6.8 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljConductă spartă în bloc, reparată după două luni

Conductă spartă în bloc, reparată după două luni

Locatarii de la bloc se confruntă frecvent cu problema inundării locuinţei, fie că cedează instalația de apă a unui vecin, fie că este vorba de o conductă comună. Astfel de evenimente neplăcute îi învrăjbesc de cele mai multe ori pe proprietari, iar asociațiile au partea lor de responsabilitate. O astfel de situație s-a creat în blocul L2, scara 2, din Asociația de proprietari 2 Piața Gării, unde s-a iscat un adevărat scandal între locatari și asociație.

În fapt, proprietarii de la apartamentul 2 situat la parter s-au trezit în urmă cu aproape două luni (26 ianuarie) că pe coloana de la bucătărie țâșnește apă, fără să știe dacă este vorba de instalația vecinului de deasupra sau de coloana care deservește întreg palierul, adică țeava comună. Îngrijorați, au anunțat asociația de proprietari, care, din câte spun aceștia, nu s-a grăbit să ia măsuri. Drept urmare, apa s-a tot scurs pe lângă coloana de la bucătărie, s-a infiltrat în peretele familiei Papa de la apartamentul 2 și pe casa scării. Chiar dacă proprietarii s-au impacientat, nici administratorul, nici președintele nu au pus piciorul în blocul cu pricina, doar au trimis firma de instalatori cu care asociația are contract de mentenanță, SC SCAS PREST INSTAL. Numai că angajații respectivei firme nu prea și-au dat seama care este cauza infiltrărilor de apă, bâjbâind ba că este coloana comună, ba că este instalația de la apartamentul 3, ori că este conducta de apă rece sau conducta de scurgere, din câte spun proprietarii de la apartamentul doi. „Curge apa în apartament de aproape două luni. Se întâmplă din 26 ianuarie a.c. Am anunțat la asociație și au trimis niște instalatori. Au constatat că este înfundată scurgerea la apartamentul 3. Proprietara le-a permis să intre, după care au vrut să plece. Proprietara le-a spus că dacă tot au venit, să rezolve problema. Au desfundat și a curs toată apa la mine. Ei au mai spus că ar fi spartă o conductă de apă rece sau caldă ori scurgerea, și curge pe ea în jos. Eu locuiesc la parter și toată apa ajunge la noi și pe casa scării, chiar în zona tabloului electric. Există pericol de electrocutare. Pe 19 februarie a.c. am anunțat din nou la asociație, au venit din nou instalatorii, au desfundat, dar tot curge. La sesizarea făcută la asociație nu am primit răspuns, doar instalatorul a dat o declarație scrisă că problema nu s-a putut rezolva fiindcă proprietara de la apartamentul 3 nu a permis accesul echipei de intervenție pentru constatare și remediere. De atunci stau așa! Aseară (marți, 13.03.2018 – n.r.) s-a ținut o ședință pe casa scării și au venit doi oameni. Administratoarea a făcut, în sfârșit, un proces-verbal și a chemat instalatorii să oprească apa. Am constatat însă ulterior că apa curge în continuare“, a declarat Valeria Papa, proprietara de la apartamentul 2.
Sunt cazuri în care vecinii sunt cooperanți și problema se rezolvă pe cale amiabilă. Sunt însă și cazuri în care se iscă adevărate scandaluri și singura soluție a păgubiților este acționarea în instanţă a vecinilor de rea-credință, întrucât nicio altă autoritate nu este abilitată să intervină.
Locatarii din blocul L2, scara 2 se plâng de lipsa de implicare a asociaţiei în rezolvarea problemelor. „Administratoarea nu a vrut să rezolve problemele scării, să rezolve problema cu uscătoria și caloriferul de aici. Uscătoria este folosită doar de două familii din bloc, iar noi plătim toate cheltuielile pe părțile comune. Sunt probleme pe această scară de mulți ani, iar președintele, comitetul, administratoarea nu rezolvă nimic. Așa se întâmplă și cu această conductă. Eu le-am permis instalatorilor să verifice instalația în două rânduri. În privința instalației de la apartamentului 3, nu este nici o problemă. În privința coloanei comune, să se rezolve toate problemele, pentru că noi plătim fond de reparații! Cei de la asociație sunt vinovați pentru că nu sunt obiectivi. Sunt multe de rezolvat în acest bloc, iar administratorul, în loc să depună diligență să se rezolve această situație, manipulează oamenii“, a spus proprietara de la apartamentul 3, Matilda Călugăru.

Asociația vorbește „pe documente“

Asociația spune că este acoperită de documente și că începând din data de 19.02.2018, când a primit sesizarea de la unul dintre proprietari, a făcut demersurile necesare să rezolve problema. „În data de 20.02 a.c. am trimis firma de instalatori la blocul L2. Problema nu s-a rezolvat pentru că proprietara de la apartamentul 3 nu le-a permis accesul în locuință. În data de 09.03 a.c. am discutat telefonic cu proprietarii și i-am notificat că pe data de 12.03 sistăm furnizarea apei, însă am renunțat la această măsură. În după-amiaza zilei de marți, 13 martie, am avut ședința pe scară. Doamna administrator a făcut poze, a încheiat un proces-verbal“, a explicat președintele Asociației 2 Piața Gării, Florentin Șurlea.

Ce trebuie să facă asociația

„Având în vedere că apartamentul este situat într-un condominiu, asociației îi revine obligația să ia măsuri. Practic, administratorul, împreună cu unu-doi membri de comitet, merg și încheie un proces-verbal de constatare. Acesta se va folosi fie pentru repararea părții comune (dacă este parte comună, ca să se știe cum se face repartizarea sumelor către toți proprietarii), fie îi va folosi proprietarului care a fost inundat, pentru firma de asigurări, pentru despăgubiri, sau în instanță. Asociația acționează în cel mai scurt timp posibil, fără să mai întârzie. Este o cerere care se rezolvă în regim de urgență, pentru a se înlătura sporirea valorii pagubei. Dacă este o conductă comună, proprietarul trebuie să permită accesul unui specialist, să remedieze defecțiunea. În caz contrar, acesta este notificat și tot trebuie să permită accesul. Altfel, se merge în instanță, prin ordonanță președințială. Dacă este o conductă pe partea individuală, va răspunde proprietarul care a produs paguba“, a explicat Ion Pătrulescu, președintele UAP Craiova.

Președintele Asociației de proprietari 2 Piața Gării

După aproape două luni s-a rezolvat

În cele din urmă, după aproximativ două luni, problema locatarilor din blocul L2, scara 2 s-a rezolvat. „Așa cum am preconizat de la primele verificări, problema a fost la coloana de apă caldă, între apartamentele 2 și 3. Intervenția a fost ceva mai grea pentru că aceste coloane sunt mascate. În plus, nu toți proprietarii au fost cooperanți. Noi, ca firmă de mentenanță, nu putem să dăm buzna în apartamentele oamenilor. Înlesnirea accesului în apartamente cade în sarcina asociației de proprietari. Nu din rea-voință sau alte motive am intervenit abia la acest moment“, a explicat Marian Luca, reprezentantul SC SCAS PREST INSTAL SRL.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS