O vacă pentru o nuntă
Omul de afaceri Levon Airapetyan a avut originala idee de a organiza o căsătorie în masă pentru tinerii din Vank, satul său natal din Republica Nagorno-Karabakh, stat aflat în partea meridională a Caucazului. După cum informează cotidianul La Reppublica în ediţia sa on line, fiecare dintre cele 750 de cupluri care au acceptat să îşi unească destinele în cadrul acestui eveniment au primit în dar 2.000 de dolari şi o vacă. În acest fel, omul de afaceri a dorit să le dea o mână de ajutor tinerilor aflaţi la început de drum.
Iaht vândut pentru 22 de euro
Un neamţ, proprietar al unui iaht Jeanneau Sun Way 21, ambarcaţiune care măsoară şase metri lungime, şi-a vândut din greşeală barca, la o licitaţie electronică, pentru suma de 22 de euro. După cum informează cotidianul austriac Krone în ediţia sa on line, bărbatul a făcut o greşeală când a completat formularul on line, el omiţând să precizeze preţul minim de vânzare. Odată încheiată licitaţia, vânzătorul cel distrat a refuzat să predea barca noului proprietar. Acesta din urmă a ameninţat că îl va acţiona în judecată pe neamţ pentru înşelăciune. Nu au fost de nici un ajutor explicaţiile vânzătorului, noul proprietar fiind decis să meargă în instanţă. Neamţul, care ar fi trebuit să primească în jur de 12.000 de euro pentru ambarcaţiune, va trebui să îl convingă pe judecător de buna sa credinţă, însă şansele să câştige sunt minime. Chiar şi societatea care administrează site-ul a dat dreptate câştigătorului licitaţiei: „E adevărat că preţul scăzut al bărcii trebuia să indice faptul că nu e în regulă ceva, însă vânzătorul avea multe posibilităţi să verifice corectitudinea anunţului înainte de a-l publica în versiunea finală. Aşadar, potrivit normelor legale pentru acest tip de tranzacţii, barca a fost achiziţionată pentru suma de 22,50 euro“, a declarat administratorul site-ului.
Berea şi divinitatea
Participanţii la „Great American Beer Festival“, desfăşurat recent în Denver, Statele Unite, au avut ocazia ca timp de trei zile să se simtă mai aproape de divinitate. „Unul dintre obiectivele religiei este acela de a forma comunităţi, iar arta berii are acelaşi ţel, de a-i aduce pe oameni împreună“, a declarat Brock Wagner, proprietarul unei berării din Texas. Firma lui Wagner a fost botezată St. Arnold Brewing, după Sfântul Arnold din Metz, ocrotitorul producătorilor francezi de bere. Unul dintre sortimentele comercializate de Wagner este „Divine Reserve“ (Rezerva divină), iar 21 dintre butoaiele de bere ale fabricii au fost botezate după numele unor sfinţi. „Unii clienţi spun că o vizită la berăria noastră este ca un drum la biserică“, a comentat amuzat Wagner. Altă „vedetă“ a Festivalului Berii din Denver a fost berea oferită de producătorul Lost Abbey of San Marcos, din California. Specialitatea sa este un sortiment numit „Judgment Day“ (Ziua Judecăţii). Cei 46.000 de vizitatori prezenţi la eveniment au consumat în cele trei zile de festival 68.135 de litri de bere, fiind inspiraţi de vorbele lui Benjamin Franklin, care a spus: „Berea este dovada vie că Dumnezeu ne iubeşte şi vrea ca noi să fim fericiţi“. Legătura dintre bere şi Dumnezeu nu este deloc întâmplătoare. Charlie Papazian, autorul volumului „The Complete Joy of Homebrewing“, poate relata multe povestiri despre legătura existentă între bere şi divinitate. În trecut, în America, la azteci şi la populaţia maya, berea era preparată de călăugări, iar monahii bavarezi o foloseau pentru a trece cu bine peste perioada în care trebuia să postească.