Tronsonul I al drumului expres Craiova-Piteşti, adică cei 17,7 kilometri de pe teritoriul judeţului Dolj, rămâne un proiect întârziat. Cu toate că este sectorul cu lungimea cea mai mică din cele patru în care a fost împărţit drumul, aici au fost cele mai multe probleme.
În urmă cu o lună, reprezentantul firmei italiene Tirenna Scavi, cea care se ocupă de lucrări, anunţa că termenul de finalizare a obiectivului se decalează cu un an. La acel moment, stadiul lucrărilor de execuţie ar fi trebuit să fie undeva la 70%. În realitate, constructorul italian ajunsese doar la un procent de 27,29% din proiect. El a dat vina pe anumite autorizaţii de construcţie legate de existenţa unor sonde de gaze în zona în care se fac lucrări şi pe lipsa muncitorilor calificaţi.
De atunci şi până acum, constructorul ar mai fi avansat cu lucrările. Ar fi ajuns la un stadiu de execuţie de 31%, potrivit prefectului de Dolj, Nicușor Roșca. Acesta a efectuat, miercuri, o vizită pe şantier, însoţit de directorul adjunct al Secţiei întreținere drumuri naţionale și autostrăzi din cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, Valentin Brasfaleanu.
Nicuşor Roşca: „Zilnic sunt în șantier peste 320 de persoane”
Prefectul a vizitat cei 17,7 kilometri ai primului tronson alături de şeful de şantier Dacian Dăncilă, iar la final a anunţat că ritmul lucrărilor a înregistrat o îmbunătăţire faţă de lunile trecute.
„Se lucrează pe toată lungimea tronsonului. Dacă lunile trecute lucrările decurgeau în ritm de melc, de data aceasta am sesizat o îmbunătățire. Cu toate acestea, am solicitat o mobilizare de oameni și utilaje. La ora actuală, zilnic sunt în șantier peste 320 de persoane, care intervin cu ajutorul a 190 de utilaje. S-a ajuns la un stadiu de execuție de 31 la sută din lucrare, iar în unele zone a fost pus și stratul de susținere pe care urmează să fie turnat primul covor asfaltic. Voi inspecta periodic acest șantier, pentru că îmi doresc să fie recuperată perioada în care lucrările nu au mers așa cum ne-am planificat”, a scris prefectul județului Dolj, Nicușor Roșca, pe pagina de Facebook a instituţiei.
La tronsonul I al drumului expres Craiova-Piteşti s-a lucrat pe bucăţi
Tronsonul 1 Craiova – Balș al DX 12 Craiova – Pitești se întinde pe o lungime de 17,7 km, valoarea contractului fiind de 358 de milioane de lei (fără TVA). Contractul de execuție a fost semnat în decembrie 2018, iar lucrările au fost începute, parțial, la finalul anului 2019 (s-a început de la kilometrul 13). Lucrările au continuat în 2020, dar pe parcurs au apărut tot felul de probleme.
În primăvară, şantierul a fost vizitat şi de premierul Florin Cîţu. Atunci, constructorul promitea că în toamnă va turna primul strat de asfalt pe acest prim tronson al drumului expres. Noul drum care va face legătura între Craiova şi Piteşti are o lungime totală de 121 de km, prevede câte două benzi pe sens de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5 m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator, lată de 3 metri. Lucrările au fost împărţite în patru tronsoane.
La tronsonul 2 şi 3 lucrează asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, firme deţinute de Dorinel Umbrărescu. Tronsonul 2, care a fost împărţit în două loturi, este cel mai avansat dintre toate. Aici se toarnă deja asfaltul, iar constructorul a promis că până la finalul anului 2021 va da în circulaţie cei 39,85 km care ocolesc Balșul și Slatina. Contractul are o valoare de circa 309 milioane de euro, iar lucrările au demarat în primăvara anului 2019. Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL a primit şi contractul de execuţie a tronsonului 4, după mai multe contestaţii. Decizia a aparţinut instanţei, dar nu este încă definitivă.