Costurile covoraşelor, clorului, soluţiilor de dezinfectat şi ale altor materiale folosite la blocuri în perioada pandemiei de COVID se resimt acum în facturile craiovenilor. Cheltuielile administrative au crescut şi cu 10% la unele asociaţii de proprietari. În cazul altora, s-au dublat cheltuielile administrative, comparativ cu lunile anterioare. Toate vor fi plătite acum de către locatari. Unii dintre ei au cerut insistent să se folosească cât mai multe soluţii dezinfectante în blocul lor, iar acum suportă costurile.
Cheltuieli administrative în valoare de 2.500 de lei într-un bloc
Sunt blocuri care s-au trezit cu cheltuieli administrative cât cele ale unei întregi asociaţii de proprietari. În această situaţie este o scară dintr-un bloc ANL din Craioviţa Nouă. Aici, 20 de apartamente au de plătit cheltuieli administrative pentru luna mai de aproximativ 500 de lei.
Produse scumpe, cheltuieli administrative crescute
Sunt asociaţii de proprietari care au înregistrat creşteri ale cheltuielilor administrative cu peste 25% comparativ cu lunile anterioare pandemiei. Saltul acestor cheltuieli este, bineînţeles, din cauza achiziţionării produselor necesare dezinfecţiei. Covoraşele, clorul, alcoolul sanitar, mănuşile, lavetele au scos mai mulţi bani din bugetele asociaţiilor de proprietari. Sume care acum trebuie recuperate de la proprietari. Dacă acestea aveau într-o lună normală cheltuieli administrative între 650-750 de lei, în martie şi aprilie au sărit de 1.000 de lei.
Cheltuieli cu măsură
Reprezentanţii altor asociaţii de proprietari spun că pandemia nu le-a majorat în vreun fel cheltuielile adminsitrative. Ei au încercat să echilibreze bugetul asociaţiei şi au luat dintr-o parte şi au pus în alta. În această situaţie este Asociaţia de proprietari 15-1 Mai Stadion.
În alte asociaţii, reprezentanţii acestora au aşteptat ca administraţia locală să ducă la îndeplinire prevederile OG nr. 3/2020.