Poduri peste Desnăţui şi Terpeziţa. Comuna doljeană Carpen a demarat, joi, procedura de achiziţie publică a lucrărilor de execuţie a două poduri: unul peste râul Desnăţui, celălalt peste pârâul Terpeziţa.
Este vorba de două licitaţii separate, una cu o valoare estimată de 2.249.076 de lei (fără TVA) – pentru podul peste Desnăţui, cealaltă cu o valoare de 1.548.220 de lei (fără TVA) – pentru podul peste Terpeziţa. Potrivit primarului comunei Carpen, Ştefan Vasilică, cele două poduri vor fi construite cu fonduri obţinute prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL) II.
„Noi avem proiectele tehnice, iar acum am scos la licitaţie execuţia. Podul peste Terpeziţa, din centrul satului Carpen, va avea o deschidere de 26 de metri, iar cel peste Desnăţui, situat pe drumul comunal 61 Carpen – Orodel, va avea o deschidere de 40 de metri. Aici au fost tot timpul probleme când plouă, pentru că podul actual se inundă. O să fie construite două poduri, după modelul celor realizate de ViaCon“, a precizat edilul din Carpen, pentru GdS. Comuna Carpen aşteaptă ofertele pentru construirea celor două poduri până la data de 4 mai. Pentru ambele lucrări, termenul maxim de execuţie stabilit prin caietul de sarcini este de 12 luni.
Poduri peste Desnăţui şi Terpeziţa. Ce condiții a pus Primăria Carpen
Primăria a ales drept criteriu de atribuire „cel mai bun raport calitate – preţ“, componenta financiară contând în proporţie de 70%. Pentru restul de 30% se va ţine cont de termenul de execuţie, punctaj maxim primind firma care va oferi un termen de 10 luni. Podul peste Desnăţui, de la km 2+700 al DC 61 Carpen – Orodel, ar urma să fie construit fără a se închide circulaţia. Lucru specificat, de altfel, în caietul de sarcini: „Pentru a nu se închide circulaţia pe DC 61 se va construi un drum de acces provizoriu în imediata apropiere a lucrării, cu o lungime de circa 200 m. Drumul provizoriu se va construi în aval de pod, în imediata vecinătate a drumului existent“.
Primăria Carpen a pus însă şi alte condiţii constructorului. „După finalizarea lucrărilor se vor lua măsuri pentru redarea în folosinţă a terenului pe care a fost organizarea de şantier. De asemenea, zonele în care s-au depozitat materiale provenite din excavaţii vor fi reamenajate la terminarea lucrărilor şi vor fi redate circuitului agricol. Constructorul are obligaţia reconstrucţiei ecologice a terenurilor ocupate temporar sau afectate de organizarea de şantier şi de lucrările de construcţie“, se arată în caietul de sarcini.
Cine este ViaCon România
Podurile peste Desnăţui şi Terpeziţa ar urma să fie construite după modelul celor realizate de ViaCon, după cum a precizat primarului comunei Carpen, Ştefan Vasilică. Cine este, însă, ViaCon România? O companie fondată în 2010, în oraşul Târgu Mureş, potrivit informaţiilor de pe site-ul societăţii. Ultima lucrare postată pe pagina de socializare este podul din cartierul Sigmir, din municipiul Bistrița Năsăud.
Podul a fost construit din structuri metalice, este uşor de proiectat şi instalat şi „poate fi realizat fără oprirea traficului, cu un număr redus de utilaje și resurse umane, cu costuri scăzute de mentenanță și cu timp redus de execuție“, după cum se menţionează pe pagina de Facebook a ViaCon România.
Compania a mai realizat în acest an un pod nou în comuna Podeni, din județul Mehedinți, un pod la Roșia de Amaradia şi a furnizat structurile metalice pentru reabilitarea unui drum forestier de pe raza localității Crasna, din județul Gorj. Tot în Gorj a reabilitat şi podul de pe DJ 665, care face legătura între oraşele Baia de Fier și Novaci, afectat de inundaţii. ViaCon Romania face parte din Grupul ViaCon, care deţine aproape 30 de companii în Europa, în ţări precum Austria, Bulgaria, Cehia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Georgia, Lituania, Letonia, Norvegia, Polonia, Rusia, Suedia, Ucraina, Ungaria, Slovacia şi Turcia.