Primăria Craiova a investit și continuă să investească milioane de lei în modernizarea unor străzi care ar uma să fie sparte, în viitor, pentru introducerea de utilități. Branșamentele la rețeaua de apă și introducerea sistemului de canalizare sunt, de regulă, motivele pentru care o stradă este spartă, după ce a fost asfaltată cu bani grei.
Autoritățile locale din Bănie au dat zor spre sfârșitul anului trecut și au finalizat, chiar în pragul sărbătorilor de iarnă, modernizarea a două străzi de la periferia orașului, investiție care a costat bugetul local câteva milioane de lei. Străzile Maria Rosetti (800 de metri) și Izvorul Rece (726 de metri) au fost „luate“ de la stadiul de pământ și duse până la asfalt, cu bordurile și trotuarele de rigoare, care conferă drumului un aspect european. Un aspect care, însă, nu ar putea dura prea mult. Asta pentru că străzile respective nu au rețea de canalizare și vor fi sparte atunci când se va ajunge în zonă cu această investiție. Iar o dată sparte, ele nu ar mai arăta la fel, indiferent cât s-ar chinui constructorii. Exemple în acest sens găsim cu zecile pe străzile din Craiova unde s-a intervenit pentru remedierea unor avarii, pentru că asfaltul spart nu a mai putut fi adus la starea inițială. De acest lucru sunt convinși și cei care locuiesc în zona Izvorul Rece. „Este bine că ni s-a asfaltat strada, dar noi nu avem canalizare aici și va trebui să o spargă din nou atunci când se va introduce rețeaua. Alți bani, altă distracție. Plus că strada nu va mai arăta ca după această modernizare“, a spus un craiovean de pe strada Maria Rosetti.
Cele două străzi modernizate la sfârșitul anului 2017 sunt înconjurate de alei pline de gropi. Deși unele dintre ele au cu puțin peste o sută de metri și fac legătura între drumurile proaspăt modernizate, asfaltarea lor a fost amânată pentru acest an. Este vorba de aleile 1, 2, 3 și 4 Izvorul Rece și aleea 1 Maria Rosetti, care apar pe lista de investiții pentru anul 2018. În schimb, pe finalul lui 2017 s-a preferat modernizarea a două străduțe aflate în zone care necesită o modernizare masivă a infrastructurii rutiere: Razelm (148 m), din cartierul Lascăr-Catargiu, și Alecu Russo (120 m), din spatele Parcului „Romanescu“, zona ANL. Asfaltul turnat aici pare ca o oază într-un deșert.
Branșamente în 2018, pe străzi modernizate în 2017
O altă stradă aflată în planul municipalității pentru asfaltare este Carpenului. Drumul are 1,3 kilometri, este plin de gropi și, potrivit primarului Mihail Genoiu, ar fi primul pe lista cu străzile care vor intra în modernizare în 2018. Problema este că și aici ar fi mai întâi nevoie de intervenția Companiei de Apă Oltenia (CAO), operatorul de apă și canalizare al județului, pentru că strada nu are decât parțial sistem de canalizare (doar pe o parte a drumului). Rămâne de văzut cine va ajunge primul aici, CAO cu canalizarea sau primăria cu asfaltarea. „Nu ar mai trebui să existe străzi modernizate fără să aibă și canalizare“, spunea, recent, un reprezentant al Primăriei Craiova. Investițiile de pe străzile Maria Rosetti și Izvorul Rece îl contrazic.
În plus, în acest an urmează să fie sparte, pentru branșamente la rețeaua de apă, două străzi modernizate în 2017. În Planul de investiţii al Companiei de Apă Oltenia, cu finanţare din fondul Întreţinere, Înlocuire, Dezvoltare pentru anul 2018, apare o intervenție pe strada Henry Ford, pe o lungime de 100 de metri (pentru cinci branșamente), și o alta pe strada Coșuna, pe o lungime de 650 de metri (pentru zece branșamente). Nici această din urmă stradă nu are canalizare. Tot în planul de investiții pe 2018 al Companiei de Apă mai apare realizarea de branșamente la apă pe strada Calea Brezei, pe o lungime de 400 de metri, și pe strada Pescăruș (200 de metri), ambele aflate pe lista întocmită de Primăria Craiova cu drumurile care ar uma să fie modernizate în anii viitori.
GdS a întrebat Compania de Apă care ar fi străzile unde ar urma să fie introdusă, în acest an, rețea de canalizare și dacă există o corelare între aceste investiții ale CAO și cele ale primăriei privind modernizarea străzilor, dar nu a primit un răspuns până la închiderea ediției.