7.3 C
Craiova
marți, 5 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalTermoficarea promite lapte şi miere

Termoficarea promite lapte şi miere

Regia Autonomă de Termoficare Craiova promite modernizarea tuturor punctelor termice din municipiu în cel mult doi ani.

Uniunea Judeţeană a Asociaţiilor de Locatari/Proprietari Dolj i-a chemat la discuţii pe reprezentanţii Regiei de Termoficare Craiova şi ai primăriei. Întâlnirea a avut loc joi seară numai între preşedinţii de asociaţii şi un delegat al Termoficării. Primăria nu a dat curs invitaţiei. Nici un reprezentant al Serviciului Coordonare Asociaţii de Proprietari nu a fost prezent, pentru că primarul a uitat să delege pe cineva.
Preşedinţii de asociaţii şi administratorii şi-au spus păsurile şi au cerut socoteală reprezentantului Regiei, inginer Sabin Mihai. Bombardat cu  întrebări, acesta a dat explicaţii şi a făcut promisiuni. Din discuţii s-a înţeles că problemele cele mai arzătoare ale locuitorilor de la bloc sunt debranşarea, apa rece livrată la cost de caldă, instalaţiile cârpite din punctele termice şi facturile întârziate, care cresc penalităţile abonaţilor. Explicaţii au fost pentru toate, dar rezolvări mai puţine. S-au făcut promisiuni, măcar aşa, pentru liniştea unora dintre preşedinţii de asociaţii care se „aprinseseră“. Când a venit vorba de apa rece care curge uneori cu orele la robinet până să vină şi un strop de caldă, atât asociaţiile, cât şi delegatul Regiei au fost de acord că de vină sunt instalaţiile din punctele termice, vechi de pe vremea comunismului. „Mai toate punctele termice din oraş au fost văduvite de acele conducte de tur-retur sau sistem de recirculare a apei, iar noi aşteptăm zeci de minute să avem apă caldă la baie. Unele centrale nici nu au avut aceste reţele, iar oamenii se plâng că plătesc metrul cub de apă rece ca şi caldă“, a spus preşedintele unei asociaţii, dând exemplu PT 1 Iancu Jianu, care furnizează apă caldă şi căldură mai multor blocuri din Nicolae Titulescu.
Sabin Mihai, reprezentantul Termoficării, i-a liniştit pe oameni, spunându-le că, din cele 120 de puncte existente în Craiova, 11 au fost deja îmbunătăţite.
„Ne-am propus ca în doi ani, cel mult trei să modernizăm toate punctele termice din Craiova, să înlocuim instalaţiile existente până la ieşirea din centrală. Mai mult, acestea vor fi dotate cu un sistem automat care să regleze temperatura în conducte în funcţie de cea externă. Dacă se va merge într-un ritm de 50 de centrale pe an, avem şanse să îmbunătăţim în mod considerabil modul de livrare al serviciilor noastre“, a declarat Sabin Mihai.

Penalităţile rămân

Alt punct fierbinte, mai ales pentru buzunarele craiovenilor, care a fost luat în discuţie l-au reprezentat facturile emise de Termoficare, dar şi de ceilalţi furnizori de utilităţi. „Facturile de la furnizori vin pe rând, pe parcursul unei luni: mai înainte cea la apă, apoi Salubritatea, Termoficarea, curentul şi gazele. Trebuie să aşteptăm aproapte toată luna ca să le centralizăm şi să le livrăm proprietarilor. Dacă factura la apă vine în primele zile ale lunii, termenul celor 45 de zile luat în calcul pentru perceperea penalităţilor curge de la data primirii primei facturi. Ar fi normal ca toţi furnizorii să ne trimită facturile cam în aceeaşi perioadă“, a declarat Dan Remus, preşedintele UJALP Dolj.
Pentru această doleanţă, Termoficarea nu are o rezolvare rapidă. Volumul mare de muncă – în prezent trei lucrători calculează citirea a opt mii de contoare, este o problemă a cărei soluţionare nu se întrevede. Şi, ca de fiecare dată, şi beneficiarii au partea lor de vină pentru că nu citesc şi nu transmit datele la timp. Prin urmare, penalizări de întârziere la plata întreţinerii vor curge şi de acum înainte.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII