-1.3 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjVine ploaia, rău îmi pare, ne inundă în parcare!

Vine ploaia, rău îmi pare, ne inundă în parcare!

Sătui să tot aștepte asfaltarea parcărilor și aleilor din unele cartiere ale orașului, craiovenii au găsit o întrebuințare a bălților care se formează în craterele din vechiul asfalt, atunci când plouă. Mai de haz, mai de necaz, locuitorii urbei au început „să dea la pește“ în gropile pline cu apă de ploaie, chiar dacă gestul este doar unul simbolic, ca un protest față de nepăsarea autorităților. De bălți la scara blocului au parte nu doar craiovenii care locuiesc în zonele ocolite de asfaltare, ci și cei pe a căror stradă sau alee s-a asfaltat de curând, dar prost. Și cum ultima perioadă a fost una ploioasă, bălțile s-au lăfăit în voie pe multe artere ale orașului până să fie înghițite de scurgerile de canalizare pluvială sau pur și simplu de pământ. Asta, dacă există canalizare pluvială. Cauza? Amenajarea arterelor de circulație s-a făcut de mântuială, iar administrația locală le-a recepționat pe nevăzute. Exemple? Sunt suficiente și din toate colțurile orașului. Pe strada Spania, parcările din spatele cvartalului de blocuri nu au fost modernizate de zeci de ani. În aceeași situație sunt și parcările de la blocurile situate pe străzile Mircești, Putnei și Henri Coandă, multe dintre ele de pământ și pline de gropi care se transformă în bălți, atunci când plouă. „Este un adevărat dezastru în spatele blocurilor, întreg cvartalul de blocuri de la O1 – O24, la Cămine și la P-uri. Parcările nu au fost modernizare din perioada comunistă. Părți din ele au fost retrocedate și nu mai știi cui să te adresezi. Atât asociația, cât și locatarii au făcut solicitări la primărie și le-am adus la cunoștință problemele pe care le avem atât cu circulația auto, cât și pietonală, și de ani buni primim același răspuns“, spune Viorica Lazăr.


Iată ce răspunde primăria: „Vă comunicăm faptul că această zonă va fi propusă în Programul de reparații și întreținere străzi, alei trotuare și parcări în Municipiul Craiova, realizarea acestor lucrări fiind condiționată de faptul că apele rezultate în urma ploilor și topirii zăpezilor la momentul actual nu pot fi evacuate, întrucât nu există canalizare pluvială în zona menționată“, se arată într-un răspuns dat pe 19/03/2018 de către Direcția Servicii Publice. Întâmplător sau nu, aici am întâlnit zilele trecute un craiovean care-și încerca undițele în bălțile din spatele blocurilor, formate în urma ploilor din zilele anterioare.

Contrapanta, bat-o vina!

Nici în Brazda lui Novac nu lipsesc gropile și bălțile, în ciuda faptului că aici s-au făcut modernizări recente. Nu a trecut un an și multe dintre parcările blocurilor sunt pline de apă, atunci când plouă. Apa băltește dintr-o bordură în alta, uneori zile întregi, spre mâhnirea celor care folosesc aleile pietonale, dar și parcările. Este vorba de aleile din zona blocurilor R6 – R7 și P1 – P2 din Brazda lui Novac. „În această parte a cartierului s-a asfaltat în urmă cu un an. S-a modernizat, s-a lucrat la alei, borduri, parcări, dar degeaba, când plouă, apa băltește și nu poți să treci. Aici este greșeala constructorilor, care au dat contrapantă eronat. Degeaba a pus Compania de Apă Oltenia două scurgeri pentru apa pluvială, lucrarea este de mântuială. Eu nu înțeleg cum au făcut cei din primărie recepția lucrărilor“, spune Ion Poenaru.

Se întâmplă și pe străzi mai mari

Pe strada Bariera Vâlcii, lucrările de asfaltare s-au finalizat în vara anului 2016, şi au fost realizate pe fonduri europene la pachet cu bulevardul Râului și strada Caracal. Constructorul, „vestita“ firmă Tel Drum, a fost „păzit“ de viceprimarul de atunci al Craiovei, Dan Dașoveanu, ca să termine lucrările. Timpul a demonstrat că lucrarea are totuși niște metehne, între acestea denivelările și panta de scurgere a apei către gurile de canal. Drept urmare, atunci când plouă, chiar în poartă la Teleconstrucția SA – Sucursala Craiova, apa se acumulează, drenajul fiind unul defectuos.
Strada Libertății a fost și ea reabilitată prin anul 2015 de firma Delta ACM. Când sunt precipitații, balta care se formează în fața Facultății de Agronomie  acoperă jumătate din carosabil, trecerea de pietoni și mare parte din stația de taxi.
Este bine de ştiut că astfel de lucrări au fost la vremea respectivă recepționate de administrația locală fără comentarii.

Asfaltare după buget și priorități

Marian Ghencioiu, şef Serviciu AID, a spus că asfaltarea se face în funcţie de buget. „Cu privire la parcările și străzile despre care ați făcut vorbire, pot da referințe doar despre lucrările care s-au făcut sau urmează să fie prinse în Programul de reparații străzi, alei, trotuare și parcări. Nu pot face referire la lucrările făcute pe investiții sau fonduri europene. Despre zona străzilor Spania şi Mircești pot spune că este în atenția noastră spre amenajare. Însă, prinderea în proiect este condiționată și de fondurile alocate de la bugetul local”, a declarat Marian Ghencioiu.

Maria Cernătescu

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS