Cele 16 autobuze electrice care vor fi furnizate Craiovei de către producătorul polonez Solaris, în baza contractului de 76.004.854,72 lei (fonduri europene) atribuit în aprilie 2020, ar ajunge mai repede decât este prevăzut în caietul de sarcini.
Solaris a trimis deja la Craiova primul autobuz electric articulat, el intrând în custodia RAT SRL în data de 27 ianuarie. După înmatriculare, acesta va circula pe Traseul 9: Craiovița Nouă – Teatrul Național – Institut – Aeroport – Metro și retur. Restul autobuzelor urma să ajungă într-un interval de 6 luni, începând cu a zecea lună de la semnarea contractului, adică din martie. Ultima tranşă de autobuze era programată pentru luna iulie.
Din spusele primarului Craiovei, restul de autobuze electrice va ajunge însă în custodia RAT mai devreme decât era prevăzut în contract. Olguţa Vasilescu a precizat pe pagina sa de socializare că până la sfârşitul acestei luni în Bănie vor mai ajunge patru autobuze electrice.
„În urma discuțiilor din ultimele zile cu firma Solaris, graficul de livrare a noilor autobuze electrice a fost modificat, asfel încât cele 16 autobuze să ajungă cu două luni mai devreme decât era prevăzut. Astfel, urmează ca luna aceasta să mai primim încă patru autobuze, în luna martie încă trei şi alte opt autobuze până în data de 10 aprilie. La sfârşitul acestei luni, cele cinci autobuze care sunt livrate până la jumătatea lunii vor fi concesionate către RAT Craiova, prin hotărâre de Consiliu Local, astfel încât să poată intra pe traseele stabilite, din martie“, a scris pe Facebook primarul Craiovei.
Cele 16 autobuze electrice vor ajunge mai repede în Craiova. Ce presupune contractul cu Solaris
Contractul cu Solaris presupune achiziţia a 16 autobuze electrice articulate cu lungimea de 18 metri și instalarea a 16 stații de încărcare lentă și 4 stații de încărcare rapidă pentru acestea. Autoritățile locale din Craiova au optat pentru autobuzele cu baterii, aşa că fiecare vehicul va fi echipat cu baterii Solaris High Energy. Prin urmare, în cadrul contractului Solaris va livra și dispozitive de încărcare, atât pentru încărcarea peste noapte, cât și pentru pantograf rapid. Pe tot parcursul zilei, autobuzele electrice Urbino își vor reîncărca bateriile cu ajutorul a patru încărcătoare pentru pantograf, în timp ce noaptea reîncărcarea se va face folosind 16 dispozitive cu priză.
Autobuzele electrice au 18 metri lungime, o lățime de 2,55 m și o înălțime de 3,48 m. Capacitatea este de 40 de locuri pe scaune și 94 în picioare, iar pentru persoanele cu dizabilități este prevăzut un loc. Mijloacele de transport electrice dispun și de supraveghere video cu opt camere digitale color, prize de încărcare pentru telefon și laptop la toate locurile de la geam, patru indicatoare de traseu și unitate audio pentru anunțuri vocale.
Mijloacele de transport electrice de la Solaris vor fi folosite pe următoarele trasee: traseul 1: Gară – Olteț – Spitalul Județean de Urgență – Romanești și Retur, cu o lungime de 11,4 Km și un număr de 21 stații de îmbarcare – debarcare călători; traseul 3b: stația 15 (plecare) – Amaradia – Olteț – Caracal – Bănie și Retur, cu o lungime de 19,7 km și un număr de 32 de stații îmbarcare – debarcare călători; traseul 9: Craiovești – Calea Severinului – Calea București – Hanul Doctorului – Metro și Retur.