Tragedia de duminică seară, în care patru persoane au murit pe loc în accidentul rutier de pe drumul naţional 55 Craiova-Bechet, a lăsat în urmă lacrimi şi durere. Rudele îşi plâng copiii şi părinţii dispăruţi, iar colegilor nu le vine să creadă ce s-a întâmplat.
Poliţiştii din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Dolj au definitivat cercetările în cazul accidentului mortal petrecut duminică seară pe raza comunei Dobreşti. Conform acestora, Andrei Marius, de 25 de ani, din Zimnicea, care conducea un Opel Astra cu volan pe dreapta, dinspre Craiova către Bechet, nu a adaptat viteza de deplasare într-o curbă şi a pătruns pe contrasens, unde a lovit o Dacie care circula regulamentar din sens opus. Poliţiştii spun că şoferul Opelului nu a frânat deloc, ci a intrat pur şi simplu în cealaltă maşină. După impact, Opelul s-a învârtit şi s-a oprit pe şosea, la o distanţă de 50 de metri, făcut zob. Dacia 1310, în care se aflau Ionel şi Constanţa Cristescu, ambii de 55 de ani, angajaţi la PMS Craiova, precum şi Petruţa Raluca Popa, de 20 de ani, din Grojdibodu, judeţul Olt, a zburat aproximativ 30 de metri, oprindu-se pe câmp. Coliziunea a fost atât de puternică, încât ocupanţii Daciei au fost proiectaţi prin geam, poliţia descoperindu-le cadavrele pe câmp, în jurul maşinii. Andrei Marius a rămas prins între fiarele autoturismului pe care îl conducea. Toţi au murit pe loc. Poliţiştii nu ştiu ce viteză avea Opelul condus de tânărul din Zimnicea, care a cauzat accidentul, întrucât kilometrajul de la bord a înţepenit la zero. Aceştia spun că şoferul a intrat pe contrasens fără să depăşească altă maşină fie din cauză că a adormit la volan, fie pentru că a avut viteză mare şi nu a mai putut controla maşina. Martorii au spus că drumul este foarte periculos în acea curbă, mai ales din cauza îngustimii sale. Poliţia i-a contrazis, spunând că vizibilitatea şi semnalizarea sunt bune. Cât despre ecartament, oamenii legii susţin că lăţimea acestuia este de şapte metri, ca la orice drum naţional.
Părinţi distruşi, copii îndureraţi
Atât familia Cristescu, cât şi tânărul din Zimnicea se întorceau la cei dragi. Ionel şi Constanţa Cristescu fuseseră în Grojdibodu, la părinţi, şi veneau la Craiova, către casă, unde îi aşteptau cele două fiice. Andrei Marius se îndrepta către părinţi, la Zimnicea, judeţul Teleorman. Venea din Anglia, unde lucra legal de aproape un an. Părinţii lui nici nu ştiau că vine acasă. Andrei îşi sunase un prieten din Craiova, căruia îi mărturisise că vrea să facă o surpriză părinţilor şi că nu i-a anunţat despre venirea sa în ţară. Avea maşina plină de bagaje. Petruţa Raluca Popa a ales să vină la Craiova împreună cu familia Cristescu, deoarece erau din aceeaşi localitate. A doua zi trebuia să meargă la cursuri, la Facultatea de Horticultură, secţia Tehnologia Prelucrării Produselor Agricole, unde era studentă în anul II. Penitenciarul de Maximă Siguranţă din Craiova era ieri în doliu. Firi tari, din cauza specificului muncii, angajaţii nu-şi puteau însă reveni. „Suntem în şoc. Nu ne vine să credem. Constanţa Cristescu, agent-şef principal, avea o vechime de 21 de ani şi lucra în cadrul sectorului de vizite. Se pensionase în septembrie anul acesta. Noi o consideram tot colega noastră. Ionel Cristescu avea o vechime de 23 de ani în cadrul penitenciarului şi lucra la Serviciul Producţie şi Venituri Proprii, la atelierele de fabricat încălţăminte, unde-i supraveghea şi îndruma pe deţinuţi. Pe 15 decembrie, urma să se pensioneze şi el. O să încercăm să ajutăm familia aşa cum putem“, a declarat Daniel Barbu, purtătorul de cuvânt al PMS Craiova. Şi la Grojdibodu, oamenii erau îngroziţi de tragedie. „Nu mai avea fraţi. Petruţa era singurul copil al familiei. O fată deosebită. Părinţii ei sunt distruşi. De dimineaţă (ieri-dimineaţă – n.r) au plecat la morgă să o aducă acasă. O înmormântează aici, la Grojdibodu“, a declarat primarul localităţii, Tudorel Niţulescu.
Volan pe dreapta, pericol pe şosele
Moartea celor patru persoane în accidentul de la Dobreşti a adus în discuţie pericolul pe care îl reprezintă în trafic autoturismele cu volan pe dreapta. Şoferii au vizibilitate redusă în curbe sau când depăşesc, şi pun în pericol nu numai viaţa lor, ci şi pe a celorlalţi. Conform reprezentanţilor Serviciului Poliţiei Rutiere Dolj, nu există nici o prevedere legală care să interzică sau să limiteze circulaţia autovehiculelor cu volan pe partea dreaptă pe drumurile din ţara noastră. „Toţi participanţii la trafic trebuie să fie responsabili şi atenţi, însă cei care conduc autovehicule cu volanul pe partea dreaptă trebuie să dea dovadă de mai multă atenţie, dar şi să treacă printr-o perioadă de acomodare cu comenzile“, a explicat comisarul Marius Stamin, ofiţer în cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Dolj.
Reprezentanţii Registrului Auto Român (RAR) Dolj au precizat că există o singură reglementare în cazul autovehiculelor cu volanul montat pe partea dreaptă: trebuie schimbate farurile pentru a putea circula pe drumurile publice din ţara noastră. „În cazul acestor autovehicule, proprietarii sunt obligaţi să înlocuiască farurile, pentru ca dispersoarele să bată către dreapta, şi nu către stânga, aşa cum sunt prevăzute din construcţie. Dacă nu înlocuiesc farurile, cei care circulă din sens invers sunt orbiţi“, a precizat Dorin Manciu, directorul RAR Dolj.
„Toţi participanţii la trafic trebuie să fie responsabili şi atenţi, însă cei care conduc autovehicule cu volanul pe partea dreaptă trebuie să dea dovadă de mai multă atenţie, dar şi să treacă printr-o perioadă de acomodare cu comenzile“.
Comisar Marius Stamin, ofiţer în cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Dolj