-1.3 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljÎn ce zonă se taxează parcările dintre blocuri

În ce zonă se taxează parcările dintre blocuri

Potrivit proiectului de regulament, parcări de reşedinţă vor fi amenajate numai în interiorul celor trei zone, care cuprind centrul municipiului Craiova

Taxa anuală pentru folosirea locurilor de parcare dintre blocuri, anunţată de Primăria Craiova, a împărţit craiovenii în două tabere. Dacă unii sunt de acord cu această taxă, alţii susţin că este vorba de un alt bir. Pe scurt, primăria vrea să pună o taxă pe parcările din jurul imobilelor folosite în mod curent de craioveni. În zonele în care locurile de parcare sunt suficiente, ele se atribuie în ordinea depunerii cererilor. Unde însă locurile sunt insuficiente, se organizează licitaţie publică. Citiţi în articolul de mai jos în ce zone din municipiul Craiova ar putea fi introdusă această taxă, dar şi cât ar costa un loc de parcare.

Gazeta de Sud a prezentat în ediţia de ieri prevederile unui proiect de regulament privind taxa de parcare pe domeniul public al municipiului, care va fi dezbătut în şedinţa de joi a Consiliului Local Craiova.
Prin acest regulament se introduce conceptul de „parcare de reşedinţă cu plată pe domeniul public“, urmând ca locurile de parcare dintre blocuri să fie taxate anual.
Potrivit proiectului de regulament, parcările de reşedinţă sunt situate la mai puţin de 30 de metri de frontul imobilelor, pe domeniul public. Locurile de parcare vor fi atribuite craiovenilor numai după amenajarea, semnalizarea şi numerotarea acestora de către administratorul parcărilor. Modalitatea de atribuire ar trebui să fie următoarea: dacă numărul solicitărilor este mai mic decât al locurilor disponibile, atunci atribuirea se va face direct solicitanţilor, în ordinea depunerii cererilor; dacă numărul solicitărilor este mai mare, atribuirea se va face prin licitaţie publică.
Se alocă un singur loc de parcare pentru un apartament, însă dacă parcarea nu se ocupă, se poate solicita atribuirea celui de-al doilea loc, şi de această dată cererile urmând să fie soluţionate în ordinea depunerii. Craiovenii care doresc un loc de parcare în apropierea imobilului în care locuiesc trebuie să depună cereri pentru obţinerea autorizaţiilor de parcare. Pe aceste locuri de parcare, între orele 8.00 – 18.00, de luni până vineri, poate parca orice persoană care tranzitează zona. Între orele 18.00 – 8.00, de luni până vineri, şi de sâmbătă până luni, la ora 8.00, locul de parcare aparţine celui care deţine autorizaţia.

Zonele în care pot fi amenajate parcări de reşedinţă

În proiectul de regulament, Primăria Craiova face trimitere la Planul de Mobilitate Urbană, un document realizat în toamna anului 2015, care cuprinde şi problema parcărilor din municipiu. „Transpunând planșa din Planul de Mobilitate Urbană pe harta digitală a Municipiului Craiova au fost identificate trei zone în care va fi implementată parcarea cu plată și rezidențială în municipiul Craiova“, se arată în proiectul de regulament.
Este vorba de Zona 0, Zona 1 şi Zona 2, care se întind până la străzile Brazda lui Novac – Ștefan cel Mare – Vasile Alecsandri – Împăratul Traian – General Dragalina – Caracal – Marin Sorescu – Râului – Câmpia Islaz – bulevardul Nicolae Titulescu – Amaradia.
Potrivit documentului proiectului de regulament, în perioada următoare, parcările se vor clasifica astfel: parcări publice fără plată, parcări publice cu plată cu taxa de parcare (prins SMS sau alte mijloace de plată), parcări de reşedinţă şi parcări mixte de reşedinţă şi cu taxa de parcare.
În funcţie de specificul celor trei zone şi „nevoile populaţiei“ administratorul poate modifica tipul parcării conform clasificării de mai sus, se mai arată în proiectul de regulament. Cu alte cuvinte, Primăria Craiova va amenaja parcări de reşedinţă unde va considera de cuviinţă în interiorul celor trei zone.

