1.8 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalCând se va relua circulaţia pe podul peste triaj, din zona Consul

Când se va relua circulaţia pe podul peste triaj, din zona Consul

Podul peste triaj din zona Consul, aflat pe DN 6B Craiova – Hurezani, va mai sta închis cel puţin două săptămâni. Lucrările de reabilitare au demarat pe 18 august, cu închiderea circulaţiei rutiere pe Aleea 4 Şimnic, şi ar trebui să dureze 12 luni. Pe pod se va putea însă circula de la jumătatea acestei luni, după cum susţine constructorul. 

Primăria Craiova a dat, în data de 18 august, ordinul de începere a lucrărilor de reabilitarea a podului peste calea ferată situat pe drumul naţional 6B, care face legătura între Craiova şi Hurezani (DN 67B), cunoscut mai bine ca drumul de Melineşti. Podul peste triaj, construit în anii ’70, se afla într-o stare avansată de degradare, existând la un moment dat şi riscul prăbuşirii, dacă „degradările existente vor evolua şi vor duce, în timp, la distrugerea structurii podului“, după cum se preciza în expertiza întocmită în 2018.

În baza acesteia, primăria a demarat procedura de achiziţie a lucrărilor de reabilitare şi consolidare, pentru care a pus în joc 1,5 milioane de euro.

Licitaţia a fost atribuită în primăvara anului trecut, contractul de proiectare şi execuţie revenind firmei craiovene Domarcons SRL. Lucrările au început însă abia luna trecută, când podul a şi fost închis circulaţiei rutiere.

Într-un comunicat al Primăriei Craiova se preciza că „în perioada 17.08.2020 – 10.09.2020, se închide circulaţia rutieră pe Aleea 4 Şimnic, tronsonul cuprins între intersecţia cu strada Deceneu şi intersecţia cu Aleea 1 Şimnic, pentru executarea lucrărilor de reabilitare a podului rutier peste calea ferată”. Lucrările au demarat în forţă, însă circulaţia nu va putea fi reluată după data de 10 septembrie, aşa cum se anunţase iniţial. 

Betonul trebuie să-şi urmeze ciclul tehnologic

Constructorul a turnat deja placa de beton pe pod, iar lucrările ar fi în grafic. Numai că trebuie aşteptat o perioadă pentru ca betonul să parcurgă procesul tehnologic, după cum susţine reprezentantul constructorului.

„Echipa care a lucrat la pod s-a mişcat bine, lucrările sunt în grafic, betonul a fost turnat de săptămâna trecută, dar trebuie aşteptat o perioadă pentru a-şi urma ciclul tehnologic. Nu putem forţa nota, pentru că pot apărea probleme şi atunci ştiţi cum se spune, «e vina constructorului». Trebuie respectat tot procesul tehnologic. Cel mai probabil, zilele viitoare vom lucra la partea de hidroizolaţie, după care vom începe să turnăm asfaltul. Şi acesta va mai avea nevoie de câteva zile să se aşeze, aşa că nu putem să grăbim lucrurile, oricât ne-am dori“, a explicat, pentru GdS, reprezentantul firmei de construcţii. 

Acesta a mai precizat că de reluarea circulaţiei rutiere pe pod nu se poate vorbi mai devreme de 15 septembrie, în funcţie „de ce ne transmit diriginţii de şantier“. „Poate fi şi 20 septembrie, nu ştim acum cu exactitate. Oricum, avem şi varianta să deschidem circulaţia în timp ce noi vom lucra la partea de trotuare, însă doar pentru traficul uşor. Traficul greu va fi în continuare deviat. Sunt lucrări complexe şi de durată. După ce vom coborî sub pod, pentru celelalte lucrări, traficul va putea fi reluat fără probleme“, a mai spus reprezentantul constructorului. 

Contractul cu constructorul a fost semnat în mai 2019

Potrivit datelor din expertiza tehnică, la podul peste triaj vor fi executate lucrări de cale, lucrări de suprastructură şi lucrări de infrastructură, care vor duce, la un moment dat, şi la închiderea circulaţiei feroviare. Conform contractului, constructorul are la dispoziţie 12 luni pentru execuţia lucrărilor.

Contractul, estimat la valoarea de 6.386.027,68 lei fără TVA, a fost atribuit în mai 2019 asocierii Domarcons SRL Craiova – Planexe Design SRL Bucureşti, pentru suma de 6.226.934,92 lei fără TVA (1,5 milioane de euro cu TVA). Lucrările trebuia demarate în vara anului trecut, însă primăria nu s-a grăbit atunci să dea şi ordinul de începere a lor. A făcut-o însă acum, în prag de alegeri locale

Ce presupun lucrările la podul peste triaj, din zona Consul

Lucrările la podul peste triaj din zona Consul, partea de infrastructură, ar consta în: îndepartarea prin frezare a căii existente; desfacerea trotuarelor; îndepărtarea prin frezare a stratului suport, fără afectarea grinzilor suprastructurii; montarea unui parapet pietonal nou; montarea unor panouri de protecţie la liniile ferate; realizarea unui nou strat suport pentru hidroizolaţie; montarea gurilor de scurgere şi a tuburilor de prelungire şi evacuare; aplicarea hidroizolaţiei; cofrarea, armarea şi betonarea grinzii de susţinere a parapetului de siguranţă şi montarea parapetului de siguranţă; refacerea trotuarelor; aşternerea îmbrăcăminţii asfaltice pe cale; montarea indicatoarelor rutiere şi marcarea căii rutiere. 

Podul de peste triaj a intrat în reparaţii. Lucrările trebuia demarate încă de anul trecut.
Podul rutier peste triaj prezintă degradări vizibile, ce pot duce, în timp, la distrugerea structurii sale

În categoria lucrărilor la suprastructura pasajului ar intra, printre altele, demolarea grinzilor parapetelor fără secţionarea armăturilor transversale pasajului; demolarea parţială / totala a consolelor de trotuar fără secţionarea armăturilor transversale pasajului şi fără afectarea betoanelor grinzilor prefabricate; îndepărtarea betoanelor degradate de la capetele grinzilor; curăţarea betoanelor suprastructurii cu peria mecanică; repararea şi matarea rosturilor dintre grinzile prefabricate; rebetonarea zonelor demolate; protejarea betonului suprastructurii prin aplicarea de vopsele de protecţie; protejarea betonului suprastructurii împotriva fumului de locomotivă, prin aplicarea a două straturi de lac bachelitic.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS