19 C
Craiova
vineri, 1 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalLa ţară, în Bănie

La ţară, în Bănie

În Craiova se circulă încă pe drumuri de ţară şi nu doar accidental, ci zilnic, şi nu numai la extremităţile oraşului, ci şi în cartierele locuite de multă vreme. Într-un inventar al administraţiei publice realizat în 2008, în vederea finanţării lucrărilor de întreţinere a străzilor, se arată că în municipiu se întind 86 km de drumuri de pământ şi 35 km de drumuri balastate. Adică tot un soi de pământ, dar îmbinat cu bolovăniş. În total, arterele din cea mai joasă clasă de transport ocupă 121 km, adică aproape o treime din reţeaua de circulaţie a Băniei. În statistică sunt incluse însă numai străzile catalogate ca atare, nu şi aleile pe care nu încap utilajele de transport şi aşa-numitele drumuri de exploatare, apărute pe măsură ce proprietarii terenurilor de la marginea Craiovei au început să construiască. Potrivit inventarului domeniului public, această categorie de drumuri a înregistrat în ultimii şapte ani o creşte anuală de 15 km. Cele de exploatare nu vor fi însă trecute la categoria străzi decât după ce noile cvartale vor fi cuprinse în planul urbanistic al Craiovei. Autorităţile susţin că în cazul multora dintre aceste străzi nu a fost posibilă alocarea de fonduri pentru asfaltare din pricină că mai întâi trebuia realizate reţelele de utilităţi publice. În această situaţie s-au aflat până acum sau se vor regăsi cartierele Brestei şi Catargiu, de pildă, unde se amenajează sistemul de canalizare în programul ISPA.

 

Mlaştini în Brestei

 

De departe cel mai brăzdat de străzi de pământ este cartierul Brestei, fruntaş şi pe lista zonelor cu alei impracticabile. Oamenii de aici se plâng că iarna şi în timpul ploilor abundente cartierul se transformă în mlaştină. Nici în Bariera Vâlcii situaţia nu este mai „uscată“. „Copiii nu mai pot ajunge la şcoală iarna, fiindcă nu se mai poate merge pe aceste străzi. Măcar nişte pietriş dacă ar pune şi tot ar însemna ceva“, spunea Ghiţă Teodor, locuitor din Bariera Vâlcii. „Plătim impozite de zona A sau B, dar noi intrăm pe străzi în cizme de cauciuc, fiindcă altfel nu răzbim. E drept că s-a pus nisip pe nişte drumuri. Dar veţi vedea că pe străzile Parângului, Ramuri sau Toamnei apa de ploaie aduce tot nisipul în curţile oamenilor“, declara Mihnea Popescu, alt craiovean din Bariera Vâlcii, la „Fii vocea cartierului tău!“. Ca să mai atenueze imaginea de „ca la ţară“, Primăria Craiova intenţionează să balasteze peste 40.000 de metri pătraţi de străzi de pământ în 2008. La o medie de cinci metri lăţime, reiese că în acest an s-ar umple cu bolovani de râu cam 8 km de drumuri. „În 2008 au fost alocaţi 836.000 de lei pentru lucrările de balastare şi 1,63 milioane de lei pentru pavarea străzilor deja balastate“, a declarat şeful Serviciului întreţinere drumuri, Niki Crecorian. Grosul fondurilor pentru drumuri este plasat în 2008 la capitolul investiţii, în care este inclusă reabilitarea unor străzi importante ale Craiovei, deja asfaltate, cum ar fi bulevardele Nicolae Titulescu şi Calea Severinului sau străzile Unirii şi Gheorghe Doja.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU