Şoferii care trec pe Drumul E552 trebuie să fie foarte atenţi pentru că pot întâmpina probleme serioase din cauza gropilor apărute în asfalt, în care au fost puse pietre concasate. Acest drum a devenit rută altenativă din cauza lucrărilor de refacere a Drumului Judeţean 552 Craiova-Cetate, iar pe aici trec zilnic foarte multe autovehicule de mare tonaj, care au distrus astfaltul.
O altă problemă apărută în cadrul proiectului de reabilitare a DJ 552 este refacerea podului de la Bucovăţ, care va dura mai mult decât fusese prevăzut.
Drumul 552E, ciuruit din cauza autovehiculelor de mare tonaj
Drumul 552E, care este folosit ca rută alternativă în proiectul de reabilitare a DJ552 Craiova-Cetate, s-a degradat foarte mult din cauza autovehiculelor şi utilajelor de mare tonaj. Dacă mergi cu maşina de pe Strada Principală din Bucovăţ şi virezi la drepta spre Leamna, vei avea ceva „surprize“ rutiere. Drumul E552, care trece prin pădure, e ciuruit din loc în loc, pe o lungime considerabilă. Bucăţi destul de mari au fost decopertate, iar în acele zone s-a pus piatră concasată.
Şoferii trebuie să circule cu foarte mare atenţie, mai ales că în momentul în care întâlnesc o astfel de groapă, este neapărat nevoie să intre pe contrasens pentru o a ocoli. În caz contrar, viteza trebuie redusă la maximum pentru a putea trece peste pietrele concasate cu care a fost acoperită lipsa de asflat. Chiar şi cu viteză foarte redusă, senzaţia simţită în maşină este destul de neplăcută. Dar dacă nu observi la timp groapa, ai toate şansele să îţi „rupi“ maşina. Aceste zone acoperite cu pietre nu sunt semnalizate în niciun fel.
Ce spune CJ Dolj despre situaţie
Reprezentanţii Consiliului Judeţean spun că, din păcate, aceste probleme legate de Drumul 552E vor persista până la finalul lucrărilor de pe DJ552. „Această rută alternativă a fost şi este intens folosită de la începutul lucărilor pe DJ 552, pentru aprovizionare cu toate materialele folosite pe şantier. Acest drum nu are structura unuia pe care circulă, în mod normal, autovehicule de mare tonaj. Iar asta a dus la degradarea lui. Din păcate, aceste probleme cu gropile vor exista până la finalizarea lucrărilor de pe DJ552. Însă, până atunci, se vor mai face mici reparaţii. Vom trimite pe cineva să semnalizeze toate zonele în care sunt gropile respective, acoperite cu piatră concasată. Însă, la începutul acestui drum, există în acest moment semne rutiere care anunţă că este un drum în lucru“, a precizat Mihai Neaţu, pentru GdS, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Dolj.
Finalizarea lucrărilor de la Podul Bucovăţ va întârzia
Refacerea Podului Bucovăţ face parte din proiectul de reabilitare a DJ522. Însă, vechimea podului şi faptul că, de la începutul existenţei acestuia nu s-a mai intervenit asupra lui, au dus la apariţia unor dificultăţi neprevăzute pentru constructor.
Despre proiectul de reabilitare a DJ552
Reamintim faptul că lucrările de modernizare a Drumului Județean 552 Craiova – Mofleni – Bucovăț – Terpezița – Sălcuța – Vîrtop – Caraula – Cetate, cu o valoare totală de circa 50 de milioane de euro, a fost împărțit în două loturi. Lotul I de lucrări presupune modernizarea DJ 552 de la Craiova (km 4+200) până la Terpezița (km 31+850). De lucrări se ocupă două firme craiovene cu experiență Domarcons SRL și Erpia SA, contractul având o valoare de 99.988.883 lei, inclusiv TVA.
De lotul doi, tronsonul de 39,8 km de la Terpezița până la Cetate, se ocupă asocierea Strade Bauunternehmung SRL – Condor Păduraru SRL – Hydrostroy AD. Contractul are o valoare de 99.382.303,21 lei. Termenul de execuție este de 14 luni, iar constructorii susțin că se pot încadra, dacă și vremea va permite.
Proiectul de reabilitare a DJ552 are o valoare de aproximativ 50 de milioane de euro. Acesta este finanţat din fonduri europene în cadrul Programului Operațional Regional 2014 – 2020, care vizează modernizarea DJ 552 Craiova – Cetate.