Se justifică preţul mare al reviziilor în service-urile autorizate ori sunt acestea doar un mijloc prin care reprezentanţele auto fac profit şi după vânzarea maşinilor noi?
Proprietarii de maşini se plâng de preţurile mari pe care trebuie să le achite la reviziile periodice în service-urilor autorizate. Mulţi dintre ei nu au fost mulţumiţi de serviciile de care au beneficiat, însă nu au avut alternativă dacă au dorit să îşi păstreze garanţia pe maşini.
„Sunt nişte bani aruncaţi pe fereastră. Am dat bani la revizia de 15.000 de kilometri, iar acum am fost şi la a doua revizie. Printre altele, le-am spus acum celor de la service de spălătorul de lunetă, care nu mai funcţiona. Am luat maşina şi spălătorul tot nu merge, numai că acum mi-au murdărit şi capitonajul de ulei sau unsoare. După ce am dat 900 de lei pe prima revizie şi 1.000 de lei pe a doua, pot doar să spun ce scrie în certificatul de garanţie că a fost schimbat, dar nu sunt foarte sigur că este aşa“, a declarat craioveanul Radu Virgil, proprietar de Opel. „Părerea mea e că nimeni nu s-ar mai duce la service-urile dealerilor dacă nu ar fi obligaţi de garanţie. Eu mai am 1.000 de kilometri până când trebuie să mă duc la revizie şi credeţi-mă că îmi drămuiesc kilometri parcurşi şi, în acelaşi timp, economisesc bani. Nu mi se pare normal să fiu obligat să mă duc la service-ul lor când sunt şi altele, autorizate, care lucrează poate la fel de bine şi mai ieftin. Un prieten care are un model asemănător s-a dus la service-ul dealerului cu parbrizul spart. I-au cerut peste 800 de lei pentru piesă şi manoperă şi l-au programat după trei săptămâni. S-a dus apoi la alt service, în oraş, a rezolvat cu 350 de lei şi i-au schimbat parbrizul într-o jumătate de oră“, a spus Costin Cercel, posesorul unui autoturism Volkswagen. „Prima revizie am făcut-o din entuziasm, că îmi luasem şi eu maşină nouă, şi m-am gândit că e bine să procedez ca toată lumea. Mi-am dat seama după aceea că am plătit pentru ceva ce nu face atât de mulţi bani. După ce iese maşina din garanţie nu mai trec pe la service. Dacă o să am vreo problemă, o repar undeva în oraş, probabil, mult mai ieftin“, a declarat şi craioveanul Florin Lucescu.
Dealerii trag de colţul lor de plapumă
Potrivit reprezentanţelor auto locale, reviziile periodice şi garanţia oferită pentru maşinile noi ar avea avantaje care suplinesc din plin diferenţa între preţurile piperate la service-urile autorizate şi cele de la alte atelierele de reparaţii auto din oraş. Dealerii argumentează că piesele de schimb întrebuinţate în service-urile lor sunt originale, care beneficiază de garanţia constructorilor. Confortul reviziei făcute în service-urile autorizate este dat şi de faptul că acestea sunt dotate cu ultimele echipamente în domeniu, iar normele după care se efectuează manopera nu sunt unele stabilite „pe genunchi“, ci sunt transmise de importatori care, la rândul lor, pe primesc de la producători. „La prima revizie, spre exemplu, nu se schimbă doar uleiul şi filtrele, ci se verifică toate sistemele maşinii, de la bară la bară. Se preîntâmpină problemele care ar putea apărea, lucru ce nu se face într-un service particular. Dacă descoperim o problemă anunţăm proprietarul. Se scutesc astfel poate mai mulţi bani decât în cazul în care verificările nu s-ar face“, au declarat reprezentanţii service-ului autorizat Opel – Chevrolet din Craiova. „Diferenţa de preţ se justifică prin faptul că piesele de schimb sunt garantate, manopera este garantată, mecanicii din service sunt trimişi periodic la cursuri de perfecţionare. Revizia făcută la dealerul autorizat este una, iar cea făcută într-un garaj, cu piese de schimb de la magazine la întâmplare, făcută de un mecanic ce nu cunoaşte foarte bine modelul respectiv de maşină, este altceva. Alt aspect este că valoarea unei maşini cu carte de service la zi se păstrează în cazul vânzării mai bine decât un automobil fără lucrările făcute în service autorizat, înscrise în carte“, au fost de părere reprezentanţii dealerului Ford.