Podul de la kilometrul 11 al Drumului Naţional 55 Craiova – Bechet, de pe raza comunei Malu Mare, va fi gata până la toamnă. Licitaţia demarată în martie de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin DRDP Craiova, este ca şi finalizată.
E drept că la licitaţie nu s-a înscris decât o singură firmă, Domarcons SRL din Craiova, oferta sa trecând de ambele evaluări. CNAIR nu a anunţat încă oficial câştigătorul, dar acesta a fost deja selectat, după cum apare în sistemul electronic de achiziţii publice. Asta înseamnă că de aici până la semnarea contractului de lucrări nu mai este decât un pas.
„Nu am semnat contractul, pentru că încă nu este oficial, dar noi suntem pregătiţi să ne apucăm de treabă. Avem în lucru mai multe poduri în Dolj, pe drumurile judeţene unde executăm lucrări de modernizare, dar acest pod chiar trebuia consolidat. Sunt ani de zile de când pe aici se circulă cu restricţii şi cred că şoferii s-au săturat de ele. Sunt multe de făcut la acest pod şi, probabil, dacă lucrarea era în alt judeţ nu ne înscriam la licitaţie. Dar aici e vorba şi de o doză de patriotism local, pentru că acest pod a fost lăsat prea mult timp de izbelişte“, a afirmat Dan Dumitru, unul dintre reprezentanţii Domarcons SRL.
Se așteaptă ordinul de începere a lucrărilor
Consolidarea podului peste Valea Ilenei trebuia realizată până în octombrie 2017, potrivit contractului încheiat între CNAIR şi firma italiană SECOL în 2013, care a avut ca obiectiv „Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71+100“. Italienii au lucrat la modernizarea drumului Craiova – Bechet, dar nu şi la podul de la Malu Mare, pe unde se circulă cu restricţii din august 2016.
În decembrie 2020, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat contractul cu SECOL şi a demarat, separat, o procedură de achiziţie a lucrărilor de reabilitare şi consolidare a podului de la kilometrul 11. Cel mai probabil, până la sfârşitul lunii se va da şi ordinul de începere a acestor lucrări.
Ce lucrări sunt de executat la podul de la Malu Mare
La podul de la Malu Mare ar mai fi de executat un rest de lucrări de 72,87%, potrivit ultimelor date oferite GdS de către CNAIR. Până să demareze procedura, Compania a solicitat şi o expertiză tehnică, pentru a şti exact ce lucrări trebuie executate la podul construit în urmă cu aproape 70 de ani. Printre lucrările care trebuie executate se numără desfacerea căii pe pod, demolarea lisei şi a consolei trotuarului, turnarea unei plăci de suprabetonare din beton armat, repararea betonului degradat din grinzi, refacerea hidroizolaţiei, executarea căii şi a trotuarelor, montarea parapeţilor pietonali şi direcţionali, a gurilor de scurgere şi a rosturilor de dilataţie, lărgirea rambleului în zona podului.
Executarea lucrărilor de consolidare şi lărgire a suprastructurii se va face sub circulaţie, pe jumătate de cale, cu restricţii de viteză şi semnalizare corespunzătoare, după cum a solicitat expertul tehnic în construcţii. Valoare estimată a lucrărilor a fost de 1.038.948,88 lei fără TVA, iar termenul de execuţie stabilit de CNAIR este de patru luni de la primirea ordinului de începere a lucrărilor. Asta înseamnă că „podul suspinelor“ de la Malu Mare va fi gata la toamnă.
Domarcons SRL este o firmă specializată în reabilitarea şi consolidarea de poduri. Ea lucrează în prezent la podul de la Bucovăţ, în cadrul contractului de modernizare a tronsonului 1 al DJ 552 Craiova – Cetate, dar şi la consolidarea şi reabilitarea podului de peste triaj, din zona Consul (Craiova). Firma are în lucru poduri şi pe DJ 542 limita județului Olt – Amărăștii de Sus – Amărăștii de Jos – Dăbuleni, unde este lider al asocierii care a obţinut contractul de modernizare a acestui drum, cunoscut ca „drumul lubeniţelor“.