9.2 C
Craiova
vineri, 1 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalEmoţii cu „Cireşarii“ la Evaluarea Naţională

Emoţii cu „Cireşarii“ la Evaluarea Naţională

Elevi şi părinţi au trăit ieri laolaltă emoţiile examenului de Evaluare Naţională, prima probă la limba şi literatura română. Două ore, cât timp s-a desfăşurat proba, părinţii au aşteptat la poarta instituţiilor de învăţământ cu mâinile încleştate de gard, alţii plimbându-se nerăbdători.

Absolvenţii clasei a VIII-a au avut subiecte „uşoare“, după cum susţin cei mai mulţi dintre ei. Ei au avut de rezolvat cerinţe pe baza unui fragment din volumul I al operei „Cireşarii“ de Constantin Chiriţă şi a articolului „Kindle“ al lui Ion Vianu, publicat în revista Dilemateca. „A fost mult mai uşor decât ne-am fi aşteptat. Noi am lucrat pe texte şi cu cerinţe cu un grad de dificultate mult mai mare. Eu am făcut“, a spus Antonela Ionescu, elevă la Colegiul „Elena Cuza“ din Craiova. Tânăra este încrezătoare şi discută cu alţi colegi în faţa liceului, după epuizarea celor două ore de examen. Ţine în mână fişa cu subiectele de evaluare. Luciana Rujan are aceeaşi părere despre subiectele de la Evaluare. Atât ea, cât şi colega ei îşi doresc note mari pentru a rămâne în aceeaşi unitate de învăţământ.
„Opinia profesorilor care au predat la ciclul gimnazial este cu totul alta. Ne este teamă că mulţi dintre ei nu au înţeles subiectele. Opinia noastră este că au fost subiecte potrivite pentru olimpiadă, mult prea dificile pentru Evaluare. Au fost subiecte de creativitate, cu multe elemente de dificultate“, este de părere profesoara de limba română Carmen Ştefănescu, director adjunct la Colegiul „Fraţii Buzeşti“ din Craiova.
În apropiere, alt grup de părinţi şi elevi discută pe aceeaşi temă. Întrebările sunt
inerente: „Ai făcut tot ?“, „Cum a fost, te-ai descurcat? Cum ţi s-a părut ?“, iar explicaţiile veneau unele entuziaste, altele temperate, prea puţine triste. Alţii, fie că erau părinţi, fie că erau colegi din aceeaşi generaţie sau generaţii diferite, se îmbrăţişau în semn de încurajare. Aşa sunt emoţiile unui examen.

Stresul concurenţilor şi al părinţilor

Aceleaşi emoţii şi pentru elevii de la Colegiul „Fraţii Buzeşti“, dar şi de la Colegiul „Carol I“ din Craiova. Cei mai mulţi dintre ei au spus că se aşteptau la subiecte mult mai grele, dar şi acestea le-au ridicat probleme. „A fost un subiect uşor, însă am întâmpinat probleme la redactarea eseului de opinie la subiectul I“, a spus Alina Vrăjoi, elevă la Colegiul Naţional „Carol I.
De cealaltă parte, părinţii priveau cu îngrijorare spre ieşirea din şcoală. Mulţi dintre ei nu mai aveau răbdare. Sunt foarte stresată deoarece fata mea nu a ieşit încă din examen, deşi ceilalţi copii discută subiectele cu părinţii lor“, a spus Luisa Mirea.

Varianta 6

Din cele zece variante de subiecte elaborate de minister, a fost aleasă cea cu numărul 6. Primul subiect, un text din „Cireşarii“ de Constantin Chiriţă şi rezolvarea tuturor cerinţelor, le aduce absolvenţilor 42 de puncte, iar al doilea subiect, un text din Ion Vianu, „Kindle“, publicat în revista Dilemateca – alte 36 de puncte, 12 puncte se acordă pentru redactare, iar zece puncte se acordă din oficiu.

200 de absenţi în Dolj

În cele 157 de centre de evaluare din Dolj, examenul la limba şi literatura română a decurs fără probleme de organizare. În schimb, 200 de elevi au absentat. „Evaluarea nu ne-a ridicat probleme. Din cei 5.152 de elevi înscrişi s-au prezentat 4.948. Am avut şi 12 cazuri speciale. Şi absenţii vor fi repartizaţi către o instituţie de învăţământ, chiar dacă nu au participat la evaluare. În prezent, se desfăşoară procedura de aducere a lucrărilor în centrele de corectare de la Colegiul «Nicolae Titulescu» şi Şcoala nr. 24, structura 23“, a precizat Georgică Bercea, inspector general al ISJ Dolj.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS