4 C
Craiova
joi, 12 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCentrul Craiovei, un imens loc de parcare

Centrul Craiovei, un imens loc de parcare

Lipsa locurilor de parcare și admiterea unui recurs al Avocatului Poporului de către Curtea Supremă la sfârșitul lunii mai, prin care mașinile nu mai pot fi ridicate, iar șoferii pot fi doar amendați, au transformat Craiova într-o imensă parcare. Municipalitatea spune că așteaptă motivarea instanței și că ridicarea mașinilor în oraș nu se făcea pe baza unei hotărâri a consiliului local, ci printr-un protocol semnat de Poliția Locală și de cea Rutieră, și că, astfel, nu s-ar aplica decizia Curții. 

Zona centrală a Craiovei este sufocată de mașini mai mult decât de obicei, pentru că, de aproximativ o lună, fiecare șofer parchează pe unde dorește, dată fiind lipsa locurilor de parcare din perimetru, dar și faptul că unui conducător auto nu îi mai poate fi ridicată mașina. Chestiunea a devenit o problemă începând cu sfârșitul lunii mai, de când Curtea Supremă a admis un recurs al Avocatului Poporului, prin care a hotărât că ridicarea mașinilor staționate neregulamentar nu se poate face în baza unor hotărâri ale consiliului local.

„Din interpretarea juriștilor, nu intrăm în incidența hotărârii“

La nivelul Băniei, situația a devenit disperată, mai ales în zona centrală. Se parchează haotic, iar soluția nu mai poate fi decât amendarea șoferilor și nu dispunerea ridicării mașinilor. Asta deși, conform municipalității, ridicările de mașini în Craiova nu se făceau pe baza unei hotărâri de consiliu local, ci pe baza unui acord dintre Poliția Locală și Poliția Rutieră. „Acea hotărâre care ne-a lăsat în aer cu activitatea de ridicări auto a creat un sentiment că poți face orice în traficul din oraș, iar asta se resimte în foarte multe zone, îndeosebi în cea centrală, unde se dublează, se triplează mașinile în parcare. În prezent, suntem într-o fază de rediscutare și a regulamentului de ridicări auto. Așteptăm motivarea deciziei Curții pentru că, la Craiova, această activitate nu este reglementată de o hotărâre de consiliu local, ci de un acord între Poliția Rutieră, Poliția Locală și Regia Autonomă de Transport (RAT), astfel că nu intrăm, din interpretarea juriștilor primăriei, în incidența acelei hotărâri“, a explicat administratorul public al municipiului, Radu Preda.

Șase-șapte mașini ridicate pe zi

Deși nu ar intra sub incidența hotărârii, Primăria Craiova a pus-o, totuși, în aplicare. „Ea s-a aplicat pentru că nu vrem să creăm un val de procese și proteste. Până la urmă, lucrurile nu sunt foarte clare. Motivarea deciziei ar trebui să vină în 30 de zile de la data adoptării ei, iar acolo ar trebui să se explice ce s-a făcut greșit la nivelul hotărârilor de consilii locale și ce ar trebui îndreptat. La noi nu ar fi o problemă să reluăm activitatea, pentru că ea se face în baza unor hârtii emise de poliție“, a punctat Preda.
La Craiova, conform datelor oferite de municipalitate, numărul mediu de mașini ridicate rareori depășea zece pe zi. „Avem o taxă înjumătățită pe care trebuie să o plătească acela care vrea să își ia înapoi mașina, 150 de lei. Această acțiune, la Craiova, a avut strict un caracter de eliberare în momentele în care șoferii au lăsat mașina în locuri nepermise, când au blocat sau au deranjat. Din punctul nostru de vedere, ridicarea de mașini are un rol de prevenție și nu am făcut o vânătoare. Din experiența pe care am avut-o la nivelul RAT Craiova, în medie, în municipiu, se ridicau șase sau șapte mașini pe zi cu două mașini de ridicări. Asta arată că s-au ridicat mașinile doar în cazul în care încurcau traficul“, a încheiat Preda.
În altă ordine de idei, soluția creării de locuri de parcare în zona centrală va veni odată cu inaugurarea parcării subterane, dar și cu lucrările de asfaltare din oraș, prin care societatea Delta ACM a modificat proporțiile străzilor, astfel încât să fie realizate mai multe locuri de parcare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS