4 C
Craiova
joi, 12 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCraiova Capitală Culturală... pe tramvai

Craiova Capitală Culturală… pe tramvai

DSC_0537

Sunt craioveni care se întreabă ce rost mai au autocolantele cu logourile Craiova Capitală Culturală pe mijloacele de transport în comun, atâta timp cât orașul nostru a pierdut această cursă în favoarea altor orașe din țară? Este o reclamă pentru un proiect mort din fașă. Pe lângă imagini din Bănie, cum ar fi Parcul „Nicolae Romanescu“, bisericile, fântânile arteziene, dar și echipa de fotbal Craiova Maxima, mai este și un autocolant cu „Craiova 2021 Capitală Europeană a Culturii, de văzut, de trăit, de povestit“. Reprezentanții societății de transport în comun din municipiul Craiova spun că astfel de autocolante se găsesc doar pe un tramvai, în schimb se află pe toate autobuzele noi, marca Solaris, care circulă prin oraș. Totodată, aceștia susțin că autocolantarea tramvaielor s-a făcut în perioada în care orașul nostru încă se afla în cursa pentru capitală culturală. Tot reprezentanții RAT Craiova spun că aceste stickere au venit la pachet cu colantarea tramvaielor și nu vor dispărea de pe mijloacele de transport în comun fiindcă sunt un logo al Asociației Craiova Capitală Culturală, iar asociația încă ființează.
„Colantarea tramvaielor a început odată cu reparația dezvoltată pe care am făcut-o la tramvaie. Adică, pe lângă această colantare, s-a umblat la foarte multe lucruri din tramvaie, inclusiv la interior. Partea de colantare a fost aleasă pentru a schimba puțin fața tramvaielor, care sunt vechi de peste 50 de ani și pentru a îmbunătăți aspectul vizual cu imagini din Craiova. Toate contractele care s-au făcut la RAT și pe perioada mea, și pe cea a colegilor mei s-au făcut în baza Ordonanței nr. 34/2006 în vigoare la data respectivă, adică achiziție publică. Firma este Stil Media. Au fost colantate 11 tramvaie sub diferite forme și cu diferite tematici pe care le-am ales noi, cei de la RAT. Colantarea pe un singur tramvai a fost în jur de 1.000 de euro, asta însemnând colantarea, laminarea și decorarea tramvaiului.
În momentul în care s-a luat decizia să colantăm aceste tramvaie, subiectul fierbinte al orașului și țelul nostru era ideea de Craiova Capitală Culturală. Pe unele dintre tramvaie a fost aplicată sigla Asociației care este în vigoare în continuare. Este o organizație culturală din care face parte atât Municipiul Craiova, cât și alte organisme de cultură din Craiova. Nu am dat jos aceste stikere pentru a nu genera costuri suplimentare. Călătorii nu sunt interesați de ce scrie pe tramvai, ci de plusul de confort și că este un bun mijloc de transport în acest oraș. A fost același pachet, cu parte grafică, model pe care noi l-am aprobat. Eu spun că nu trebuie să dăm colantul jos. Sunt fâșii foarte mari și ne-ar fi costat mult. Noi am avut cu ani în urmă mari pierderi și ne-am zbătut să aducem această societate pe profit“, a declarat Sorin Manda, director general RAT Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS