Drepturile pe care le au craiovenii, in calitate de consumatori, au constituit principalul subiect dezbatut in cadrul manifestarilor prilejuite de Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor. Pentru ca ziua de 15 martie sa nu treaca nemarcata, conducerea Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Dolj a decis sa ii informeze amanuntit pe craioveni despre ceea ce au de facut in cazul in care sunt „inselati“ cu diverse produse. Asa ca inspectorii institutiei s-au deplasat, in principal, in marile centre comerciale din oras, unde au impartit fluturasi si manualul consumatorului. Si pentru ca treaba sa fie bine facuta, specialistii le-au dat solutii craiovenilor la problemele cu care acestia s-au confruntat in ceea ce priveste marfurile expirate sau contrafacute.
Conducerea OJPC Dolj s-a gândit, tot ieri, sa acorde o atentie sporita si elevilor, informându-i ce trebuie sa faca in cazul in care drepturile de consumatori le-au fost incalcate. „Actiunea a avut loc in mai multe licee craiovene, printre care si Liceul Pedagogic, unde au fost invitati si directorii altor institutii din Banie“, a mentionat Gheorghe Marinescu, directorul OJPC Dolj. Marinescu a adaugat ca in aceste zile au fost realizate controale in special in baruri si restaurante, pentru a vedea daca patronii au respectat noile prevederi de a asigura spatii separate pentru fumatori si nefumatori. In cadrul actiunii de sâmbata noapte au fost sanctionate aproximativ 14 astfel de locatii, care fie nici nu se apucasera de treaba, fie nu finalizasera separarea localurilor. Valoarea amenzilor a fost de aproximativ 1.000 de lei, a aratat seful Oficiului.
In schimb, saptamâna viitoare va fi initiata actiunea anuala intitulata „MOV“: miel, oua, vopsea, pentru a preintâmpina imbolnavirea craiovenilor cu ocazia sarbatorilor pascale.