În anumite zone din Craiova ar putea fi amenajate parcări rezidenţiale

Cât ar putea costa un loc de parcare

Mai trebuie spus că în Planul de Mobilitate Urbană se aminteşte decât de Zona 0 şi Zona 1, dar şi cam cât ar trebui să coste un loc de parcare de reşedinţă. Astfel, în Zona 0, pentru o taxă de 100 de lei/an, se poate parca între orele 18.00 – 7.00 şi numai două ore în intervalul 7.00 – 18.00. „O alternativă ar putea fi un tarif anual mai mare fără restricții de timp. Din punct de vedere al protecţiei mediului, tariful anual ar putea fi diferențiat în funcție de norma de poluare a mașinii“, se arată în Planul de Mobilitate Urbană. Este vorba de suma de 600 de lei/an, fără restricţii de timp. În Zona 1, tariful ar fi 100 de lei/an. Asta în condiţiile în care nu se va ajunge la licitaţie pentru un loc de parcare.
În proiectul de regulament, Primăria Craiova nu a amintit care ar fi tarifele, ci doar că acestea se vor stabili printr-o hotărâre a Consiliului Local.

Pro şi contra

După cum spuneam, craiovenii s-au împărţit în două tabere când a venit vorba de introducerea parcării de reşedinţă cu plată. Unii sunt de acord cu reglementările anunţate, iar alţii susţin că este vorba doar de o altă taxă. Alţii ridică mai multe semne de întrebare în legătură cu aplicarea acestor prevederi.
„Ce fac în situația în care stau cu chirie sau mașina nu este pe numele meu, ci al cumnatei, fratelui etc.? Dar cei care circulă cu maşina de serviciu? Cei care au două sau trei mașini? Parchează doar unul şi restul se plimbă?“, întreabă o craioveancă.
„În alte orașe, cum ar fi Bucureşti, Constanța, Brașov, e de mult aşa. Cu toate acestea, ar trebui rezervat doar un procent din locuri, ca să poată parca şi cei care nu sunt dispuși să plătească sau cei care vin în vizită“, a susţinut alt cititor GdS.
„Foame mare de bani! Rușine! Veți încăiera oamenii. Dacă după ora 18.00 vine cineva în vizită parchează mașina pe bloc? Că toate locurile de parcare sunt rezervate“, a trasmis alt craiovean.

Parcările din Oradea

Gazeta de Sud a prezentat, în ianuarie 2018, cum au rezolvat alte oraşe problema parcărilor. De exemplu, în Oradea se foloseşte un sistem se taxare a locurilor de parcare asemănător cu cel luat în discuţie de Primăria Craiova. În schimbul sumei de 100 de lei/an, poate fi concesionat un loc de parcare de reşedinţă. Când numărul locurilor de parcare este insuficient, se trece la licitaţie. Interesant este faptul că o parte din banii colectați de primărie prin această modalitate de închiriere a locurilor de parcare se întoarce la asociațiile de proprietari de care aparțin locatarii care au închiriat locurile de parcare. Este vorba despre o cotă de 10% din sumele care ajung la primărie. Această prevedere a fost omisă de Primăria Craiova.

Sancţiuni

Proiectul de regulament introduce şi sancţiuni pentru cei care ocupă un loc de parcare de reşedinţă fără drept. Astfel, constituie contravenţie și se sancţionează cu amendă de la 500 – 1.000 de lei pentru persoanele fizice și cu amendă de la 1.000 de lei la 2.500 de lei pentru persoanele juridice, staţionarea autovehiculelor pe un loc de parcare de reședinţă aparţinând altei persoane între orele 18.00 – 8.00. În această situaţie, poliţiştii locali pot dispune şi ridicarea autovehiculului care ocupă abuziv un loc de parcare de reşedinţă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS