Termenele legale în privința finalizării procedurilor la licitația pentru viitorul Drum Expres Craiova – Târgu Jiu se apropie de final. Este vorba de o licitație organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR).
Acesta vizează realizarea proiectului tehnic și a studiului de fezabilitate pentru o șosea rapidă care va lega municipiile Craiova și Târgu Jiu. Au fost depuse trei oferte. Dintre acestea a fost selectată oferta depusă de operatorii economici în asociere Egis Romania – Search Corporation.
Bugetul pentru proiectul tehnic și studiul de fezabilitate este de peste 6 milioane de euro. Este vorba de fonduri europene. Documentațiile trebuie să fie finalizate în 12 luni. Inițial se vorbea de un termen de 24 de luni. S-a considerat că este o durată mult prea mare pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic.
Vor asigura și asistența tehnică
Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în conformitate cu prevederile contractuale, prestatorul desemnat de Comisia de evaluare va avea obligația să elaboreze studiul de fezabilitate, Proiectul Tehnic de Execuție și Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire, dar și să acorde asistență tehnică până la obținerea autorizaţiei de construcţie de către Autoritatea Contractantă.
Traseul actual principal, ce realizează legătura între Craiova și Târgu Jiu, este asigurat de DN6 (E79) Craiova – Filiași – Târgu Jiu, pe tronsonul Filiași – Târgu Jiu un traseu cu câte o bandă de circulație pe sens și cu un trafic foarte ridicat, cu sectoare pe care este atinsă capacitatea de circulație a drumului. Cea mai mare parte a infrastructurii pe acest tronson are o stare tehnică defavorabilă – 60% din traseu este la standard de drum cu o singură bandă de circulație pe sens“, potrivit caietului de sarcini care însoțește licitația.
Un județ ocolit de marii transportatori
Potrivit caietului de sarcini, drumul expres ar urma să fie construit cu bani europeni și se va lega atât la drumul expres Craiova – Pitești, cât și la centura Târgu Jiu.
În momentul de față Gorjul este un județ ocolit de marii transportatori. În ciuda faptului că DN 66(DE 79), care traversează județul de la sud la nord, a fost reabilitat complet, acesta traversează foarte multe localități, inclusiv rurale. Conducătorii auto întâlnesc de multe ori căruțe sau animale. În plus, în Defileul Jiului este în vigoare de aproape un deceniu o restricție de tonaj care afectează marii transportatori.
Astfel, limita de tonaj pe principalul pod din Defileul Jiului este de până la 30 de tone. Este vorba de o construcție provizorie care ar fi trebuit să fie înlocuită de mult cu un pod nou. Nu a fost cazul. Abia luna trecută a fost semnat contractul pentru construirea noului pod care va permite traficul greu, de peste 30 de tone, prin Defileul Jiului și va permite accesul către șoselele de viteză din județul vecin. Lucrările nu au început încă.