24.5 C
Craiova
sâmbătă, 2 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalPasarela pietonală de la Ford mai stă o tură

Pasarela pietonală de la Ford mai stă o tură

Pasarela pietonală de la Ford mai stă o tură. Primăria Craiova nu a acceptat niciuna din cele două oferte primite pentru proiectarea și construirea pasarelei pietonale de la Ford, prima de acest fel din municipiu. Licitația a fost anulată la finele anului trecut și nu a mai fost reluată.

În august 2020, Primăria Craiova lansa procedura de achiziţie publică a serviciilor de proiectare, asistență tehnică şi execuţie pentru pasarela pietonală de pe strada Henry Ford. Prima pasarelă de acest fel din municipiu urma să fie construită în locul semafoarelor şi a trecerii de pietoni din zona fabricii Ford, cu rolul de a fluidiza traficul rutier.

Un lucru promis de autoritățile locale încă din anul 2015 avea să fie pus în practică după cinci ani. Asta și după ce s-a ajuns la concluzia că o pasarelă pietonală în zona Ford chiar ar fluidiza traficul rutier şi ar oferi o siguranţă şi pietonilor. Contractul pentru proiectare și execuție scos la licitație a fost estimat la valoarea de 2.471.363 de lei, fără TVA (fonduri de la bugetul local), iar ofertele au fost așteptate până la data de 24 septembrie. Din valoarea de mai sus, investiţia de bază era estimată la valoare de 2.135.820,10 lei. Firma care venea cu cea mai bună ofertă „calitate – preţ“ urma să realizeze și pasarela pietonală de la Ford.

Ofertele primite au fost considerate inacceptabile și/sau neconforme

Numai că acest lucru nu s-a mai întâmplat. La licitație s-au înscris două firme: Archipro-Development SRL din Filipeștii de Târg (județul Prahova) și CSID Construct SRL, cu sediul în comuna doljeană Cârcea. Prima a venit și cu trei terți susținători, cealaltă cu un terț susținător și doi subcontractanți – fiecare cu câte 10% din lucrare, dar degeaba.

Ofertele depuse de cele două firme au fost considerate de Primăria Craiova inacceptabile și/sau neconforme, așa că licitația a fost anulată. Potrivit informațiilor postate în sistemul electronic al achizițiilor publice, procedura a fost anulată în data de 13 noiembrie 2020. Chiar în ziua în care Olguța Vasilescu era învestită în funcția de primar al municipiului Craiova.

Cum dorea primăria să arate pasarela pietonală de la Ford

Prima pasarelă pietonală din Craiova trebuia să fie realizată din structură metalică şi beton armat, cu armătură rigidă, și urma să supratraversa benzile de circulaţie ale străzii Henry Ford. Conform studiului de fezabilitate întocmit, pasarela pietonală avea două puncte de acces, cu scări din beton armat şi lift. Este vorba de două lifturi, situate de o parte şi de alta a pasarelei, care vor putea fi folosite şi de persoanele cu dizabilităţi. Pasarela trebuia să fie amplasată la o înălţime de minimum 5,5 metri faţă de la nivelul asfaltului şi să aibă o lungime de 14,5 metri, cât este lăţimea străzii.

Semaforul cu buton de pe strada Henry Ford
Semaforul cu buton de pe strada Henry Ford

După această primă încercare nereușită de construire a unei pasarele pietonale, primăria a rămas doar cu Studiul de Fezabilitate (SF). El a fost realizat la începutul anului 2020, de către o firmă din București. Primăria Craiova l-a primit în luna martie, plătind pentru el suma de 28.990 de lei (fără TVA). „Prin proiectul propus, se dorește crearea unei pasarele pietonale care să permită traversarea în condiţii de siguranţă a pietonilor, dar şi circulaţia autovehiculelor. Pasarela va fi situată în dreptul trecerii de pietoni şi trebuie să asigure traversarea străzii Henry Ford de către pietoni în condiţii de siguranţă, fără a stânjeni circulaţia auto“, solicita primăria în documentaţia pentru studiul de fezabilitate.

Potrivit devizului general al lucrărilor, aşa cum a reieşit el din SF, valoarea totală a investiţiei era de 2.659.002,81 lei fără TVA (3.159.617,39 lei cu TVA). Partea de construcţii şi montaj a pasarelei care va înlocui semafoarele şi trecerea de pietoni de la Ford reprezenta 2.199.016,30 lei fără TVA (2.616.829,40 lei cu TVA) din suma respectivă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS