Spărturi peste spărturi apar zilnic pe străzile din Craiova, din diverse motive. Fie din cauza unor defecţiuni la reţeaua de gaze, de apă şi, mai nou, pentru a se introduce fibră optică de către un operator de cablu.
Dincolo de disconfortul continuu al craiovenilor, marea problemă este că, de multe ori, aceste spărturi se fac în zonele asfaltate de curând. În această situaţie, chiar dacă gropile se reasfaltează, aleile sparte nu vor mai arăta niciodată ca atunci când asfaltul a fost turnat dintr-o bucată.
Ieri, pe aleile de pe strada Horia, până la intersecţia cu Strada Dezrobirii, mai mulţi muncitori făceau săpături masive în mai multe alei, pentru a introduce fibra optică a unui operator de cablu, internet şi telefonie. O alee de pe partea cu Spitalul de Neuropsihiatrie Craiova arăta ca după război. Săpături foarte adânci, utilaje şi muncitori care lucrau de zor. Se vedea cu uşurinţă că asfaltul care a fost spart acum nu a fost turnat de foarte multă vreme.
Cu toate acestea, autorităţile nu au făcut în aşa fel încât lucrările de asfaltare şi cele de introducere a fibrei să se coreleze astfel încât să nu mai fie nevoie ca strada să fie spartă odată ce a fost asfaltată. Şi aşa se ajunge la situaţia în care oamenii din diverse zone ale oraşului suportă disconfortul unor astfel de lucrări de două ori, iar strada va ajunge, în final, cârpită. De ce? Pentru că firma care face acum săpături va acoperi doar acele zone sparte şi le va aduce la nivelul asfaltului. Însă, stratul de asfalt nu va mai fi uniform pe lăţimea întregii alei.
„Banii noştri se duc pe apa sâmbetei“
Craiovenii care locuiesc pe strada Horia, în perimetrul în care se fac lucrările, sunt foarte nemulţumiţi de faptul că strada le-a fost asfaltată recent, iar acum e distrusă. „Ne-au asfaltat toate aleile din faţa blocului de curând, se şi vede, e negru. Şi acum ne-am trezit că sparg bucăţi mari din ele să bage fibră. Nu se poate aşa ceva. Chiar nu puteau să bage fibra asta înainte de asfaltare. Doar ce le-au făcut să arate bine, acum iar le distrug. N-am văzut aşa ceva!“, a spus o femeie din Blocul E7, de pe Strada Horia.
Un alt craiovean spune că se pierd mulţi bani pe asfaltul turnat şi apoi distrus. „Uitaţi-vă în ce hal se fac lucrurile. Oare cum e posibil ca cei din primărie să dea autorzaţie să se spargă strada după ce aceasta a fost asfaltată de curând. Pentru mine e imposibil de crezut cum autorităţile participă la aşa ceva. Nu se poate să existe o minimă organizare pentru ca lucrurile să se facă într-o ordine care să fie şi pentru noi, cetăţenii, favorabilă? Banii noştri se duc pe apa sâmbetei aiurea. Practic, se asfaltează degeaba dacă vine altcineva şi sparge“, a mai adăugat un craiovean vizibil deranjat.
Olguţa Vasilescu a recunoscut că străzile sparte nu vor mai fi la fel
Gazeta de Sud a scris de nenumărate ori despre străzile sparte în urma diverselor intervenţii ale furnizorilor de utilităţi sau alte servicii, care nu au mai arătat niciodată la fel. De altfel, şi primarul oraşului a recunoscut acest lucru într-o şedinţă de Consiliu Local.
Cu toate acestea, se pare că aceste regulamente pe care le-a menţionat primarul Craiovei nu sunt gândite în aşa fel încât să fie evitate asftel de situaţii.
Cum motivează primăria spargerea asfaltului proaspăt turnat?
Într-un răspuns al Primăriei Craiova, legat de aleile din strada Horia, sparte după ce au fost recent asfaltate, municipalitatea spune că a fost o situaţie neprevăzută.
„Operatorii de fibră optică au primit autorizație de spargere pentru îngroparea cablurilor pe tot segmentul din Calea București. Este vorba despre un proiect care nu a mai putut fi respectat din cauza faptului că pe traseul inițial s-au descoperit rețele ale altor furnizori. Astfel, s-a deviat traseul. Inclusiv pe una dintre aleile reabilitate recent de către Municipalitate. Există obligația transmisă operatorilor de a reface integral stratul de asfalt, pe întreaga suprafață spartă, conform Regulamentului modificat pentru traversarea prin spargere a străzilor, trotuarelor și zonelor verzi din municipiul Craiova, stabilit prin HCL nr. 293/2021. Operatorii vor aplica inclusiv un strat de uzură pe toată suprafață afectată de lucrări, astfel încât asfaltul să fie readus la starea inițială, reabilitată“, au transmis reprezentanţii primăriei.
Cine-a pus naveta-n stradă?
Pe lângă neplăcerile legate de săpăturile pentru fibra optică, o gură de canal fără capac, de pe Bulevardul Carol I provoacă amuzamentul, dar şi nervii şoferilor. Aceasta a fost împrejmuită cu un gărduleţ metalic pentru a putea fi văzută la timp de şoferi. Însă, încurcă destul de mult circulaţia pentru că se află exact pe mijlocul sensului de mers dinspre Universitate spre Gară. În plus, cineva a pus exact în gaura respectivă o navetă care este plină cu sticle goale. Chiar dacă gura de canal este în aceasă situaţie de câteva săptămâni bune, nimeni nu s-a sinchisit să intervină.