-0.5 C
Craiova
marți, 26 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocal„Un doctor bun este acela care îşi tratează pacientul ca pe un prieten“

„Un doctor bun este acela care îşi tratează pacientul ca pe un prieten“

E greu de crezut că oamenii merg cu seninătate la medic, iar orice vizită la o clinică este asociată, în general, cu teamă. Însă, după o discuţie cu doctorii de la Prima Clinic, Cătălin Petrişor, specialist în medicină internă, şi Iuliana Petrişor, specialist în diabet zaharat şi endocrinologie, perspectiva comună asupra actului medical se schimbă complet. Doi oameni tineri, profund pasionaţi de ceea ce fac, încearcă să lupte împotriva tarelor sistemului şi să îi trateze pe pacienţi nu doar cu medicamente, ci şi cu prietenie şi sinceritate deplină.

Un medic trebuie
să fie şi un bun psiholog

„Când am început să punem pe picioare această clinică, am vrut cu tot dinadinsul să ne ferim de atmosfera rigidă cu care este asociat sistemul medical“, a mărturisit dr. Cătălin Petrişor. „Oamenilor le este teamă să meargă la medic. Recunosc, nici mie nu-mi provoacă prea mari bucurii vizita la stomatolog. Însă, oamenii ar trebui să meargă la doctor fără trac. Un medic bun trebuie să fie şi un fin psiholog. Eficienţa unui tratament nu înseamnă doar pregătire, ci şi apropiere de pacient“. Dr. Iuliana Petrişor completează această filosofie pe care este clădită Prima Clinic: „Omul vine la doctor ca la un duhovnic. Trebuie să îl priveşti şi să îl asculţi. În felul acesta, el capătă încredere în tine, se dezvăluie şi face drum către diagnostic“.
Viziunea echipei de la Prima Clinic este influenţată, pe de o parte, de experienţa dobândită de dr. Iuliana Petrişor în cinci ani de rezidenţiat la Institutul Parhon, în specializarea endocrinologie, sub îndrumarea profesorului Constantin Dumitrache. Aceasta este completată de experienţa doctorului Cătălin Petrişor, care a avut ocazia să se inspire şi din sistemul medical din Danemarca cu prilejul numeroaselor deplasări avute pe parcursul a şase ani.
Concepţia celor doi specialişti este aceea că un medic bun îşi tratează pacientul ca pe un prieten pentru care ai disponibilitate sufletească oricând eşti solicitat. Interacţiunea dintre medic şi pacient contează foarte mult, subliniază cei doi, de aceea unul dintre cele mai importante elemente ale actului medical este anamneza, adică dialogul cu pacientul, când acesta se confesează în legătură cu semnele legate de boală. Acest dialog poate contura un diagnostic ce va fi confirmat sau infirmat de investigaţiile prescrise în urma sa.

„O policlinică
nu înseamnă numai aparate, ci şi oameni“

Dotarea tehnico-medicală a clinicii se ridică la cele mai înalte standarde, însă dr. Cătălin Petrişor ţine să precizeze că „o policlinică nu înseamnă numai aparate, ci şi oameni. Poţi avea aparatură de ultimă generaţie, dar pentru a o folosi ai nevoie de oameni capabili. Oamenii sunt cei care contează cel mai mult. Altfel, ai doar pereţi goi“.
Exigenţe există şi în privinţa laboratoarelor cu care colaborează. Drept dovadă, pentru a le testa calitatea serviciilor, la început o singură probă s-a trimis la patru laboratoare pentru a se compara rezultatele şi a se descoperi eventualele neconcordanţe.
Pe lângă acestea, medicii de la Prima Clinic susţin puternic prevenţia, aşa cum transpare din motoul clinicii „Caută medic înainte de boală şi roagă-te înainte să ai necazuri“. De aceea, se străduiesc să le explice pacienţilor care au tendinţa de a considera o boală „moştenire“ că, de multe ori, nu boala se moşteneşte, ci stilul greşit de viaţă.
În dorinţa de a fi aproape de pacienţi, medicii de la Prima Clinic încearcă să creeze pachete personalizate, care să acopere anumite probleme de sănătate.
„Avem contract cu CAS şi încercăm să le oferim pacienţilor consultaţii la costuri decente, în măsura posibilităţilor. Avem în plan să creăm nişte pachete cu un cost unitar, astfel încât atunci când cineva vine pentru un consult, să nu se teamă că medicul îl va pune să plătească, în plus, şi trei ecografii şi alte câteva analize, iar el nu are bani pentru asta. Pacientul ar trebui să ştie clar cât are de plătit. Din păcate, sărăcia sistemului obligă la costuri, dar facem tot posibilul să le ţinem în frâu. În plus, vrem să creăm pachete speciale. De exemplu, un pachet pentru oameni cu probleme de greutate ar include o discuţie cu un endocrinolog, nutriţionist, masaj terapeutic sau anticelulitic, exerciţii fizice (o abordare holistică a bolii). Acolo unde nu depinde de noi, oferim îndrumare“.
Telefonul pentru urgenţe este alt semn că echipa Prima Clinic insistă pe legătura permanentă cu pacientul. „Dacă oamenii au o urgenţă, trebuie să ştie că îi putem ajuta şi, dacă sună, cineva le va răspunde. Echipa noastră este tânără şi are entuziasm. Tot mai mulţi pacienţi ajung să îşi dorească doctori tineri pentru că vor să vadă chipuri optimiste“.
Cătălin Petrişor adaugă: „Prima lecţie pe care trebuie să le-o dăm pacienţilor este aceea a încrederii reciproce care să ne permită ca, împreună, să luptăm pentru însănătoşire“. Pacienţii înţeleg această filosofie, sunt mulţumiţi şi se întorc. Fie urmăresc rezultatele tratamentelor, fie vin pentru un consult nou, la medici de la celelalte specialităţi: fizioterapie, recuperare medicală, dermatologie, neurologie şi, în curând, pediatrie.

Prima Clinic vă aşteaptă

Prima Clinic oferă servicii pentru specializările medicină internă, endocrinologie – diabet, fizioterapie, recuperare medicală, dermatologie şi neurologie. Adresa la care găsiţi această echipă performantă de medici este strada A.I. Cuza, nr. 46, bl. 10B, vizavi de McDonald’s. De asemenea, puteţi lua legătura cu Prima Clinic la numerele de telefon 0351.184.825, 0722.314.754 sau pe www.primaclinic.ro.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS