Pentru că toate cele patru staţii de transfer, două staţii de compostare şi o staţie de sortare construite pe fonduri europene, prin Masterplanul de deşeuri, sunt nefuncţionale, CJ Dolj s-a decis să facă un Serviciu Public de Salubrizare al județului. Acesta a fost înfiinţat încă de la sfârşitul anului trecut, iar acum a primit bugetul şi s-a stabilit organigrama.
Este cunoscut faptul că, la cinci ani de la obținerea finanțării europene pentru crearea unui Sistem de Management Integrat al Deșeurilor, una din componente bate pasul pe loc. A fost desemnat operatorul care se ocupă de colectarea și transportul deșeurilor din județ, respectiv firma Iridex Group Salubrizare, nu şi operatorul care să opereze pe staţiile de transfer, colectare şi sortare.
Iniţial s-a organizat o licitație separată pentru desemnarea unui operator pentru respectivele staţii. Au fost două oferte, una venită din partea Iridex, actualul operator de salubritate în judeţ, şi cea de-a doua, Eco Sud, firma care administrează depozitul de la Mofleni.
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) dă undă verde Iridex-ului, iar Eco Sud SA pierde licitația.
Se merge în instanţă, iar decizia este de reluare a procedurii de licitare. ADI Ecodolj procedează întocmai, reface caietul de sarcini şi licitaţia este urcată în SEAP, având ca termen de deschidere a ofertelor data de 20 februarie a.c. Între timp, Eco Sud a contestat la tribunal documentaţia şi a cerut suspendarea licitaţiei până la pronunţarea instanţei. Prin urmare, deschiderea ofertelor este amânată până la decizia instanţei.
Tot reprezentanţii ADI ECODOLJ spun că:
Serviciu de Salubritate pentru staţiile de sortare, transfer şi compostare din Dolj
Într-adevăr, Autoritatea de Management pentru POS Mediu a inițiat un Memorandum pentru aprobarea unor soluțiilor temporare privind delegarea serviciilor de operare a
infrastructurii pentru proiectele finanțate din fonduri europene în domeniul deșeurilor.
Drept urmare, CJ Dolj înfiinţează un Serviciu Public de Salubritate, care va opera pe staţiile de transfer, sortare şi compostare.
Serviciul va opera pe cele cinci staţii şi va avea un număr de 56 de angajaţi. În anii următori va creaşte numărul acestora până la 196. Consiliul Judeţean Dolj va aloca serviciului suma de 7.546 mii lei pentru finanţarea activităţii. Serviciul va avea şi venituri proprii, realizate din încasarea serviciilor de transfer prestate de la stațiile de transfer, la stația de sortare, respectiv la stația de compostare inclusiv transfer la depozit.
Sumele estimate a fi încasate în anul 2020, pentru serviciile de transfer aferente stației Calafat și stației Filiași vor fi în cuantum de 792 mii lei. La capitolul cheltuieli, bugetul serviciului va fi de 8.338 mii de lei.
Angajaţii vor avea salarii de bază cuprinse între 15.387 de lei şi 2.676 de lei.
În prezent, toate reciclabilele din judeţ ajung în Staţia de la Goicea.