Strada Bariera Vâlcii, aflată în reabilitare din luna mai a anului acesta, are mari probleme în ceea ce privește lucrările la canalizare. În noaptea de luni spre marți, conducta principală de apă s-a rupt după ce pământul s-a surpat. Două gospodării au fost inundate, iar constructorul întâmpină dificultăți mai ales din cauza calității terenului. Asta întârzie și mai mult termenul de execuție al lucrării pe întreaga stradă, care expiră în februarie 2015.
Strada Bariera Vâlcii din Craiova, pentru care s-a dat ordin de începere a lucrărilor în luna mai a anului acesta, are probleme în ceea ce privește lucrările de canalizare pluvială, incluse în întreg proiectul de reabilitare. Mai exact, ceea ce pune piedici constructorului Imob Lux Construct este calitatea terenului pe care l-a descoperit atunci când a început să sape. „Lucrările merg destul de rău. Terenul este foarte prost, mai ales când vorbim despre săpături. Din cauză că se sapă foarte adânc, la 4,7 – 5 metri, malurile se surpă. Se rup conducte de canalizare, se rup țevi de apă și, în loc să punem patru-cinci țevi de șase metri pe zi, abia reușim să punem două. Până acum, nimeni nu plătește pagubele. Noi plătim“, a explicat inginer Adrian Haiduc, șef de șantier din partea Imob Lux Construct.
Conducta principală de apă, ruptă
Problema terenului a produs deja pagube și a dat peste cap planurile celor care muncesc pe strada Bariera Vâlcii. „Azi-noapte (luni spre marți – n.r.) s-a rupt conducta principală de apă, iar cei de la Compania de Apă Oltenia sunt aici, repară în continuare. Două case au fost afectate. Era o țeavă foarte veche din fontă. Probabil că aceasta se va mai rupe până când vom termina săpăturile. Nu pot să spun când încheiem, aș fi absurd să spun că într-o lună sau în două săptămâni. Poate dura mai mult. La adâncimea asta mai avem de lucrat până la intersecția cu strada Parângu lui (finalul primului tronson – n.r.). Apoi se schimbă diametrul țevii, iar săpătura este mai sus. Să sperăm că pământul este mai bun acolo“, spune șeful de șantier.
Din cauza gravității problemei, aproximativ toți muncitorii lucrează la canalizare. 18 dintre ei muncesc la canalizarea pluvială, unde trebuie să realizeze cămine din 50 în 50 de metri, în care urmează să se descarce gurile de scurgere care preiau apa din acostament. Încă patru persoane lucrează la montarea de rigole carosabile înspre CET 2, iar de săptămâna viitoare urmează să se mai alăture o echipă de 25 de muncitori.
Trotuarul cu stâlpi pe mijloc, lărgit
Dincolo de problema cu canalizarea, stâlpii de electricitate au început și ei să fie schimbați. De reținut pentru cetățeni că stâlpii sub formă de cilindru sunt cei care vor fi permanenți, iar ceilalți, care sunt din lemn sau sub altă formă, vor fi luați. Conform constructorului, stâlpii trebuie schimbați până în luna decembrie. În ceea ce privește câțiva stâlpi aflați pe mijlocul trotuarului, la intrarea dispre Centura de Nord, lângă o benzinărie, reprezentantul constructorului spune că aceștia sunt o excepție. „Într-adevăr, mai sunt niște stâlpi care sunt în trotuar, la stația de gaze. Însă, acolo este vorba despre niște norme de distanță. Stâlpii trebuie așezați la cel puțin zece metri față de linia de gaz. Este vorba doar despre câțiva. Acolo vom face o alveolă în spate, ca trotuarul să rămână de 1,2 metri. În rest, ne dorim ca oamenii să fie înțelegători, iar locatarii de aici să termine cu înjurăturile și cu amenințările“, a încheiat Adrian Haiduc.
Reabilitarea străzii Bariera Vâlcii face parte dintr-un proiect cu finanțare europeană în care mai sunt incluse străzile Râului și Caracal. Contractul are o valoare 39,89 milioane de lei. Termenul de execuție pentru această stradă este de nouă luni, însă, conform reprezentanților Imob Lux Construct, este imposibil ca acesta să fie respectat.