Blocajele rutiere în principalele intersecţii din Râmnicu Vâlcea sunt cunoscute de şoferi. Şefii de la Poliţia Rutieră spun că pentru fluidizarea circulaţiei este nevoie de un studiu de trafic.
Atât municipalitatea, cât şi Serviciul Poliţiei Rutiere (SPR) se confruntă de mai bine de doi ani cu blocajele rutiere cauzate de creşterea numărului de maşini în Râmnicu Vâlcea. „Acum cinci ani, oraşul era destul de aerisit în ceea ce priveşte traficul.
Desigur că existau ore de vârf. În prezent, din cauza numărului foarte mare de autovehicule şi a circulaţiei intense, în condiţiile în care infrastructura a rămas neschimbată, se constată că acele ore de vârf după care ne ghidăm noi acum nu mai există.
Pe perioada întregii zile circulaţia este greoaie, în zilele ploioase blocajele rutiere fiind frecvente“, a explicat comisarul Ilie Voica, şeful SPR Vâlcea. El a mai spus că există familii care au şi două trei maşini şi că în oraş au apărut destul de multe scutere şi ATV-uri.
Studiul de trafic trebuie să indice soluţiile
Conducerea SPR spune că, în prezent, se derulează un studiu de trafic, comandat de Primăria Râmnicu Vâlcea şi plătit din fonduri alocate de la bugetul local. Potrivit subcomisarului Cătălin Oprescu, şeful Serviciului Siguranţă Rutieră din Mediul Urban, studiul se realizează în mai multe etape. „În primul rând, se efectuează o monitorizare a traficului, adică o numărare propriu-zisă a maşinilor care trec printr-un punct, într-o anumită perioadă de timp. Această fază s-a încheiat. Urmează ca specialiştii să vină cu soluţii de sistematizare a traficului, precum şi de realizare de infrastructură prin care să fie degajat traficul din zonele-problemă“, a afirmat Oprescu.
Planurile autorităţilor locale includ realizarea de şase sensuri giratorii în municipiu, precum şi tot atâtea în intersecţiile cu principalele drumuri naţionale la ieşirile din oraş. Şefii SPR spun că sensurile giratorii ar ajuta la fludizarea circulaţiei în intersecţii şi ar reduce riscul unor coliziuni laterale, aşa cum se întâmplă în prezent cu şoferii ce ignoră regulile de prioritate. Oficialii din primărie au promis şi achiziţionarea unui sistem modern de semaforizare, controlat de computer, ce va varia durata semafoarelor în funcţie de traficul din zona respectivă. De asemenea, o lucrare edilitară ce va veni să ajute la fluidizarea circulaţiei în oraş este construirea bulevardului Dem Rădulescu din cartierul Ostroveni, fără de care oraşul va fi sufocat de traficul greu. Potrivit reprezentanţilor SPR, o arteră care să ocolească centrul oraşului şi să facă legătura cu staţiuniea Olăneşti ar fi ideală pentu a devia camioanele din zona centrală, şi aşa obstrucţionată de recentele lucrări la parcarea Mall-ului.