Spargerea străzilor aflate în garanţie este o meteahnă grea în Craiova. Fie că este vorba de noi branşamente sau de reparaţii, operatorii de utilităţi vin sparg asfaltul, repară în grabă şi pleacă. În urma lor rămâne dezastrul, cârpeli, gropi unde asfaltul aruncat într-o doară s-a lăsat. Mixtura asfaltică de proastă calitate se împrăştie de jur împrejurul cârpelilor.
Într-o astfel de situaţie se află strada Gârleşti, modernizată în urmă cu trei ani. Lucrările efectuate de către furnizorii de utilităţi au compromis în mai multe locuri starea covorului asfaltic. Strada a fost reparată de trei patru ori până în acest moment, dar cârpelile s-au înmulţit. Strada a fost spartă fie pentru efectuarea unor racorduri sau din cauza unor avarii. Intervenţiile aparţin operatorului de gaze precum şi operatorului de apă şi canal.
Operatorii de utilităţi, notificaţi de primărie
Într-adevăr chiar pe site-ul primăriei la secţiunea Urbanism- Autorizaţii se remarcă eliberarea multor autorizaţii pentru intervenţiile de pe strada Gârleşti la branşamentele de gaze naturale.
La rândul său, operatorul de apă şi canal recunoaşte cu unele dintre intrevenţiile de pe strada Gârleşti îi aparţin.
Este greu de crezut că aceste intrevenţii se vor opri aici, dat fiind faptul că zona imobiliară este într-o continuă expansiune.
Clădirile noi apar în număr tot mai mare şi implicit racordarea acestora la utilităţi înseamnă şi spargerea carosabilului pentru efectuarea racordului.
În ciuda notificărilor trimise de către primărie furnizorilor de utilităţi ca să revină asupra lucrărilor de reparare a carosabilului, rezultatele întârzie să apară.
Nu este suficient spun craiovenii.
Primăria pregăteşte un Regulament de spart străzi
Între timp Primăria Craiova promite aprobarea unui nou Regulament pentru spargerea străzilor şi selectarea firmelor care execută lucrări de reparaţii drumuri, după spargere. Documentul se află deja pe site-ul primăriei Craiova spre consultare publică, urmând să fie aprobat în viitorul apropiat.
În cuprinsul Regulamentului sunt trecute condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească firmele care se ocupă cu branşarea reţelelor de utilităţi şi afectează domeniul public. Adică acestea sparg străzi, trotuare, parcări, distrug spaţii verzi.
De asemenea, regulamentul prevede condiţii şi pentru societăţile care execută lucrările de reparaţii, acestea vor fi doar cele agreate de primărie. Drept urmare, cârpelile de mântuială ar dispărea, iar străzile oraşului nu ar mai fi pline de gropi.
Beneficiarii sau executanţii lucrărilor care afectează domeniul public au obligatia de a încheia contracte de refacere a domeniului public cu una din firmele specializate în lucrări de drumuri şi agreate de primărie, cât şi cu operatorul de salubritate pentru igenizarea zonei.
După lucrările de spargere a străzii sau trotuarului, săpătura se va executa manual cu asistenţă tehnică din partea reprezentanţilor deţinătorilor de reţele.
Ei vor răspunde pentru avariile produse la alte reţele, iar în cazul unor accidente vor răspunde contravenţional, civil sau penal.
Se consideră că lucrările sunt finalizate doar după recepţia făcută de primărie.
Lucrările de refacere a carosabilului vor avea un termen de garanţie de doi ani.