6.2 C
Craiova
joi, 19 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCraiovenii îşi plătesc mai greu facturile la utilităţi

Craiovenii îşi plătesc mai greu facturile la utilităţi


Craiovenii îşi plătesc tot mai greu facturile curente la utilităţi. În luna aprilie s-a resimţit o scădere considerabilă comparativ cu lunile anterioare ale acestui an. În condiţiile actuale, când mulţi dintre cetăţeni au ajuns în şomaj tehnic sau, mai grav, au rămas fără un loc de muncă, plata serviciilor devine o povară.

Dacă ar fi să judecăm după încasările unora dintre operatorii locali de servicii, populaţia reuşeşte cu greu să achite ceea ce consumă. Cele mai multe datorii sunt la întreţinerea locuinţei, cum ar fi căldură, apă caldă, apă rece, gunoi şi gaze. În ultima lună, numărul plăţilor a scăzut, iar în cazul unora dintre furnizori s-a înregistrat o scădere procentuală a încasărilor de aproape 50%.

Facturile la căldură, în picaj

Craiovenii, cu precădere cei care locuiesc la bloc, înregistrează mari restanţe la plata căldurii către furnizorul local. Dacă în luna anterioară, martie, încasările furnizorului au avut o scădere de 6%, în aprilie scăderea a fost una vertiginoasă, de 45%.

Factură căldură

„De la începutul anului, încasările au avut un nivel scăzut în primele două luni, după care au scăzut şi mai mult, cu 6% în luna martie şi cu 45% în luna aprilie. Mulţumim asociaţiilor şi, mai ales, locatarilor care şi-au achitat contravaloarea serviciilor furnizate”, se arată într-un răspuns al Termo Craiova SRL.

Reprezentanţii furnizorului spun că este un impas pentru societate, fiindcă, la rândul lor, vor avea probleme cu plata principalului furnizor de agent termic primar, CEO. Şi, în al doilea rând, vor fi afectate şi reparaţiile curente, căci banii necesari vin tot din încasări.

Termo încasează greu facturile de la populaţie
Termo încasează greu facturile de la populaţie

„Începând cu 27 aprilie, am început lucrările de revizii şi reparaţii atât în punctele termice şi centralele termice, cât şi pe reţelele de distribuţie, pentru a asigura condiţiile tehnice de furnizare a agentului termic, mai ales pe perioada de încălzire 2020 – 2021. Pentru desfăşurarea programului de reparaţii sunt necesare sume de bani importante, care provin numai din achitarea serviciilor prestate către asociaţiile de proprietari din Craiova.

Facem un apel către reprezentanţii asociaţiilor şi către locatari, cu rugămintea de a găsi soluţiile optime în situaţia prezentă, de a achita serviciile furnizate, mai ales că Termo face plata în avans către CEO.

Termo Craiova a oprit furnizarea agentului termic pentru încălzire, dar furnizează în parametri corespunzători apă caldă de consum pe raza municipiului Craiova“,

a precizat Gheorghe Nedelescu, administrator Termo.

Plăţi întârziate şi la gunoi

Începând cu luna aprilie, şi plata facturilor la gunoi a înregistrat un declin. Craiovenii au şi aici restanţe comparativ cu lunile de început de an. Nu se ştie dacă o cauză este retragerea încasatorilor operatorului de pe teren sau imposibilitatea populaţiei de a mai suporta plata facturilor curente. Imposibilitate cauzată, în situaţia multor gospodării, de scăderea veniturilor.

Craiovenii îşi plătesc mai greu factura la gunoi
Craiovenii îşi plătesc mai greu factura la gunoi

„În urma analizării situației încasărilor, a rezultat o scădere cu 27% a plăților făcute în luna aprilie 2020 (până în data de 27.04.2020) de persoanele fizice și juridice abonate la serviciile de colectare, transport și depozitare a deșeurilor, comparativ cu luna martie 2020. De asemenea, analizând valoarea serviciilor prestate și facturate, s-a constatat o scădere a acestora cu 300.000 de lei în luna martie, comparativ cu luna februarie a acestui an“, se arată într-un răspuns al SC Salubritate Craiova SRL.


Perioada de urgenţă afectează şi plata facturii la apă

CAO , scăderi la încasarea facturilor de la populaţie
CAO înregistrează scăderi la încasarea facturilor de la populaţie


„Încasările de la populație au fost, în luna martie, la 86% din media lunilor ianuarie și februarie. În luna aprilie, încasările de la populație au continuat să scadă, față de perioada corespunzătoare a lunii martie cu circa 18%. Astfel, în perioada 1-27 aprilie s-au încasat de la populație 5.230.000 de lei față de 6.383.000 de lei în perioada 1-27 martie. Din estimările noastre, e posibil ca sumele încasate de la populație să fie și în perioada următoare la un nivel mai mic decât înainte de situația de urgență“,

a precizat Anca Bălăceanu, director economic CAO.


Asociaţiile de proprietari plătesc mai greu factura la gaze

Până şi la gaze se înregistrează întârzieri la plata facturilor
Până şi la gaze se înregistrează întârzieri la plata facturilor

Până şi în cazul unuia dintre cei mai acerbi furnizori, în speţă furnizorul de gaze, plata facturilor a înregistrat o uşoară scădere. Cei care îşi plătesc mai greu factura sunt craiovenii care locuiesc la bloc, în speţă asociaţiile de proprietari.

Nici măsurile suplimentare nu au ajutat populaţia să se încadreze cu plata la zi a facturii curente. Dacă persoanele fizice îşi plătesc mai greu consumul de gaze, societăţile şi-au diminuat inclusiv consumul, dat fiind faptul că multe şi-au sistat activitatea.

Ce spune ENGIE România

„ENGIE România este furnizor de gaze naturale, energie electrică și servicii tehnice pentru clienții casnici și industriali. În cazul clienților casnici, factura de gaze naturale are o scadență de 30 de zile și există, în plus de această perioadă, un termen de 15 zile în care facturile emise cu data scadentă depășită pot fi achitate. Clienții casnici sunt prepondenrent de două tipuri: clienți direcți ai ENGIE România, cei care dețin centrale termice individuale, și asociațiile de proprietari.

În perioada avută în vedere, respectiv de la instaurarea stării de urgență până în prezent, am constatat o ușoară diminuare a ratei de încasare în ceea ce privește asociațiile de proprietari din municipiul Craiova. În privința clienților direcți nu s-au înregistrat încă evoluții semnificative în ceea ce privește rata de încasare. Pe de o parte,sunt multiplele modalități de plată puse la dispoziție de companie, în special cele din zona on-line și a partenerilor bancari . Pe de altă parte, de faptul că impactul economic asupra situației financiare a clienților se va vedea cel mai probabil în lunile ce urmează.

Referitor la clienții industriali din portofoliul companiei, am constatat, în urma restricțiilor impuse pe perioada stării de urgență și a încetării totale sau reducerii parțiale a activităților acestor operatori economici pe plan local, o diminuare semnificativă a consumului de gaze naturale“, se arată într-un răspuns ENGIE.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS