Personalul didactic, personalul auxiliar sau cel de conducere din cadrul unităţilor şcolare doljene au la dispoziţie aproximativ patru săptămâni pentru a-şi întocmi dosarul pentru solicitarea gradaţiei de merit.
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Dolj au intrat în posesia metodologiei de acordare a gradaţiilor pentru anul 2009. Ultima zi pentru primirea dosarelor este 13 februarie 2009. „În primul rând, dosarele trebuie întocmite responsabil, cu toată documentaţia necesară. În perioada 15 – 20 februarie, vom analiza dosarele primite, iar între 23 februarie şi 6 martie dosarele vor fi reverificate de membrii Comisiei de acordare a gradaţiilor de merit şi de sindicatele învăţământului preuniversitar. Contestaţiile vor fi primite până pe 17 martie, iar pe 23 martie vom afişa rezultatele finale şi numărul gradaţiilor de merit acordat pentru fiecare specialitate“, a menţionat Diana Buşoi, inspector general al ISJ Dolj.
Condiţii de atribuire a gradaţiei
În situaţia în care personalul didactic beneficiar al gradaţiei de merit este detaşat în alt judeţ, acesta îşi poate păstra gradaţia de merit conform Codului Muncii. Personalul didactic care a beneficiat de gradaţie de merit poate participa la un nou concurs, însă nu poate beneficia în acelaşi timp şi de salariu de merit, şi de gradaţie de merit.
Gradaţia de merit se atribuie pe o perioadă de patru ani, începând cu 1 iulie 2009. La concursul pentru primirea gradaţiei de merit pot participa: personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din unităţile de învăţământ, cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată şi suplinitorii, cu o vechime în învăţământul preuniversitar de peste trei ani, care au performanţe deosebite în inovarea didactică, în pregătirea preşcolarilor sau a elevilor, în pregătirea elevilor distinşi la concursuri şcolare, faza naţională şi internaţională, în perioada 17 ianuarie 2005 – 16 ianuarie 2009, şi care au calificativul „Foarte bine“ în fiecare an şcolar încheiat din perioada evaluării. „De aceleaşi drepturi poate beneficia personalul didactic de predare din învăţământul preuniversitar care desfăşoară activitate de formare continuă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar la Casa Corpului Didactic“, a adăugat Diana Buşoi. Condiţiile prevăzute mai sus trebuie să le îndeplinească şi personalul didactic de predare de la centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională, centrele şcolare pentru educaţie incluzivă, centrele logopedice interşcolare şi cabinetele logopedice, centrele şi cabinetele de asistenţă psihopedagogică şi mediatorii şcolari, personalul didactic de predare şi de conducere de la cluburile sportive şcolare, cluburile şi palatele copiilor cu statut de unităţi de învăţământ subordonate inspectoratului şcolar, precum şi cel de la Palatul Naţional al Copiilor şi personalul didactic auxiliar din unităţile conexe din învăţământul preuniversitar.
Pentru personalul de execuţie, gradaţia de merit constă într-un procent de până la 15% din salariul de bază. Cei nou-angajaţi pot solicita gradaţie de merit doar după şase luni din momentul angajării.