Multe dintre asociaţiile de proprietari din Craiova nu au reuşit să-şi ţină Adunările generale în acest an.
Este cunoscut faptul că, locatarii de la bloc sunt obligați ca, în prima parte a fiecărui an, să se întâlnească pentru a discuta aspecte legate de organizarea asociaţiei. Atunci când vor să rezolve probleme precum renovarea interioară sau exterioară a unui bloc, ori pentru a stabili bugetele pentru aceste reparaţii, cei ce locuiesc la bloc trebuie să se întâlnească într-o ședință. Acum, în contextul epidemiei de coronavirus, ședințele la bloc nu s-au putut ţine. Din cauza epidemiei de coronavirus, au apărut restricții în ceea ce privește formarea grupurilor mari de oameni.
Foarte mulți locatari își pun întrebarea “Cine şi cum se iau deciziile care privesc asociaţia de proprietari?”.
Comitetul a scumpit fondul de reparaţii
Cu o problemă legată de Adunarea Generală se confruntă şi Proprietarii din blocul de garsoniere G8, Brazda lui Novac, din Asociaţia de proprietari nr 7. Unii dintre locatari spun că iniţial, în luna ianuarie, când asociaţia a convocat Adunarea generală s-a stabilit fondul de reparaţii.
Reprezentanţii asociaţiei vin cu explicaţii. Unul dintre membrii Comitetului Executiv spune că deciziile cu caracter de urgenţă au fost luate chiar de comitet până la întrunirea Adunării generale.
Ce spune legea
Așa cum stabilește Legea nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, “după constituirea asociației de proprietari va avea loc cel puțin o dată pe an, în primul trimestru, o întrunire a adunării generale a asociației de proprietari”. Adunarea generală este alcătuită din toți proprietarii membri ai asociației de proprietari.
Legea asociațiilor de proprietari stabilește că adunările generale ordinare pot fi convocate de președintele asociației de proprietari sau comitetul executiv (președintele asociației de proprietari și un număr par de membri) și cel puțin 20% din numărul proprietarilor membri ai asociației de proprietari.