Compania va angaja aproximativ 1.500 de persoane, majoritatea operatori de bandă. Ford va demara acțiunea cel mai probabil la începutul anului viitor. În lipsa potenţialilor angajaţi în Craiova, Ford vrea să recruteze navetişti şi discută problema cu primarii localităţilor din jurul urbei.
Migraţia forţei de muncă din Craiova în străinătate determină producătorul auto din Bănie să caute muncitori în comunele şi oraşele din jurul Craiovei, pe o rază de circa 30 de kilometri de municipiu, mai mult sau mai puţin. Ford organizează astăzi o întâlnire cu 30 de primari din Dolj, din localităţile din jurul urbei şi nu numai. Scopul întâlnirii este acela ca reprezentanţii producătorului auto să afle de la primari dacă există interes din partea locuitorilor din comunele şi oraşele pe care le păstoresc de a se angaja la Ford, în perioada următoare. Ford ar încerca să recruteze chiar şi din rândul persoanelor apte de muncă şi care trăiesc din ajutoare sociale.
Fabrica va angaja circa 1.500 de persoane în perioada următoare, cel mai probabil de la începutul anului 2019, în vederea producerii unui nou model în uzina de la Craiova. Pentru a-şi pregăti producţia noului model, Ford mai are nevoie de angajaţi, iar în Craiova nu ar mai fi suficientă forţă de muncă pentru noul val de angajări pregătit de către producătorul auto. Compania a luat în calcul că viitorii angajaţi pot proveni şi din afara Craiovei, din localităţi situate pe o rază de 30 km de municipiu, pentru a le fi mai uşor să vină la serviciu la Craiova. Rămâne de văzut dacă se va găsi forţa de muncă necesară.
La ora actuală, Ford are peste 4.000 de angajaţi în uzina din Craiova. Ultima mare angajare a avut loc pe finalul anului 2017, când se pregătea intrarea în fabricaţie a modelului EcoSport şi s-a trecut la două schimburi în uzină. La acea dată, producătorul auto a căutat să angajeze 1.700 de oameni, în special fără calificare, care au fost apoi calificaţi la locul de muncă, în special ca operatori de bandă, adică lucrători care fac anumite operaţiuni pe linia de producţie.
Se lucrează în două schimburi la secţia destinată vehiculului şi în trei schimburi la secţia motoarelor. După introducerea unui nou model de vehicul în fabricaţie, se va lucra în trei schimburi şi la secţia respectivă.
Ford caută să angajeze operatori de bandă
Pentru viitorul proces de angajări care se prefigurează la Ford, compania ar urma să caute cu predilecţie muncitori necalificaţi, în special pentru posturi de operatori de bandă, potrivit unor surse avizate. Până acum, Ford nu a anunţat care este structura celor 1.500 de posturi care se vor crea în uzină şi când vor începe efectiv angajările.
Compania caută în permanenţă să angajeze operatori, chiar în actualul proces de producţie angrenat în uzină. La ultima Bursă a locurilor de muncă, organizată luna trecută de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Ford căuta să angajeze peste 100 de oameni, pentru a-i înlocui pe operatorii de bandă care pleacă din fabrică sau avansează pe alte posturi. Unii pleacă după ce le expiră contractele de muncă încheiate pe perioadă determinată, din cauză că nu fac faţă ritmului de muncă de pe banda de producţie a SUV-ului de oraş EcoSport.
Primarul din Filiaşi: „Oltenia are nevoie de locuri de muncă“
Contactat de GdS, primarul din Filiaşi, Costeluş Ilie Gheorghe, a precizat că, mai mult ca sigur, vor exista şi persoane din Filiaşi care se vor angaja la Ford. „Am înţeles că vor închiria autocare cei de la Ford şi vor duce muncitorii cu autocarele la Craiova. Cred că oricine ar vrea să lucreze la Ford, care este un brand puternic. Acest lucru va afecta mediul de afaceri din Filiaşi, care oricum duce lipsă de personal, dar care nu are forţa financiară pentru a oferi salariile pe care le oferă Ford. Oricum, este foarte bine că se crează atâtea locuri de muncă la Ford. Oltenia are nevoie de locuri de muncă“, a spus primarul din Filiaşi.
În prezent, Ford este cel mai mare angajator din judeţ. Operatorii de bandă angajaţi de Ford încasează un salariu net de 1.700 de lei pe lună, la care se adaugă bonuri de masă în valoare de 15 lei fiecare. Acelaşi pachet salarial ar urma să fie oferit şi viitorilor angajaţi, potrivit unor surse. La nivel oficial, Ford nu a anunţat care va fi noul model ce se va fabrica la Craiova, pe lângă mini-SUV-ul de oraş EcoSport, care se produce actualmente în Bănie. Însă se discută de intrarea în producţie tot a unui SUV, în partea a doua a anului viitor.