3.4 C
Craiova
sâmbătă, 16 noiembrie, 2024

Bezna CEZ

Drepturile craiovenilor abonaţi la serviciile de furnizare a energiei electrice sunt încălcate grav de CEZ Distribuţie.

Vânzătorul de energie electrică din Craiova încalcă flagrant contractele de furnizare cu unii dintre abonaţii casnici. Aceştia rămân periodic fără curent din pricina unor lucrări de întreţinere şi de modernizare, de care nu sunt înştiinţaţi, conform contractului, cu minimum 24 de ore înainte de execuţie. Cazul craiovenilor de pe strada Ecaterina Teodoroiu este unul dintre exemplele fidele ale nerespectării contractului de furnizorul de energie electrică. Sute de locuitori rămân periodic fără curent în locuinţă, aflând, abia la câteva zile, de obicei din presă, că s-a lucrat la punctele de transformare la care sunt racordaţi. Ultima situaţie de acest gen s-a înregistrat săptămâna trecută. Vineri, toată zona din jurul Stadionului „Ion Oblemenco“ a rămas în beznă din cauza unei intervenţii la punctul de transformare de pe strada Petuniilor. Intervenţie bine pusă la punct încă de joi, când echipamentele care urma să fie instalate erau descărcate din camion. Singurii avertizaţi că se întrerupe curentul între orele 8.00 şi 18.00 au fost locuitorii de pe strada Bucovăţ. Nici aceştia nu au aflat însă decât vineri dimineaţă. Întrebaţi de ce nu e curent pe nici una dintre străzile din zonă şi de ce consumatorii nu au fost anunţaţi, reprezentanţii CEZ au declarat vineri după prânz că a avut loc o avarie la reţea. La aceeaşi întrebare, muncitorii de la transformatorul de pe strada Petuniilor au răspuns vineri seară că au întrerupt tensiunea pentru toate străzile din cauza lucrării pe care o efectuau şi că la ora 18.00 va fi repornit sistemul. Aşadar, nici vorbă de intervenţii neprevăzute, în cazul cărora CEZ Distribuţie ar fi fost absolvită de vreo vină.

 

Pasibili de sancţiuni

 

Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Dolj, dacă se dovedeşte că furnizorul a încălcat contractul, va fi sancţionat. În plus, craiovenii care au suferit pagube din cauza întreruperii neanunţate a furnizorului le pot sesiza acest aspect inspectorilor OPC Dolj. „La sesizarea consumatorilor, inspectorii vor verifica dacă au fost respectate clauzele contractuale de prestatorul CEZ. În cazul în care au fost produse şi daune, partea vătămată va fi îndrumată să ateste acest lucru, urmând ca, în funcţie de rezultat, inspectorii să solicite şi recuperarea pagubei“, a spus inspectorul-şef al Inspectoratului Regional pentru Protecţia Consumatorului Dolj, Petrică Dumitrescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII