, valoarea pachetului de actiuni fiind de 50 de milioane de dolari, iar zece milioane de dolari reprezinta datoriile uzinei catre firme din grupul Daewoo.
Daewoo Automobile România a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din România. In afara de General Motors, si-au manifestat interesul pentru reluarea procesului de privatizare a uzinei de la Craiova companiile Ford, Renault – Nissan, Cherry si Tata.