1.7 C
Craiova
vineri, 13 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljTârgul Craiovei, dezvoltat cu încetinitorul

Târgul Craiovei, dezvoltat cu încetinitorul

Promisiunile de dezvoltare a Târgului Municipal din Craiova, mutat în locația de pe strada Dimitrie Gerota, nu se regăsesc în acțiunile pe care SC Piețe și Târguri SRL le-a întreprins până la această dată. Dezvoltarea în sine constă în asfaltarea celor peste 7.000 mp pe care le ocupă la acest moment comercianții de haine și încălțăminte secon-hand și încercarea de a proiecta 20 de chioșcuri destinate comerțului cu produse de larg consum.

La aproape un an de la mutarea Târgului Municipal Craiova de pe strada Caracal în locația de pe strada Dimitrie Gerota, modernizarea pe care o promitea administrația locală se rezumă la asfaltarea unui platou destinat vânzătorilor de haine și încălțăminte second-hand. Investițiile sunt aproape zero, deși reprezentanții Primăriei Craiova promiteau că „vom face toate chioșcurile, toate zonele de vânzare. Le vom pregăti noi. Ideea este să nu oferim o chestie provizorie, ci ceva care să reziste 20 de ani. Va fi totul cu canalizare, cu iluminat, nu o să se mai plângă nimeni. Târgul va fi mai mare. Deci, până la sfârșitul anului am vrea să investim în Piața de la Gară și în viitorul târg cam 1,5 milioane de lei. În prezent, analizez cu directorul Neagoe (SC Piețe și Târguri SRL – n.r.) cât ar fi din fondurile lor și cât ar mai avea nevoie, pentru că din fondurile lor s-ar putea duce undeva la 800.000 – 900.000 de lei. Conform contractului de înființare a societății, noi putem să le dăm înapoi din redevență niște bani numai pentru investiții. În șase săptămâni o să știm exact costurile“, declara fostul viceprimar Dan Dașoveanu, în luna iunie 2015 la Alege TV.
De la acea dată a trecut un an și câteva luni și în Târgul Municipal nu s-a schimbat mai nimic. Vânzătorii de haine și încălțăminte second-hand și-au încropit aceleași „chioșcuri“ improvizate din blană, carton și folie, ocupând o suprafață de 7.823 mp, în fapt platoul din incinta fostei autobaze RAT pe care Primăria Craiova l-a asfaltat la sfârșitul anului 2015. Ceilalți comercianți ocupă partea neamenajată a târgului, deși acest teren de peste 6.000 mp a fost concesionat din luna februarie a acestui an de Primăria Craiova, către SC Pețe și Târguri. Din februarie și până în septembrie, nici administrația locală craioveană, nici SC Piețe și Târguri Craiova SRL nu au mișcat un deget pentru modernizarea și dezvoltarea acestui spațiu. Vânzătorii de piese auto, produse nealimentare stau aici în praf, în gropi și bălți, atunci când plouă, deoarece Piețele au primit prin hotărâre de consiliu un teren care este doar parțial betonat.
Mult trâmbițata dezvoltare a Târgului Municipal se reduce la acest moment, dincolo de asfaltarea celor 7.823 mp, la scoaterea la licitație a lucrării de proiectare a 20 de chioșcuri destinate comerțului produselor de larg consum. Dintre acestea, cinci vor fi așezate pe spațiul deja asfaltat pe latura învecinată cu strada Constantin Severneanu, celelalte 15 urmând să fie amplasate pe terenul încă neamenajat. În zona dinspre bulevardul Râului vor fi amenajate alte cinci chioșcuri pentru produse alimentare, dar acestea vor fi construite de potențialii comercianți, cărora li se pune la dispoziție doar terenul.

SC Piețe nu găsește proiectant pentru chioșcuri

SC Piețe și Târguri Craiova SRL scoate bani din buzunar ca să proiecteze 20 de chioșcuri care vor fi amplasate în Târgul Municipal. Societatea a scos la licitație, pe 6 septembrie, lucrarea de proiectare a unor spații comerciale care vor fi destinate comerțului produselor de larg consum, produse alimentare ambalate și nealimentare, dar nici o firmă nu s-a prezentat la licitație. În acest caz, SC Piețe și Târguri Craiova SRL a fost nevoită să scoată pentru a doua oară la licitație, pe 15 septembrie, lucrarea de proiectare. Valoarea estimată a lucrărilor, prevăzută în caietul de sarcini, este de 15.000 lei fără TVA, fondurile cu care se vor face plățile provenind din bugetul societății. Separat de prețul de proiectare, costurile estimate pentru executare vor ajunge la 335.000 de lei fără TVA, după cum este prevăzut în Caietul de sarcini. Chioșcurile vor avea o suprafață de 15 mp și vor fi construite pe structură metalică cu învelitoare din isopan pentru acoperiș, placată cu carton bituminos, iar fațada va fi din tâmplărie PVC. Chioșcurile vor fi amplasate pe latura dinspre strada Constantin Severneanu, iar pentru închiriere, comercianții interesați vor participa la licitație. Chiria aplicată va fi cea prevăzută în HCL nr. 474/2015, cu mențiunea că în situația acestor chioșcuri costurile pentru chirie vor fi mai mari decât chiria plătită de comercianții care achită doar chiria pe terenul pe care își ridică singuri chioșcurile. De exemplu dacă pentru un chioșc ridicat pe un teren aparținând domeniului public și dat în administrare SC Piețe și Târguri SRL, un comerciant plătește acum 15 lei/mp într-o lună, pentru chioșcurile din Târg comercianții pot plăti 50 de lei/mp pe lună.

Târgul se dezvoltă, nu se modernizează

Întrebați de investițiile care urmează să se facă în Târgul Municipal și când vor începe să se miște concret lucrurile aici, reprezentanții SC Piețe și Târguri Craiova SRL au spus: „Lista de investiții a SC Piețe și Târguri Craiova SRL este elaborată conform legislației în vigoare, iar valoarea acesteia este determinată de veniturile propuse spre realizare pentru anul respectiv. În lista de investiții a SC Piețe și Târguri Craiova SRL suma alocată pentru punctul de lucru din str. Dimitrie Gerota – Târg Municipal Craiova, pentru anul 2016, este de 380.000 de lei fără TVA (fonduri proprii SC Piețe și Târguri Craiova SRL).
Nu este vorba despre modernizarea târgului, ci despre dezvoltarea acestuia, având în vedere faptul că urmează să se construiască, nu să se modernizeze ceva existent.
Dezvoltarea Târgului Municipal Craiova este permanent în atenția conducerii SC Piețe și Târguri Craiova SRL. Subliniem faptul că această dezvoltare depinde de resursele financiare ale societății, conform listei de investiții elaborate anual de societate. Ceea ce putem garanta este că anul viitor vom continua să alocăm resurse financiare pentru punctul respectiv, în funcție și de necesitățile din celelalte puncte de lucru“, a declarat pentru GdS, Claudiu Neagoe, director SC Piețe și Târguri Craiova SRL. Acesta a mai precizat că suprafața de 6.713 mp este betonată și că Primăria Craiova nu este obligată să o asfalteze așa cum a făcut cu platforma destinată comercianților de haine și încălțăminte second-hand.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS