O singură firmă este interesată de contractul de finalizare a variantei ocolitoare a municipiului Târgu Jiu. Potrivit lui Cristi Tudor, inginer în cadrul Secției de Drumuri Naționale Târgu Jiu, la licitația organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a fost depusă o singură ofertă. Aceasta este acum analizată și urmează să fie luată o decizie de către compartimentul de specialitate din cadrul Companiei.
Varianta de Ocolire a Municipiului Târgu Jiu va avea o lungime de aproximativ 20 de kilometri. Într-o perioadă de 18 luni, pe varianta ocolitoare Târgu Jiu trebuie construite trei noduri rutiere, două intersecţii giratorii, patru poduri şi opt pasaje.
După finalizarea lucrărilor, cu o valoare estimată de 207,096 milioane de lei, fără TVA, accesul pe această variantă se va face din DN 66 (E79), de la km 69+800 (kilometraj pe DN66), atât către est (14,909 kilometri), cât şi către vest (5,078 kilometri).
Perioada de garanție a lucrărilor
Perioada minimă de garanţie a lucrărilor va fi de minimum cinci ani, dar poate fi majorată până la șapte ani. Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost acum o lună.
Centura ocolitoare a municipiului va fi construită pe DN 66, care traversează Târgu Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67D.
Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulți kilometri de centură) va asigura legăturile pe partea de est între Filiaşi (DN 66), Râmnicu Vâlcea (DN 67) şi Petroşani (DN 66) și are o lungime de 14,9 km. Varianta vest asigură legăturile pe partea de vest între Filiaşi (DN 66), Drobeta Turnu Severin (DN 67) și Băile Herculane (DN 67D) și are o lungime de 5 km. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67.