Prima parcare supraetajată din Craiova va apărea în acest an, însă doar pe hârtie. Primăria a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate al parcării, care ar trebui să aibă minimum 400 de locuri. Locul ales: intersecția străzii Corneliu Coposu cu Unirii, chiar la intrarea principală în Parcul „Nicolae Romanescu“.
La începutul acestui an, Primăria Craiova a prins în bugetul de venituri și cheltuieli al municipiului suma de 40.000 de lei pentru realizarea a două studii de fezabilitate (SF) privind amenajarea unor parcări supraetajate. Una dintre ele ar urma să fie chiar în scuarul din faţa Parcului „Nicolae Romanescu“, la intrarea mare. Cealaltă, în zona Pieței Centrale, la intersecţia Calea Bucureşti cu Fraţii Goleşti, după cum susținea primarul Mihail Genoiu.
Zilele trecute, primăria a trecut la fapte și a lansat licitația pentru realizarea primului SF pentru o parcare supraetajată. Amplasamentul ales: pe strada Unirii, la intersecția cu strada Corneliu Coposu. Adică pe spațiul verde de la intrarea principală în Parcul „Romanescu“, zonă aparținând domeniului public.
Scopul realizării unei parcări supraetajate aici este acela de a descongestiona traficul. Asta având în vedere existența unui număr mare de autoturisme în zonă, creșterea interesului în ceea ce privește oportunitățile oferite de Parcul „Nicolae Romanescu“ și insuficiența locurilor de parcare existente, după cum se menționează în caietul de sarcini. Primăria a apelat la procedura de achiziție directă a serviciului de proiectare, faza SF, pentru realizarea unei astfel de parcări. Valoarea estimată a contractului este de 16.806,36 lei. Ofertele se primesc până miercuri, 10 iunie.
Prima parcare supraetajată din Craiova. Ce presupune construirea ei
Conform temei de proiectare, parcarea supraetajată din fața Parcului „Romanescu“ ar trebui să aibă o capacitate de minimum 400 de locuri.
Parcarea va fi construită pe structură metalică, din ţevi rectangulare legate între ele. Fundația structurii va fi de tip bloc și cuzinet armat. Sistemul de parcări supraetajate oferă posibilităţi de parcare în versiune de 2, 3, 4 sau 5 etaje. În plus, sistemul permite utilizatorilor să parcheze în mod independent, se mai arată în tema de proiectare.
„Platformele mobile superioare se pot deplasa în sus şi în jos, iar platformele mobile de la nivelul solului se pot mişca fie de la stânga la dreapta, fie sus şi jos. Ele oferă un sistem de verificare fotoelectrică ce controlează dimensiunile autovehiculului“, se specifică în document.
Parcarea supraetajată, durată de funcționare de minimum 80 de ani
Parcarea va avea control PLC, cu operare uşoară prin apăsare de buton. Capacitatea de ridicare per maşină pe platformele superioare va fi de două tone, iar capacitatea de mișcare a platformelor de jos de trei tone. În plus, vor exista un comutator de oprire de urgență, un sistem de alarmare luminos și acustic și monitorizare video.
În fine, parcarea supraetajată va fi echipată cu iluminat public, supraveghere video, sistem de drenaj și platforme mobile superioare ce se pot deplasa în sus şi în jos. Asta în timp ce platformele mobile de la nivelul solului se pot mişca fie de la stânga la dreapta, fie sus şi jos. Pentru parcarea supraetajată dorită de municipalitate se estimează o durată de funcționare de minimum 80 de ani.