Câteva mii de aspiranţi la un post în învăţământ susţin în perioada 10-13 iulie examenele de titularizare-suplinire în cele şapte centre zonale la care sunt arondate 233 de şcoli. Novicii care nu şi-au găsit un loc în cele 14 unităţi de învăţământ pilot din Dolj au acum o nouă şansă să îşi găsească o catedră. „Pentru toate cele şapte centre de examen avem 1.650 de poziţii pentru care s-au depus 3.600 de dosare, candidaţii având posibilitatea să îşi depună dosarul la mai multe centre“, a explicat prof. Gianina Chirigiu, inspector şcolar general adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj. Perioada de examene a fost deschisă la Şcoala Generală nr. 18 din Craiova, unde un candidat a fost prins copiind, şi la Liceul Teoretic Amărăştii de Jos. „Avem un număr destul de mare de absenţi, la Şcoala nr. 18, din 673 de candidaţi înscrişi, s-au prezentat 520, dintre care unul a fost eliminat pentru fraudă, iar la Liceul Teoretic din Amărăştii de Jos, din 305 candidaţi înscrişi, 50 au lipsit“, a precizat Chirigiu.
Examene multe pentru posturi puţine
Examenul de titularizare-suplinire va continua în zilele următoare pentru celelalte cinci centre de concurs, în acest an fiind disponibile pentru aspiranţii la titlul de profesor 1.753 de poziţii, dintre acestea numai 300 titularizabile cu o normă de minimum 18 ore şi patru ani valabilitate. Din cele 300 de posturi titularizabile, 164 sunt în mediul urban şi 136 în şcolile din mediul rural. Cele mai multe posturi libere sunt în învăţământul preşcolar, din cele 183 de poziţii pentru educatoare, 80 fiind titularizabile. Pe locul doi se află posturile pentru învăţătoare, 129, dintre care 37 titularizabile. Pentru limba şi literatura română, unităţile de învăţământ scot la concurs 93 de posturi, din care 11 pentru titularizare, pentru limba franceză sunt 82 de posturi libere – 17 titularizabile, iar pentru religie există în acest an 75 de posturi vacante – 10 titularizabile. Cele mai puţine posturi pentru titularizare sunt la disciplinele matematică şi informatică, unde din 78, respectiv 87 de poziţii, numai câte una este titularizabilă. Cele mai multe posturi pe care profesorii se pot titulariza sunt în domeniul educaţiei muzicale, 36 din 49 de poziţi