0.6 C
Craiova
duminică, 22 decembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCititorii GdS vin cu soluții. Cum poate fi calmat traficul de pe strada Râului

Cititorii GdS vin cu soluții. Cum poate fi calmat traficul de pe strada Râului

Traficul de pe strada Râului din Craiova este infernal, iar câteodată și periculos. Modul cum se circulă pe acest drum a dus la producerea mai multor accidente, unele cu urmări grave. La asta contribuie și felul în care arată carosabilul, și el plin de capcane pentru șoferi, dar și intrările către străzile laterale, unele ajunse „intersecții ale morții“. După ce autoritățile locale au anunțat că vor să monteze semafoare în intersecțiile importante de pe Râului, cititorii GdS au venit și cu alte soluții.

Articolul publicat în ediția de ieri a Gazetei de Sud cu privire la amplasarea de semafoare pe strada Râului a stârnit un val de comentarii din partea cititorilor GdS. Zeci de persoane și-au spus părerea legat de intenția autorităților locale de a calma traficul de pe Râului prin semaforizarea intersecțiilor importante.

Unii cititori s-au declarat de acord cu semafoarele. Alții le-au considerat inutile, susținând că vor bloca și mai mult traficul rutier. Majoritatea cititorilor a ales ca variantă optimă pentru evitarea accidentelor grave precum cel de luna trecută montarea de limitatoare de viteză înainte de intersecții.

Semaforizarea de pe Râului, la stadiul de studiu de fezabilitate

O soluție propusă și de GdS la doar câteva zile după tragedia de la intersecția cu strada Câmpia Islaz, unde și-au pierdut viața trei adulți și un copil. Soluția a fost acceptată și de ADR Sud-Vest Oltenia, instituția responsabilă cu fondurile europene din regiune, având în vedere că strada Râului a fost modernizată printr-un proiect cu finanțare nerambursabilă.

Și Primăria Craiova a anunțat că ia în calcul o astfel de variantă. Ea urmează să fie analizată mai întâi de Comisia de Sistematizare a Circulației. În privința semaforizării, soluția aleasă de primărie se află deocamdată la stadiul de întocmire a studiului de fezabilitate, până la concretizare fiind o cale lungă (o licitație ulterioară SF-ului, pentru proiectare și execuție).

Au apărut primele marcaje termoplastice antiderapante pe strada Râului

Traficul de pe strada Râului este infernal, iar câteodată și periculos. Modul cum se circulă pe acest drum duce la producerea mai multor accidente, unele cu urmări grave. La asta contribuie și felul în care arată carosabilul, și el plin de capcane pentru șoferi. Lucru remarcat și de unii cititori GdS.

Până la semaforizare și limitatoare de viteză, pe strada Râului au fost aplicate, ieri, primele marcaje termoplastice antiderapante la trecerile de pietoni
Până la semaforizare și limitatoare de viteză, pe strada Râului au fost aplicate, ieri, primele marcaje termoplastice antiderapante la trecerile de pietoni

Până la semaforizare și amplasarea de limitatoare de viteză, Primăria Craiova a luat, ieri, primele măsuri de sistematizare a circulație de pe Râului, menite să aducă un grad în plus de siguranță, în special pentru pietoni.

Până la semaforizare și limitatoare de viteză, pe strada Râului au fost aplicate, ieri, primele marcaje termoplastice antiderapante la trecerile de pietoni
Până la semaforizare și limitatoare de viteză, pe strada Râului au fost aplicate, ieri, primele marcaje termoplastice antiderapante la trecerile de pietoni

Au fost aplicate primele marcaje termoplastice antiderapante la trecerile de pietoni. Lucrările nu sunt finalizate și sunt condiționate de starea vremii.

Traficul de pe strada Râului. Cititor GdS: Ar trebui studiată soluția montării de oglinzi

Un lucru bun, dar nu și suficient după părerea cititorilor GdS. Unii au venit și cu alte variante de care autoritățile locale ar putea ține cont.

„În primul rând trebuie demolate urgent acele ziduri din beton care înainte, când canalul era descoperit, aveau un scop practic: să nu cadă mașinile în apă. Acum, ele nu mai au niciun scop practic, doar încurcă circulația. Dacă ai oprit să dai prioritate pe scuarul dintre cele două sensuri de circulație de pe Râului, mai exact deasupra canalului, din cauza lipsei de vizibilitate trebuie să ieși cu botul mașinii circa un metru pe strada Râului ca să te poți asigura. Nu înțeleg de ce n-au fost demolate până acum“, a fost de părere Bogdan Stancu.

Cititorii GdS oferă autorităților locale diverse soluții legate de modul cum ar trebui sistematizată circulația pe strada Râului din Craiova
Cititorii GdS oferă autorităților locale diverse soluții legate de modul cum ar trebui sistematizată circulația pe strada Râului din Craiova

Același cititor a cerut și montarea de oglinzi în fiecare intersecție a străzii Râului. „Înainte de a trânti niște semafoare care nu ar face decât să îngreuneze circulația, ar trebui studiată soluția montării de oglinzi care să ajute șoferii să se asigure mai ușor în intersecții. Pot fi montate 4-6-8 astfel de oglinzi în fiecare intersecție și sigur nu se va mai întâmplă nimic urât. De asemenea, nici exproprierea unor proprietăți din zonă pentru lărgirea intersecțiilor și asigurarea vizibilității nu este de înlăturat ca opțiune“, a comentat Bogdan Stancu.

Ce soluții de calmare a traficului de pe Râului au mai propus cititorii GdS

Printre cei care au venit cu propuneri privind sistematizarea circulație de pe strada Râului au fost și unii care au acuzat starea proastă a carosabilului. „Începând de la Romanești și până în Brestei, strada Râului nu se poate numi stradă asfaltată după normele europene. Se poate numi o stradă făcută la normă. Cum este în garanție, când are numai obstacole? Canale ieșite, denivelări, surpături în unele locuri etc. În legătură cu semaforizarea, mă bucură ideea. Într-adevăr, se circulă foarte tare, mulți se cred Schumacher cu mașinile…“, a scris Marius Gheorghe. 

Cititorii GdS oferă autorităților locale diverse soluții legate de modul cum ar trebui sistematizată circulația pe strada Râului din Craiova
Cititorii GdS oferă autorităților locale diverse soluții legate de modul cum ar trebui sistematizată circulația pe strada Râului din Craiova

„Terminați cu garanția! Strada asta este așa de când au terminat-o! În curând, o să avem mașini scufundate în carosabil. Limitatoarele de viteză sunt o necesitate, se circulă ca pe pistele de Formula 1. Echipajele de poliţie ar trebui să fie prezente tot timpul pe strada asta! Montați camere de supraveghere a traficului și radare fixe. Este infernală circulația“, a spus și Claudiu Oprea.

„Și cu semafoare și fără, cei care circulă cum doresc ei tot așa vor face, pentru că se cred de neatins“, a fost de părere și Ștefania Pleșea.
„Accidentele sunt foarte frecvente în zonă. Măsuri chiar sunt necesare, eu fiind aproape de accident într-un taxi acum câteva luni, la minunatul pod Bucovăț“, a spus și Loredana Rouă.

Traficul de pe strada Râului. Cititor GdS: „Semaforizarea va fi un dezastru“

Un alt cititor GdS, Ionuț Teodorescu, a considerat că semaforizarea nu va rezolva problema circulație pe strada Râului. Dimpotrivă. El a cerut tot limitatoare de viteză.

„Semaforizarea va fi un dezastru repetat (a se vedea cazul de la pasaj), o să stăm pe roșu când nu trece niciun pieton, doar așa, că e roșu. Ideal ar fi să facă niște limitatoare de viteză în asfalt similare cu cele de la ieșire din Craiova spre Pielești, înainte de giratoriul provizoriu, sau cum sunt dâmburile de la trecerile de pietoni din Slatina. N-o să vrea nimeni să dea cu 100 km/h într-un dâmb de genul ăla“, a comentat cititorul GdS.

„În alte țări au și senzori, astfel încât nu stai pe roșu la semafor și din partea cealaltă nu vine nimeni“, a fost de părere un alt cititor, Sergiu Pîrvu. Un altul a cerut dărâmarea capetelor podurilor existente pe strada Râului. „Dărâmați capetele la podurile alea, pentru că reduc semnificativ vizibilitatea, apoi puneți oglinzi și limitatoare de viteză! Cu semafoarele omorâți traficul de tot!“, a scris Valentin Subțirelu.

„Foarte bine cu limitatoarele de viteză! Limitatoare de viteză ar trebui și pe strada Geniștilor, la școală. Sau în intersecția unde lunar au loc accidente, strada Potelu cu Bucura“, a comentat și Luciana Betel. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS