10.6 C
Craiova
sâmbătă, 2 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalCE solicită taxă de drum pentru Coridorul IV PanEuropean

CE solicită taxă de drum pentru Coridorul IV PanEuropean

Comisia Europeană solicită Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii taxă de drum pentru Coridorul IV PanEuropean de transport rutier, care cuprinde tronsoanele Constanţa – Bucureşti – Timişoara – Arad – Nădlac, iar cererile de finanţare pe POS-T trebuie să aibă în vedere această politică.

 

Ministrul transporturilor şi infrastructurii (MTI), Radu Berceanu, s-a întâlnit marţi cu o delegaţie a Comisiei Europene, condusă de responsabilul pentru România al Direcţiei Generale de Politici Regionale a Comisiei Europene, Anastassios Bougas, precum şi cu reprezentanţi ai Băncii Europene de Investiţii (BEI).

Oficialul european a adus în discuţie problema taxării pentru Coridorul IV PanEuropean de transport rutier, care cuprinde tronsoanele Constanţa – Bucureşti – Timişoara – Arad – Nădlac, variantă care ar trebui să fie luată în calcul încă de la lansarea investiţiei respective, iar cererile de finanţare pe POS-T trebuie să aibă în vedere această politică.

Radu Berceanu le-a precizat reprezentanţilor Comisiei Europene priorităţile investiţionale ale României în transporturi, menţionând faptul că obiectivul major al mandatului său este dezvoltarea Coridorului IV Pan-European.

De asemenea, acesta a punctat faptul că MTI a făcut toate demersurile necesare pentru finalizarea autostrăzii Bucureşti – Constanţa, urmând să se discute şi reducerea termenului de realizare a centurii Constanţei.

Ministrul Radu Berceanu a precizat că tronsonul de autostradă Nădlac – Sibiu este altă prioritate, tronsonul Arad – Timişoara şi centura Aradului fiind în construcţie, iar celelalte părţi ale acestei autostrăzi sunt în stadiul de pregătire, lucrările pentru realizarea lor urmând să înceapă până în anul 2010.

În acest sens, pentru interconectarea întregului Coridor IV PanEuropean trebuie „atacate" lucrările de construcţie la inelul de centură Bucureşti şi la partea de autostradă Piteşti – Sibiu.

Proiectele POS-T trebuie să aibă prioritate

Strategia pentru autostrăzi vizează acordarea către acelaşi constructor nu numai a unei concesiuni pentru construirea unei secţiuni de autostradă, dar şi a dreptului de a opera altă secţiune existentă.

În cadrul discuţiilor s-a arătat că cine va primi în concesiune construirea inelului Capitalei va lua în administrare şi autostrada Bucureşti – Constanţa. De asemenea, concesionarul secţiunii Piteşti – Curtea de Argeş ar putea administra autostrada Piteşti – Bucureşti. La fel, concesionarul secţiunii Curtea de Argeş – Sibiu ar putea primi în administrare secţiunea de autostradă de la Sibiu la frontieră.

La rândul său, Anastassios Bougas a precizat că apreciază mesajul ministrului Radu Berceanu referitor la Coridorul IV PanEuropean. Oficialul european a spus că instituţia pe care o reprezintă doreşte ca Guvernul României (reprezentat la întâlnire de către MTI şi MFP) să acorde prioritate proiectelor POS-T şi să asigure cofinanţarea necesară acestora, cu referire, în principal, la Coridorul IV Pan-European.

Responsabilul pentru România al Direcţiei Generale de Politici Regionale a Comisiei Europene a adăugat că pentru asigurarea cofinanţării acestor proiecte ar trebui să fie utilizată facilitatea BEI.

Anastassios Bougas a spus că, dacă facilitatea BEI nu este suficientă, România poate negocia noi astfel de împrumuturi cu Banca Europeană.

Potrivit oficialilor europeni, Comisia Europeană îşi doreşte ca partea română să prezinte un plan de finanţare multianual, în care să se precizeze costurile şi alocarea, pe fiecare an, a sumelor necesare pentru cofinanţarea proiectelor POS-T şi pentru celelalte proiecte prioritare ale MTI.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS