1.8 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljMarian Vasile, consilier local PNL, atac la conducerea Primăriei Craiova: „Administrația PSD face victime!“

Marian Vasile, consilier local PNL, atac la conducerea Primăriei Craiova: „Administrația PSD face victime!“

Marian Vasile, consilier local al municipiului Craiova din partea Partidului Național Liberal (PNL), a lansat, aseară, un val de acuzaţii la adresa conducerii primăriei.

Liberalul acuză administrația PSD de la Craiova de incompetență și indolență, după accidentul produs joi, pe Calea Bucureşti.

O maşină s-a răsturnat în urma unui incident rutier, iar trei persoane care aşteptau tramvaiul pe peronul de la Institut au fost rănite şi au ajuns la spital.

Marian Vasile susţine că, dacă primăria ţinea cont de o solicitare oficială primită încă din 2016 de la ADR Sud-Vest Oltenia privind montarea de garduri de protecție la peroanele de tramvai de pe Calea București, poate cei trei craioveni nu mai erau accidentaţi.

„Indiferența PSD bagă craiovenii în spital! Un accident nefericit soldat cu victime s-a petrecut, astăzi, pe Calea București, la Institut. Două autoturisme au fost implicate într-un incident rutier, iar una dintre mașini s-a răsturnat accidentând trei persoane care așteptau tramvaiul pe peron. Administrația PSD care conduce orașul este complice la rănirea acestor craioveni! De ce? Pentru că nimic din toate astea nu s-ar fi întâmplat dacă autoritățile locale ar fi ținut cont de un lucru elementar: montarea unor garduri de protecție pentru călătorii care circulă cu tramvaiul“, afirmă Marian Vasile, într-un comunicat de presă.

Marian Vasile, consilier local PNL: Somez Primăria Craiova să spună, cu nume și prenume, cine se face vinovat de acest lucru!

„În calitate de consilier local al municipiului Craiova din partea Partidului Național Liberal acuz administrația PSD de incompetență și indolență. Asta având în vedere că o solicitarea oficială privind montarea de garduri de protecție la peroanele de tramvai de pe Calea București a existat încă din 2016.

În iulie 2016, Primăria Craiova a primit o adresă de la ADR Sud-Vest Oltenia prin care i se punea în vedere să monteze niște balustrade cu rol de protecție a călătorilor aflați pe peroane. În august 2016, primăria răspundea ADR că va demara demersurile necesare pentru a monta aceste balustrade”, a spus Marian Vasile.

Răniţi de o maşină răsturnată în staţia de tramvai
Trei persoane care aşteptau tramvaiul în staţie au fost rănite de o maşină scăpată de sub control

„Ce a făcut Primăria Craiova pentru siguranța celor care circulă cu tramvaiul? NIMIC.

Au trecut trei ani, iar primăria nu a mișcat un deget iar astăzi (joi – n.r.), trei craioveni au avut de suferit de pe urma incompetenței și indolenței pesediștilor care conduc vremelnic destinele acestui oraș“, a mai spus Marian Vasile.

„Somez Primăria Craiova să spună, cu nume și prenume, cine se face vinovat de acest lucru! Cine a decis să nu se țină cont de recomandarea ADR Sud-Vest Oltenia?

Cine a decis să nu aloce fondurile necesare acestei mici investiții, dar extrem de importantă pentru siguranța craiovenilor? Craiovenii trebuie să afle adevărul. Au acest drept!“, a conchis consilierul local din partea PNL.

Trei persoane care aşteptau tramvaiul în staţie au fost rănite, ieri, de o maşină scăpată de sub control
Trei persoane care aşteptau tramvaiul în staţie au fost rănite de o maşină scăpată de sub control

Marian Vasile a oferit şi pasaje din solicitarea Agenției de Dezvoltare Regională şi răspunsul Primăriei Craiova, aşa cum au apărut ele în Gazeta de Sud.

Gazeta de Sud a sesizat, în 2016, neregulile de la noile peroane de tramvai

Reamintim că GdS a dus în 2016 o adevărată campanie privind lăţirea peroanelor de tramvai de pe Calea Bucureşti şi dotarea acestora cu garduri de protecţie pentru călători.

Reabilitarea străzii Calea Bucureşti a fost finalizată în mai 2016, în cadrul acestui proiect finanţat cu fonduri europene fiind relocate şi cele nouă peroane de tramvai, în sensul mutării lor după intersecţii. Noile peroane aveau însă o lăţime mult mai mică, de 1,45 m, faţă de vechile peroane şi faţă de normativele din domeniu.

La 19 iulie 2016, ADR SV Oltenia solicita Primăriei Craiova „să transmită demersurile întreprinse în vederea îmbunătățirii accesului și siguranței călătorilor pe peroanele de tramvai, având în vedere semnalele din presă și aspectele constatate în cadrul vizitelor de monitorizare realizate de personalul ADR”.

Agenţia chiar recomanda autorităților locale să aibă în vedere și montarea unor balustrade (garduri) cu rol de protecție a călătorilor aflați pe peroane.

Răspunsul primăriei către ADR SV Oltenia a venit pe data de 9 august 2016.

Iată cum suna informarea transmisă de ADR către Gazeta de Sud:

„Având în vedere ambele aspecte care vizează creşterea siguranţei călătorilor şi accesibilităţii în tramvaie – modificarea lăţimii, cât şi amplasarea unor garduri de protecţie a călătorilor aflaţi în staţiile de tramvaie, Primăria Craiova ne-a informat, prin adresa 8920/9.08.2016, că va realiza un proiect separat în cadrul căruia aceste intervenţii vor fi abordate simultan. Conform comunicării oficiale din partea primăriei, în perioada următoare instituția va întreprinde demersuri pentru bugetarea și contractarea în baza unei proceduri de achiziție publică a proiectării și execuției lucrărilor de modificare a lățimii peroanelor, precum și achiziția și montarea gardurilor de protecție a călătorilor din stațiile de tramvai”.

Primăria promitea că în 2017 că se va ocupa de montarea gardurilor de protecţie

În decembrie 2016, Primăria Craiova a răspuns unei întrebări referitoare la bugetarea lucrărilor de montare a gardurilor de protecție a călătorilor care așteaptă tramvaiul pe peroanele de pe Calea București.

Răspunsul a venit la o solicitare transmisă de GdS.

Iată cum suna răspunsul primărie:

„Referitor la sursa de finanţare, începerea lucrărilor şi impedimente care vor apărea în trafic, vă comunicăm că vor trebui alocate fonduri pentru bugetarea în cursul anului viitor a DALI şi PT, privind modificarea şi echiparea peroanelor de tramvai cu garduri pentru protecţia călătorilor aflaţi în staţie. În consecinţă, după procedurile de achiziţie publică ce vor fi derulate se va putea determina data şi durata intervenţiei, iar în funcţie de specificaţiile din documentaţia tehnică se vor putea aprecia condiţiile de intervenţie în trafic.”

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS